memebuy23buy

e30 316 sammuu välillä...sateella...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    e30 316 sammuu välillä...sateella...

    eli mistä toi tyhjäkäynnin katoaminen vois johtua...? kostealla ilmalla sammuu jonku kilometrin päästä aivan sama onko ryyppy päällä vai ei... nyt taas kuivalla kelillä toimii aivan hirveen hyvin mut jos vähänki kosteampi keli niin tyhjä käyntiä ei oikeen löydy... ajaessa ei mitään ongelmaa... tympäsee vain kun aina sammuu risteykseen... eli vika on jotenki tossa kosteudessa... mitä paikkoja kannattais suojata kosteudelta... vaikkakin epäilen että se johtuu vain kosteasta koneen imemästä ilmasta... eikä kyllä vaikuta asiaan että ottaako pakosarjasta lämmintä ilmaa vai kylmää ulkoa...

    ihan hyvä peli muuten mut ei oikeen huvita vesisateeseen lähtä ajeleen jos ei oo ihan pakko...
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Ainakaan virranjakajan sisään ei tarvii kovin kummoista vesipisaraa kun alkaa pätkiä.. jospa sinne pääsee vettä?
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • heebo
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 102

      #3
      niipä..ja siitä lähetään...
      crc:tä ja uus kansi ja pyöriä...

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #4
        juu... virran jakajan kansi ja pyörrin ovat aika uusia... (eihän se tietenkään sitä tarkoita ettei ne vois taas olla paskana) kaverin kanssa mietittiin tota kosteus hommaa kun esim koneen pesee paine pesurilla suojaamatta mitään niin auto toimii heti pesun jälkeen hyvin... ei sinne konehuoneeseen ainakaan suoraan vetta mistään näyttäis menevän sateella... pitääpä laittaa virran jakajaan uudet hilppeet vielä, eipähän ole monen euron investointi...
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • illu^^
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1703
          • Kajaani

          #5
          Mulla on ihan sama homma kuivalla kelillä toimii hyvin. Sateella ei saa käyntiin ennen kun kuivailee virranjakajan kannen, sitten lähtee heti toimimaan.

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            #6
            Originally posted by illu^^
            Mulla on ihan sama homma kuivalla kelillä toimii hyvin. Sateella ei saa käyntiin ennen kun kuivailee virranjakajan kannen, sitten lähtee heti toimimaan.
            mulla ei oo koskaan ollu käyntiin lähdön kans ongelmia... aamulla kun tulin töistä niin muutamassa risteyksessä kävi hyvin tyhjä käyntiä ryypyn pois oton jälkeen ja sit taas seuraavassa sammu... kaasari on puhdistettu ja pensaa tuntuu saavan kun ei ajossa ole mitään nykimistä tai muuta ongelmaa...
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              #7
              no niin... nyt se sit jätti välille... tai siis pysyi tyhjä käynnillä mut otti kierroksia oikein paukkumalla eikä jaksanu vetää... tupakin polttelin linkka pysäkillä ja pääsin ajamaan kotia... nyt on uus pyörrin ja kansi... ohitin sen kaasarin ja virran jakajan välissä olevan alipaine tasaajan... se virranjakajan alipaine säädin ei anna mitään eloa imettäessä letkusta... oiskohan se nyt sitten siitä kiini??? kaupasta ei saanu uutta säädintä, mut kaverilla olis kuulemma ehyt... pitää kokeilla sitä...

              mistäs muualta vois alkaa vikaa etsimään...???
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                Onko sulla siemensin sytty boksi? kato ne liittimet siitä, että on kunnolla kiinni eikä hapettuneet tms. varsinkin se induktio anturin johto.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  #9
                  Originally posted by machine_head
                  Onko sulla siemensin sytty boksi? kato ne liittimet siitä, että on kunnolla kiinni eikä hapettuneet tms. varsinkin se induktio anturin johto.
                  vääntäisitkö tietämättömälle rauta langasta...

                  joo siis katoin jo... mulla on tosta puretusta 85:sta toinen poksi... pitäis varmaan koittaa sitäkin...
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #10
                    Mulla temppuili se pienempi 2 napainen liitin siinä... kun sitä vähän heilutteli niin pätki ja räki miten sattuu. Paikoillaan kiersi, ajaessa sammuili ym. Taivutin vähän niitä "pinnejä" siitä liittimestä että saa kunnolla kosketusta.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      #11
                      Originally posted by machine_head
                      Mulla temppuili se pienempi 2 napainen liitin siinä... kun sitä vähän heilutteli niin pätki ja räki miten sattuu. Paikoillaan kiersi, ajaessa sammuili ym. Taivutin vähän niitä "pinnejä" siitä liittimestä että saa kunnolla kosketusta.
                      joo pitääpä tehä noin...

                      mikä se poksi on tuola hanska lokerossa... onko ne laittanu kaasari vehkeeseen ruisku poksin jo tehtaalla niinku varalta tai jotain... niin ja eihän tolla weberillä oo mitään tekemistä sähkön kans... onko se poksi sit ohjannu pierburkkia...?

                      eli pitäishän ton kulkea vaikka ilman sitä jakajan kyljessä olevaa säädintä...?
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #12
                        Se hanskalokerossa oleva loota on pierupurkin ohjausboksi..
                        Kulkee kyllä tilapäisesti ilman sitä alipainesäädintä.
                        Muista vaan tulpata se säätimen letku eittei ime ilmaa siitä.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • GOOFY
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 4139
                          • .

                          #13
                          Originally posted by machine_head
                          Se hanskalokerossa oleva loota on pierupurkin ohjausboksi..
                          Kulkee kyllä tilapäisesti ilman sitä alipainesäädintä.
                          Muista vaan tulpata se säätimen letku eittei ime ilmaa siitä.
                          joo mää oottelen kaverilta tohon toimivaa säädintä... sillä vain etteihän sillä kellon toimimattomuudella ole mitään tekemistä kyseisen vian kans...
                          jeps... pitääpä lähteä vaimokkeen kauppakassi nissanilla töihin... viiminen yö vuoro alkais... taas taitaa mennä koko pitkä vapaa autoa korjatessa...

                          joo empä malttanut vielä antaa olla... puhdistin ne liittimet siitä siemenssin poksista ja kokeilin myös toista poksia ilman mitään vaikutusta... lähdin ajamaan ja kävin naapurin pihalla mutkan kaasuttelemassa ja kun kiihdytin takaisin mejän pihaan niin sammu ku saunalyhty siinä välillä eikä lähteny enää käyntiin... tai siis yritti kyllä mut ei pysyny juurikaan käynnissä ja sammu heti kun koski kaasuun...
                          Last edited by GOOFY; 02-06-2006, 19:30.
                          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1998
                            • Tampere

                            #14
                            On kyllä niin samanlaiset oireet mitä mulla aikoinaan oli. Virranjakajan kansi ja pyörijän vaihto auttoi mulla. Samaan syssyyn taisin vaihtaa tulpanjohdot. Sinne vaan ajan mittaan pääsee sitä kosteutta kerääntymään ja sitten on homma pelattu, kun ei kipinää tuu sillä tavalla kun pitäis.

                            Comment

                            • GOOFY
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 4139
                              • .

                              #15
                              Originally posted by pheno
                              On kyllä niin samanlaiset oireet mitä mulla aikoinaan oli. Virranjakajan kansi ja pyörijän vaihto auttoi mulla. Samaan syssyyn taisin vaihtaa tulpanjohdot. Sinne vaan ajan mittaan pääsee sitä kosteutta kerääntymään ja sitten on homma pelattu, kun ei kipinää tuu sillä tavalla kun pitäis.
                              joo tulipa vaihettua jakajan kansi ja pyörrin... mut ei mitään vaikutusta asiaan... ja saa se jakajan kansi ja pyörrin olla todella hirveessä kunnossa ennenkö vaikuttaa millään lailla yhtään mihinkään... no saapahan ainakin sanoa että ne ovat nyt uudet...
                              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                              Comment

                              Working...
                              X