Mihin kannattaa kiinnittää huomiota E21 korisessa autossa mikäli mielii sellaisen hankkia? Heikot paikat korissa ym ym...?? Mitä asioita kannattas tutkia ja kopistella?? Kertokaas tietämättömälle!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E21 tietäjät huomio!
Collapse
X
-
T3 kertoikin jo lähes kaiken, vaik ei kaksykkösestä mtn tiedäkään
Muita kemialliselle palamiselle alttiita kohtia ovat mm;
- B-pilarin takalasin puoleinen alanurkka. Vesi valuu ikkunatiivistettä pitkin tiivisteen ja korin väliin ... ruostuu.
- runkoaisat, nimenomaan apukuskin puoleinen.
- takavalojen tiivisteet ovat heikossa hapessa, vesi pääsee tiivisteen ja pellin väliin, huono maali... Alkaa etenkin talvella paisuttaa peltiä.
-kattoluukullisissa malleissa luukun "kaivon" vedenpoistoletkut ovat tukkeessa. Luukun "kaivo" reunoiltaan saattaa olla onnettoman näköinen.
- kattoluukun "kaivon" vedenpoistoputkien alapäät menevät kynnyksen sisään. Jos kynnyksen sisältä ei ole vedelle ulospääsyä ... ruostetta etenkin a-pilarin alapäässä voi olla rajusti.
- tuulilasin tiivisteen alla oleva ruostuminen etenee nopeasti ja saattaa olla syy hansikaslokeron märkyyteen. (Yleistä kaksykkösissä
- Kromikaaret. Nuo pirun keksintö BMW-harrasteen riesaksi. Loistava tapa peittää alkupilalliset lokarinkaaret, mutta myös mädättää loppukin pelti...
Tekniikasta. Kaksykkösiin on vuosien varrella sekoiteltu jos jonkinmoisesta penarista osia. Alkuperäisyyttä henkivää haettaessa kannattaa vertailla valmistenumerotietoja ja auton papereita... sekä muuta tekniikkaa.
Niin. Mitäs hittoa tässä selittelemään. Tule hakemaan minulta hyvä kaksykkönen. Ei tarvitse ruosteen kanssa taistella. Eikä ihmetellä, mitä osia autoon on mahdollisesti ympätty.Last edited by nullzwei; 03-06-2006, 20:16.
Comment
-
-
Originally posted by T3Eipä ole kuvaa, mutta...
Tiesitkö että, E21:ssä on tuulilasin koko jossainvaiheessa pienentynyt 4mm.
Eli korkeusmitasta on hävinnyt tuonverran pois. Uudemmissa on siis pienempi lasi, kuin vanhemmissa. Eikä ole ensimmäinen kerta, kun vanhaan tiivisteeseen on sovitettu uusi pienempi lasi, joka ei puristakaan tiivistettä kunnolla koria vasten. Tulos: Ei ole tiivis ja jostain tulee vesi sisään.
Niin ja en tiennyt..“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Sisäänajo-tarralla on oma varaosanumeronsa. Sen siirtäminen uuteen tuulilasiin on varsin yksinkertainen toimenpide...
Mallisarjan viimeisissä saattaa olla laseissa merkintöjä/koodeja eri kokoisilla ja mallisilla fonteilla. Se ei VÄLTTÄMÄTTÄ tarkoita "break my window"-efektiä.
Konehuoneen tarrat saattavat olla epämääräisessä epäjärjestyksessä. Sekään ei tarkoita sitä, että "niitä olisi räplätty". Ruotsalaisista autoista puuttuu hyvin usein alumiininen tyyppikilpi konehuoneesta. Asialla ei ole "virallista" merkitystä, sillä runkoon meistetty valmistenumero ratkaisee. Konepellin sisäpuolinen äänieriste on yleensä heikossa hapessa. Uuden saa walloth&nesch:ltä EUR 25 hintaan. Kojetaulut halkeilee makeuttaan. Ehjiäkin löytyyPenkkien verhoilut ovat huonokestoisia. Uuden verhoilumateriaalin löytäminen on enemmän kuin hankalaa. Tekniikan osia on, tiettyjä poikkeuksia lukuunottamatta, hyvin saatavilla. Lisävarusteita varsinkin mallisarjan viimeisissä autoissa on kohtuullisen runsaasti. Alkuperäisiä ja alkuperäisen kokoisia aluvannesettejä saa pilahinnoilla. Levikkeitä, härpäkkeitä ja lärpäkkeitä, eli TINGEL-TANGEL-thyyningiä oli E21seen saatavilla pilvin pimein. -> Kammoksun.
Comment
-
-
Originally posted by nullzweiSisäänajo-tarralla on oma varaosanumeronsa. Sen siirtäminen uuteen tuulilasiin on varsin yksinkertainen toimenpide...
Mallisarjan viimeisissä saattaa olla laseissa merkintöjä/koodeja eri kokoisilla ja mallisilla fonteilla. Se ei VÄLTTÄMÄTTÄ tarkoita "break my window"-efektiä.
Konehuoneen tarrat saattavat olla epämääräisessä epäjärjestyksessä. Sekään ei tarkoita sitä, että "niitä olisi räplätty". Ruotsalaisista autoista puuttuu hyvin usein alumiininen tyyppikilpi konehuoneesta. Asialla ei ole "virallista" merkitystä, sillä runkoon meistetty valmistenumero ratkaisee. Konepellin sisäpuolinen äänieriste on yleensä heikossa hapessa. Uuden saa walloth&nesch:ltä EUR 25 hintaan. Kojetaulut halkeilee makeuttaan. Ehjiäkin löytyyPenkkien verhoilut ovat huonokestoisia. Uuden verhoilumateriaalin löytäminen on enemmän kuin hankalaa. Tekniikan osia on, tiettyjä poikkeuksia lukuunottamatta, hyvin saatavilla. Lisävarusteita varsinkin mallisarjan viimeisissä autoissa on kohtuullisen runsaasti. Alkuperäisiä ja alkuperäisen kokoisia aluvannesettejä saa pilahinnoilla. Levikkeitä, härpäkkeitä ja lärpäkkeitä, eli TINGEL-TANGEL-thyyningiä oli E21seen saatavilla pilvin pimein. -> Kammoksun.
Minkälainen homma toi kojetaulun vaihto on?“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Originally posted by L.HMistäköhän tommosta e21 penkkien verhoilu kangasta kannattaisi etsiä? Pitäisi yhdet e30 recarot jossain vaiheessa verhoiluttaa, ja niistä pitäisi saada edes lähes alkuperäisen väriset. Värinä joku sininen..
Minkälainen homma toi kojetaulun vaihto on?
Kojetaulun vaihto? Tarkoitit varmaan kaksykköstä? Kun sulla on muutoinkin isompi projekti menossa, niin suosittelisin hankkimaan piirimyyjältä E21-korjaus-CD:n. Siinä on OIKEAT ohjeet tähänkin työhön. Kojetaulun irroittaminen on paaaljon helpompaa, kun tuulilasi on irti. Mutta onnistuu se ilmankin...
Comment
-
-
Originally posted by nullzweiNå jåå. E21-penkkien verhoilukangasta VOI olla walloth&neschillä. Riippuu vähän värikoodista. E30-recaropenkkien verhoilukangasta on samalla tavoin vaikea löytää... Vanhojen penkkien ehjännäköisistä verhoiluikankaitten "viritys"käytöstä ei saa kuin pahan mielen, ellei sitten innostu vaihtamaan koko verhoilua... elimenluovuttajan ehjempään.
Kojetaulun vaihto? Tarkoitit varmaan kaksykköstä? Kun sulla on muutoinkin isompi projekti menossa, niin suosittelisin hankkimaan piirimyyjältä E21-korjaus-CD:n. Siinä on OIKEAT ohjeet tähänkin työhön. Kojetaulun irroittaminen on paaaljon helpompaa, kun tuulilasi on irti. Mutta onnistuu se ilmankin...
Helpointahan olisi tietysti verhoiluttaa koko sisusta uusiksi, mutta samalla häviää koko ajan mukainen fiilis.
Tosin kaikki mikä ei liity tekniikkaan on kuitenkin turhaa, koska ennemmin hankkisi sen 02 korin ja vaihtaisi sitten siihen tuulilasia ja kojelautaa.....“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Pari tollasta omistaneena on jääny mieleen seuraavat jutut:
-Takahelmat rapeat
-Takasisälokarit rapeat, itse kaari ja kantti saattaa silti olla ihan hyvässä kunnossa.
-Etujalkatilojen ulommaiset nurkat rapeat
-Vuotavan lasin jälkeen koelaudan takaa löytyy luultavasti karseita ruostevaurioita.
-Äänieristematot todella paksut ja imevät itseensä uskomattoman paljon vettä joka ei haihdu kirveelläkään ja mädättää autoa kovaa vauhtia. Tutki siis latttiamatot huolella.
-haulikkomiehen puoleinen eturunkopalkki.
-takaluukun lattia rapea sisälokareiden liitoskohdasta.
-Takaiskareiden kiinnitykset mädät.
-kattoluukullisen mallin helmat luultavasti totaalisesti tuhoutuneet.
-Takakelkan puslat paskana.
-Mätää helmoissa "piilossa" takakelkan kiinnityksien paikkeilla. Työntämällä sormet tankin ja helman väliin löytyy luultavasti reikää.
Kaikesta tästä huolimatta pidin autosta kovasti. Edelleen polttelis raiskaamattoman 323i:n Ostaminen harrasteautoksi. Oli se vaan niin makea peli ajella. Ja niitä ei liian usein tuu vastaan. Madalluksella ja bbs:n hunajakennovanteilla todella hieno peli. Jos sulla ei oo hitsivehkeitä ja hyviä suhteita rautaruukkiin älä osta
Toi on aikas hienoLast edited by Juppe; 03-06-2006, 18:20.
Comment
-
Comment