Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 tietäjät huomio!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Extra
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 272
    • Kurjuuden alkulähde

    E21 tietäjät huomio!

    Mihin kannattaa kiinnittää huomiota E21 korisessa autossa mikäli mielii sellaisen hankkia? Heikot paikat korissa ym ym...?? Mitä asioita kannattas tutkia ja kopistella?? Kertokaas tietämättömälle!
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    .....
    Last edited by T3; 08-01-2007, 16:25.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Extra
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 272
      • Kurjuuden alkulähde

      #3
      Jeah... Juurikin sinun ajatuksia tässä kaipailinkin. Tuolla toisessa kerhossa yritin yhteyksiä jo ennemmin, mutta en ole edes varma oonko samassa miehessä ollenkaan! Mutta hyvä näin, menen tutkimaan auton ja jos onni on matkassa niin löydän siitä sen verran pelliä, että voin sen ostaa.

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #4
        T3 kertoikin jo lähes kaiken, vaik ei kaksykkösestä mtn tiedäkään
        Muita kemialliselle palamiselle alttiita kohtia ovat mm;
        - B-pilarin takalasin puoleinen alanurkka. Vesi valuu ikkunatiivistettä pitkin tiivisteen ja korin väliin ... ruostuu.
        - runkoaisat, nimenomaan apukuskin puoleinen.
        - takavalojen tiivisteet ovat heikossa hapessa, vesi pääsee tiivisteen ja pellin väliin, huono maali... Alkaa etenkin talvella paisuttaa peltiä.
        -kattoluukullisissa malleissa luukun "kaivon" vedenpoistoletkut ovat tukkeessa. Luukun "kaivo" reunoiltaan saattaa olla onnettoman näköinen.
        - kattoluukun "kaivon" vedenpoistoputkien alapäät menevät kynnyksen sisään. Jos kynnyksen sisältä ei ole vedelle ulospääsyä ... ruostetta etenkin a-pilarin alapäässä voi olla rajusti.
        - tuulilasin tiivisteen alla oleva ruostuminen etenee nopeasti ja saattaa olla syy hansikaslokeron märkyyteen. (Yleistä kaksykkösiss&#228
        - Kromikaaret. Nuo pirun keksintö BMW-harrasteen riesaksi. Loistava tapa peittää alkupilalliset lokarinkaaret, mutta myös mädättää loppukin pelti...

        Tekniikasta. Kaksykkösiin on vuosien varrella sekoiteltu jos jonkinmoisesta penarista osia. Alkuperäisyyttä henkivää haettaessa kannattaa vertailla valmistenumerotietoja ja auton papereita... sekä muuta tekniikkaa.

        Niin. Mitäs hittoa tässä selittelemään. Tule hakemaan minulta hyvä kaksykkönen. Ei tarvitse ruosteen kanssa taistella. Eikä ihmetellä, mitä osia autoon on mahdollisesti ympätty.
        Last edited by nullzwei; 03-06-2006, 20:16.

        Comment

        • L.H
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2481
          • Lohja

          #5
          Oliskohan kenelläkään kuvia e21:stä mistä on tuulilasi irti? Omassa se vuotaa alareunasta, niin olisi kiva nähdä miten pahasti se on yleensä sieltä mädäntynyt.
          “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            .....
            Last edited by T3; 08-01-2007, 16:26.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • L.H
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2481
              • Lohja

              #7
              Originally posted by T3
              Eipä ole kuvaa, mutta...
              Tiesitkö että, E21:ssä on tuulilasin koko jossainvaiheessa pienentynyt 4mm.
              Eli korkeusmitasta on hävinnyt tuonverran pois. Uudemmissa on siis pienempi lasi, kuin vanhemmissa. Eikä ole ensimmäinen kerta, kun vanhaan tiivisteeseen on sovitettu uusi pienempi lasi, joka ei puristakaan tiivistettä kunnolla koria vasten. Tulos: Ei ole tiivis ja jostain tulee vesi sisään.
              Pystyykös tota mitata paikallaan, että onko siellä oikea lasi? Taitaa tosin olla original tavaraa, kun sisäänajo-ohjeetkin löytyy. Voishan sen tietysti ottaa irtikin, mutta antaa nyt toistaiseksi olla ettei koko ajan vaan mene auto enemmän ja enemmän palasiksi.

              Niin ja en tiennyt..
              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                .....
                Last edited by T3; 08-01-2007, 16:26.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  #9
                  Sisäänajo-tarralla on oma varaosanumeronsa. Sen siirtäminen uuteen tuulilasiin on varsin yksinkertainen toimenpide...
                  Mallisarjan viimeisissä saattaa olla laseissa merkintöjä/koodeja eri kokoisilla ja mallisilla fonteilla. Se ei VÄLTTÄMÄTTÄ tarkoita "break my window"-efektiä.
                  Konehuoneen tarrat saattavat olla epämääräisessä epäjärjestyksessä. Sekään ei tarkoita sitä, että "niitä olisi räplätty". Ruotsalaisista autoista puuttuu hyvin usein alumiininen tyyppikilpi konehuoneesta. Asialla ei ole "virallista" merkitystä, sillä runkoon meistetty valmistenumero ratkaisee. Konepellin sisäpuolinen äänieriste on yleensä heikossa hapessa. Uuden saa walloth&nesch:ltä EUR 25 hintaan. Kojetaulut halkeilee makeuttaan. Ehjiäkin löytyy Penkkien verhoilut ovat huonokestoisia. Uuden verhoilumateriaalin löytäminen on enemmän kuin hankalaa. Tekniikan osia on, tiettyjä poikkeuksia lukuunottamatta, hyvin saatavilla. Lisävarusteita varsinkin mallisarjan viimeisissä autoissa on kohtuullisen runsaasti. Alkuperäisiä ja alkuperäisen kokoisia aluvannesettejä saa pilahinnoilla. Levikkeitä, härpäkkeitä ja lärpäkkeitä, eli TINGEL-TANGEL-thyyningiä oli E21seen saatavilla pilvin pimein. -> Kammoksun.

                  Comment

                  • L.H
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2481
                    • Lohja

                    #10
                    Originally posted by nullzwei
                    Sisäänajo-tarralla on oma varaosanumeronsa. Sen siirtäminen uuteen tuulilasiin on varsin yksinkertainen toimenpide...
                    Mallisarjan viimeisissä saattaa olla laseissa merkintöjä/koodeja eri kokoisilla ja mallisilla fonteilla. Se ei VÄLTTÄMÄTTÄ tarkoita "break my window"-efektiä.
                    Konehuoneen tarrat saattavat olla epämääräisessä epäjärjestyksessä. Sekään ei tarkoita sitä, että "niitä olisi räplätty". Ruotsalaisista autoista puuttuu hyvin usein alumiininen tyyppikilpi konehuoneesta. Asialla ei ole "virallista" merkitystä, sillä runkoon meistetty valmistenumero ratkaisee. Konepellin sisäpuolinen äänieriste on yleensä heikossa hapessa. Uuden saa walloth&nesch:ltä EUR 25 hintaan. Kojetaulut halkeilee makeuttaan. Ehjiäkin löytyy Penkkien verhoilut ovat huonokestoisia. Uuden verhoilumateriaalin löytäminen on enemmän kuin hankalaa. Tekniikan osia on, tiettyjä poikkeuksia lukuunottamatta, hyvin saatavilla. Lisävarusteita varsinkin mallisarjan viimeisissä autoissa on kohtuullisen runsaasti. Alkuperäisiä ja alkuperäisen kokoisia aluvannesettejä saa pilahinnoilla. Levikkeitä, härpäkkeitä ja lärpäkkeitä, eli TINGEL-TANGEL-thyyningiä oli E21seen saatavilla pilvin pimein. -> Kammoksun.
                    Mistäköhän tommosta e21 penkkien verhoilu kangasta kannattaisi etsiä? Pitäisi yhdet e30 recarot jossain vaiheessa verhoiluttaa, ja niistä pitäisi saada edes lähes alkuperäisen väriset. Värinä joku sininen..

                    Minkälainen homma toi kojetaulun vaihto on?
                    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      #11
                      Originally posted by L.H
                      Mistäköhän tommosta e21 penkkien verhoilu kangasta kannattaisi etsiä? Pitäisi yhdet e30 recarot jossain vaiheessa verhoiluttaa, ja niistä pitäisi saada edes lähes alkuperäisen väriset. Värinä joku sininen..

                      Minkälainen homma toi kojetaulun vaihto on?
                      Nå jåå. E21-penkkien verhoilukangasta VOI olla walloth&neschillä. Riippuu vähän värikoodista. E30-recaropenkkien verhoilukangasta on samalla tavoin vaikea löytää... Vanhojen penkkien ehjännäköisistä verhoiluikankaitten "viritys"käytöstä ei saa kuin pahan mielen, ellei sitten innostu vaihtamaan koko verhoilua... elimenluovuttajan ehjempään.

                      Kojetaulun vaihto? Tarkoitit varmaan kaksykköstä? Kun sulla on muutoinkin isompi projekti menossa, niin suosittelisin hankkimaan piirimyyjältä E21-korjaus-CD:n. Siinä on OIKEAT ohjeet tähänkin työhön. Kojetaulun irroittaminen on paaaljon helpompaa, kun tuulilasi on irti. Mutta onnistuu se ilmankin...

                      Comment

                      • L.H
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 2481
                        • Lohja

                        #12
                        Originally posted by nullzwei
                        Nå jåå. E21-penkkien verhoilukangasta VOI olla walloth&neschillä. Riippuu vähän värikoodista. E30-recaropenkkien verhoilukangasta on samalla tavoin vaikea löytää... Vanhojen penkkien ehjännäköisistä verhoiluikankaitten "viritys"käytöstä ei saa kuin pahan mielen, ellei sitten innostu vaihtamaan koko verhoilua... elimenluovuttajan ehjempään.

                        Kojetaulun vaihto? Tarkoitit varmaan kaksykköstä? Kun sulla on muutoinkin isompi projekti menossa, niin suosittelisin hankkimaan piirimyyjältä E21-korjaus-CD:n. Siinä on OIKEAT ohjeet tähänkin työhön. Kojetaulun irroittaminen on paaaljon helpompaa, kun tuulilasi on irti. Mutta onnistuu se ilmankin...
                        Jaa no pitääpä sitten kysellä jossain vaiheessa kun muistaa. Millä kielellä tommoset cd:t on?

                        Helpointahan olisi tietysti verhoiluttaa koko sisusta uusiksi, mutta samalla häviää koko ajan mukainen fiilis.

                        Tosin kaikki mikä ei liity tekniikkaan on kuitenkin turhaa, koska ennemmin hankkisi sen 02 korin ja vaihtaisi sitten siihen tuulilasia ja kojelautaa.....
                        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          #13
                          Pari tollasta omistaneena on jääny mieleen seuraavat jutut:

                          -Takahelmat rapeat
                          -Takasisälokarit rapeat, itse kaari ja kantti saattaa silti olla ihan hyvässä kunnossa.
                          -Etujalkatilojen ulommaiset nurkat rapeat
                          -Vuotavan lasin jälkeen koelaudan takaa löytyy luultavasti karseita ruostevaurioita.
                          -Äänieristematot todella paksut ja imevät itseensä uskomattoman paljon vettä joka ei haihdu kirveelläkään ja mädättää autoa kovaa vauhtia. Tutki siis latttiamatot huolella.
                          -haulikkomiehen puoleinen eturunkopalkki.
                          -takaluukun lattia rapea sisälokareiden liitoskohdasta.
                          -Takaiskareiden kiinnitykset mädät.
                          -kattoluukullisen mallin helmat luultavasti totaalisesti tuhoutuneet.
                          -Takakelkan puslat paskana.
                          -Mätää helmoissa "piilossa" takakelkan kiinnityksien paikkeilla. Työntämällä sormet tankin ja helman väliin löytyy luultavasti reikää.


                          Kaikesta tästä huolimatta pidin autosta kovasti. Edelleen polttelis raiskaamattoman 323i:n Ostaminen harrasteautoksi. Oli se vaan niin makea peli ajella. Ja niitä ei liian usein tuu vastaan. Madalluksella ja bbs:n hunajakennovanteilla todella hieno peli. Jos sulla ei oo hitsivehkeitä ja hyviä suhteita rautaruukkiin älä osta



                          Toi on aikas hieno
                          Last edited by Juppe; 03-06-2006, 18:20.

                          Comment

                          • Extra
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 272
                            • Kurjuuden alkulähde

                            #14
                            Originally posted by Juppe
                            Jos sulla ei oo hitsivehkeitä ja hyviä suhteita rautaruukkiin älä osta
                            Muahahaa! On hitsi vehkeet, ja vieläpä oon töissä Ruukilla! Pakko kai se sitte on ostaa...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎