Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sähkökattoluukku reistailee. Auttakaa ny joku. edit: E30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Belfast81
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 204
    • SOUMI

    Sähkökattoluukku reistailee. Auttakaa ny joku. edit: E30

    edit: E30 kyseessä sori jäi mainitsematta. vm 85

    Elikkä Tällä hetkellä luukku ei toimi ollenkaan ja yhen napin oon jo polttanut testailemalla. Toisen sain luojan kiitos läheltä.


    1. Ei kukaan viittis kertoa mistä se ottaa virtansa.? (ei tarvis koko kojelautaa purkaa) Koitin selailla kytkentä kaaviota... eli onko bemus jossain Ns. Lisä laiteboxi... jos on niin missä tarkalleen.


    2. EI kukaan viittis kertoa sen napin alla olevasta liittimestä et mikä on mikä eli mihin pitää tulla sähkö ja minkä pitää maadottaa Jne.

    Hermot menee kohta.

    Koitin searchailla mut enhä mä mikää tietokone nero oo.



    Saan sen kyllä aukeamaan suoraan yhdistämällä Mut testisulake näpsähtää aika äikkiä.

    Aukee muuten kyl vaivattomasti eli ei ainakaan tunnu olevan moottori paskana.

    Koittakaa ottaa jotain selvää tästä mun kirjoittelusta
    Last edited by Belfast81; 04-06-2006, 11:09.
    Vw Passat "power diesel" 1.9tdi
  • full
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1214
    • Tampere

    #2
    auton malli? vuosimalli? nämä asiat kannattas ensimäisenä muistaa.

    heti veikkaus että relehän sieltä on mennyt ja aiheesta on kyllä paljonkin juttua ollut viimeaikoina jos auto on e36..

    tässä toisesta thriidistä lainattua

    "Bilteman avustuksella eli oli relevika.
    Rele on rattiputken vieressä muovin alla. Siellä on 3 relettä 2 sinistä ja oranssi.
    vaihdoin sinisten paikkaa ja alko toimimaan. Toinen sinisistä on vissii tuulilasin pesurin moottorille ku se ei ny toimi.
    Eli jos samoja oireita ku mulla ennenku hajoo kokonaan niin rele vaihtoon!"

    ja tuo siis malliin e36
    Last edited by full; 04-06-2006, 11:04.
    BMW M535iA -86
    Volvo V90 -18

    Comment

    • Belfast81
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 204
      • SOUMI

      #3
      Toi Auttoi jo paljon vaikka ei ollutkaan sama auto... Pitäs tuijotella tota relettä jostain.
      Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

      Comment

      • full
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1214
        • Tampere

        #4
        releet sijaitsee yleensä kuskin jalkatilassa, rattiputken vieressä tai konetilassa. suosittelen ensimäisenä katsomaan tuon jalkatilan

        samassa paikassa myös sijaitsee nuo liittimet mistä tulee virrat kaikille laitteille.
        BMW M535iA -86
        Volvo V90 -18

        Comment

        • Belfast81
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 204
          • SOUMI

          #5
          Ok kiitokset. Tästä on jo paaljon parempi jatkaa.
          Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

          Comment

          • Doni
            Moderator
            • Sep 2004
            • 2842
            • Kyrsälä

            #6
            Kattoluukun rele on siellä katossa sen sähkömoottorin vieressä.
            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

            Comment

            • Belfast81
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 204
              • SOUMI

              #7
              ja samanlaista ei löydymistään?
              Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

              Comment

              • Belfast81
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 204
                • SOUMI

                #8
                Ttu. Uus Katkasija löyty luojan kiitos.

                Mutta Miten mä testaan et onko vika releessä kun ei toimi vieläkään. Ei kukaan Viittis piirtää kuvaa mitä katkasijan alla olevassa liittimessä pitäis oikeen kulkea. katkasijan toiminta on jo aikalailla selvä mutta kun ei toimi niin ei toimi... Jos vetää suoraan sähköt niin kattoluukku aukeaa mutta Johto sulaa (kyseessä oiko sulku?) kun ei aukea miteenkään normaalia raskaammin eikä mitään.
                Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

                Comment

                • full
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1214
                  • Tampere

                  #9
                  napissa pitäisi +12, maa, maa kytkimen valolle, johdin moottorille ylös, johdin moottorille alas
                  ja vielä kytkimen omat numerot mukaan 3 = +12v(sulakerasialta) 5 ja 4 = maihin, 8 ja 1 = moottorille ylös ja alas(en muista kumminpäin mutta testaamalla selviää eikä hajoa vaikka testaakin)

                  toivottavasti sinulla on samanlainen nimittäin on myös uudmpaa mallia joissa tosiaan on sitten rele välissä.. tässä kytkennässä sitä ei ole.

                  jossain kohtaa johdossa täytyy olla oikosulku jos tuollasta rupee tekemään. mitä jos johdotat uudestaan nostimet?

                  itelle tuli tuossa vähänaika sitten asennettua e28 sähkölasit mutta en kyllä käyttänyt ainuttakaan relettä. ajattelin että relettä tarvis ainoastaan jos haluaa että painetaan kerran kytkintä jonka jälkeen lasi menee alas asti. itellä ei kyllä ole minkäänlaisia rajakatkasijoitakaan joten ei olis kyllä muutenkaan onnistunut.

                  ilmotelehan miten käy.
                  Last edited by full; 06-06-2006, 00:48.
                  BMW M535iA -86
                  Volvo V90 -18

                  Comment

                  • Belfast81
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 204
                    • SOUMI

                    #10
                    ainakin moottorin kyljessä on sellainen harmaa Releen näköinen Viritys... Se uudelleen johdottaminen käy jos sattuu vaan tietään et mihin kuuluu mikäki.. Katkaisijassa ei kyl mun mielestä ollut valoa.


                    Mut Kiitos taas päästään vähän eteenpäin ja hain Yleismittarin jo ja mittailaan vähän oiko sulkuja,,,
                    Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

                    Comment

                    • Belfast81
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 204
                      • SOUMI

                      #11
                      Nyt Lähtis auto kohta halvalla jos ei jotain tapahdu... must nyt jotenki tunttuu et tää systeemi oikostaa jostain ei kukaan osais sanoa mitä noihin katkasijan alle tuleviin koloihin nyt niinku pitäs tulla.. Siis maat ja lussat.


                      Ostakee Ruma e30 mikä pitäis hioa ja laittaa sähkö kattoluukku reilaan ja laittaa levikkeet maalaata leimata...

                      Eli:
                      1. Kytkee suoraan johon ni luukku kyl nousee.
                      2. Kytkee toiseen mistä sen pitäis laskea niin räpsyy sulake.(moottori jumissa tai oikostaa?)
                      3. Jos Rele ei toimi miten mä sen testaan?
                      4. Miten Rele lähtee irti?
                      5. Onko maapallo pyöreä?
                      6. Paljonkohan maksaa uus moottori?


                      harrastuksista on vain harmia.
                      Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11700
                        • Kouvola

                        #12
                        reilulla 100€ saat saksasta koko sähkökattoluukku heebelit verhoiluineen...

                        Comment

                        • pablo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 732
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Jatketaanpa tähän. uusimmassa "löydössä" -89 325 touring on lasinen kattoluukku sähköllä ja tekee sellaista ettei pysähdy ylösnoston ja sisäänvedon välissä. Eli ei stoppaa vaiheiden välissä? Onkos tohon olemassa jotain vaijerin säätöä tms.. niinkuin mersuissa kuulemma on (W201)?

                          Aasin sillalla seuraavaan kysymykseen, kun omistan samanvuotisen 325 farkku IX:sänkin jossa myös sähköluukku, mutta peltiä niin vähän mietityttää noiden keskiset erot?

                          -Tossa lasisessa kiertää katolla joku tiivistysnauha tms.. katon puolella ei lasiluukun jota peltisessä taasen ei ole.

                          -Kattoverhoiluissa myös ero. Peltiluukulla (IX) oleva on tosi "timmi" ja checkpaneelin takapuolella oleva huoltoluukku tms.. esillä. Lasisessa näyttäs et kangas on hitusen erilaista, huoltoluukkua ei ole tai on kankaan alla ja tavaratilan päällä on katossa 4 nappia/nepparia jota Ix;ssä ei ole. Muuten toi lasisen kattoverhoilu näyttää kyllä ihan siistiltä.

                          Avausnappi on IX:ssä keskikonsolissa ja tossa lasisessa roikkuu johtojen päässä keskikonsolin välissä

                          Suurin kysymys on et saako tota luukkua stoppaa jollain konstilla keskiasentoon ja miten/millä? Toisarvoinen asia on toi vertailu, mut jos joku osaa siihenki sanoo jotain niin seki ois ihan kova juttu

                          Comment

                          • pablo
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 732
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Kellään ei vissiin tietoa:think

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎