Announcement

Collapse
No announcement yet.

324 td e30 korkea savutusarvo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lounliraider
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 6

    324 td e30 korkea savutusarvo

    Lykkäsi katsastuksessa savuarvoksi 5,34...270tkm ajettu, ilmanputsari ok... onko mitään tehtävissä itse vai onko se dieselhuollon heiniä panna kuntoon?
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    tässäkin auttaisi tieto onko autossa alkuperäinen 324td kone,sähköisellä pumpulla vai onko kenties vaihdettu täysin mekaaninen pumppu?
    Onko mikä vuosimalli,onko katti putkessa,onko ajettu kunnolla kuumaksi ennen mittausta?onko jotain omia potikka virityksiä olemassa...jne jne...
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • lounliraider
      Newbiemmer
      • Jan 2006
      • 6

      #3
      - on alkuperäinen
      - vm. 1992
      - ilmeisesti on katti, koska on vähäpäästöinen
      - mitattu kuumasta koneesta
      - ei mitään ylimääräisiä virityksiä missään

      Taitaa olla suutinremppa tiedossa...

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2817
        • Kuusankoski

        #4
        Ittellä oli 524td.ssä nokka-akseli kulunu niin savu arvot 3,73 Nokka vaihettiin ni savu arvo 0.74. Mut kannattaa tarkistella aluks pumpunajotus ettei oo pompannu ja sit toi nokka-akselin nostot onko kulunut.
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • Happo
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 922
          • Kauhajoki

          #5
          Ennakonsäätimen piuhan liitin saattaa olla löysässä. Itellä aikanaan tuli jotain tuommosia arvoja, kun se liitin ei ollut kunnolla pohjassa, vaikka näyttikin siltä. Löytynee kuskin puolelta lohkon kylkeen kiinitettynä se liitin. Se johto lähtee ilmeisesti pumpun alapäästä (ehkä, eli pumpunjohtoja nyt kuitenkin seuraamalla), eli sieltä myöskin seurailemalla löytää.

          Huomaat sitten käyntiäänen pehmenemisenä, jos se oli irti.
          Last edited by Happo; 09-06-2006, 15:45.
          Ford S-Max 2.0
          Kilpuri VW Golf III VR6
          ex:

          F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

          Comment

          • Lakeson
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 649
            • Jyväskylä

            #6
            Kuluneen nokka-akselin takia ei ainakaan leima jää saamatta. Edellinen pakokaasutesti meni kirkkaasti läpi hävyttömän kuluneella nokalla/nostajilla. Veikkaan että pumpun ajoituksella selviää.

            Ennakonsäädin vaikuttaa ainoastaan joitakin sekunteja, sillon kun motti lyödään hehkutuksen jälkeen käyntiin. Näin ainakin vanhemmassa syöttöpumpussa. Uudemmassa taitaa boksi hoidella ennakon auton käydessä.
            Ei mopolla mahottomia..

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎