memebuy23buy

e30:sen turbotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koira
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 11
    • Nurmijärvi

    e30:sen turbotus..

    moro.. kyselisin et onko vaikee saada lupia 320i -87 turbotukseen..? ja oisko kenelläkään myynissä sopivasti tarvittavia osia..??
    Vw Polo Variant
    ex. e28 524td -87
    ex. e34 520i -89
    ex. e30 320i -87
    ex. e30 323i -89

    (onha noit muita kikkareita välissä ollu)
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    Kysy äitiltäs niitä lupia. Ei kai kukaan muu voi tietää miten vaikeeta se on.

    Mut jos oot jo siinä iässä, ettei tarvii äitiltä lupaa kysyä joka asiaan, niin ihan tiedoksi vaan, että mitään lupia et turbon asentamiseen tarvitse.

    Haulla löytyy asiaa ja varmaan osiakin.


    Comment

    • KingOnTheRoad
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 573
      • Kemijärvi

      #3
      Originally posted by koira
      moro.. kyselisin et onko vaikee saada lupia 320i -87 turbotukseen..? ja oisko kenelläkään myynissä sopivasti tarvittavia osia..??
      sulla on turbotuksen kannalta hyvä vuosimalli e30seen <-87.. levyjarrut taakse, kallistuksenvakaaja taakse, isot etutolpat ja alle 204hepan tehopenkkilukema..
      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
      E36 328i coupe -95 "UXI"
      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
      Yamaha yz250 -02

      Comment

      • ViperHawk
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 312
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by KingOnTheRoad
        sulla on turbotuksen kannalta hyvä vuosimalli e30seen <-87.. levyjarrut taakse, kallistuksenvakaaja taakse, isot etutolpat ja alle 204hepan tehopenkkilukema..
        juuri näin.

        Voimansiirrollekkin kyllä kannattaa tehdä jotain . 325:n vaihdelaatikko ja perä ois hyvä laittaa.
        E30 -90 320i

        Comment

        • KingOnTheRoad
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 573
          • Kemijärvi

          #5
          Originally posted by ViperHawk
          juuri näin.

          Voimansiirrollekkin kyllä kannattaa tehdä jotain . 325:n vaihdelaatikko ja perä ois hyvä laittaa.
          perä tietenkin pitää vaihtaa, laatikko ei niin vältämätön ja käy kyllä konttorille 240 getrac..
          E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
          E36 328i coupe -95 "UXI"
          Polaris RMK 800 Nordic edition-15
          Yamaha yz250 -02

          Comment

          • turboix
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 581
            • p-laidun

            #6
            Voihan sen turbon laittaa tohon 320 ihan suoraan ilman mitään alusta muutoksia jos teho ei vaan nouse yli 20% alkuperäsestä tehosta!
            BMW E46 330dA touring -00
            BMW e30 325tbo -86
            BMW e30 323ia cabriolet -83
            BMW e30 318i touring -89

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5151
              • Kouvola, Savisto

              #7
              Originally posted by turboix
              Voihan sen turbon laittaa tohon 320 ihan suoraan ilman mitään alusta muutoksia jos teho ei vaan nouse yli 20% alkuperäsestä tehosta!
              Eikös tuostakin ollut jotain tulkinta/mielipide eroja?
              Että olisi niin että, eli saisi nousta 20% MALLISARJAN TEHOKKAIMMASTA, eli jos meinaisi vaikka 320 turbottaa ja ottais dynopaprut 150hp ni pitäis laittaa vastaamaan 323?
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • L.H
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2479
                • Lohja

                #8
                Originally posted by turboix
                Voihan sen turbon laittaa tohon 320 ihan suoraan ilman mitään alusta muutoksia jos teho ei vaan nouse yli 20% alkuperäsestä tehosta!
                Onko se nyt niin perkeleen vaikeaa ymmärtää miten ne säännöt menee, kun joka topicciin jonkun pitää ainakin kerran kertoa väärää tietoa, vaikka kaikki on monesti täälläkin kerrottu ja faktat löytyy muutenkin AKEn sivuilta, sekä stickynä tosta osion yläreunasta.
                “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                Comment

                • turboix
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 581
                  • p-laidun

                  #9
                  Originally posted by L.H
                  Onko se nyt niin perkeleen vaikeaa ymmärtää miten ne säännöt menee, kun joka topicciin jonkun pitää ainakin kerran kertoa väärää tietoa, vaikka kaikki on monesti täälläkin kerrottu ja faktat löytyy muutenkin AKEn sivuilta, sekä stickynä tosta osion yläreunasta.
                  Onko se vittu ny niin saatanan vaikee itte ymmärtää et se onnistuu ilman mitään vitun muutoksia jos teho ei nouse enempää ku 20% alkuperäsestä.
                  BMW E46 330dA touring -00
                  BMW e30 325tbo -86
                  BMW e30 323ia cabriolet -83
                  BMW e30 318i touring -89

                  Comment

                  • L.H
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2479
                    • Lohja

                    #10
                    Originally posted by turboix
                    Onko se vittu ny niin saatanan vaikee itte ymmärtää et se onnistuu ilman mitään vitun muutoksia jos teho ei nouse enempää ku 20% alkuperäsestä.
                    On se, mutta miksi toisaalta ymmärtääkään tietoa mikä ei pidä paikkaansa.
                    Tuo sääntö pätee edelleen vain mallisarjan tehoikkaampaan verrattaessa.
                    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                    Comment

                    • petsukka
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 91

                      #11
                      Originally posted by L.H
                      On se, mutta miksi toisaalta ymmärtääkään tietoa mikä ei pidä paikkaansa.
                      Tuo sääntö pätee edelleen vain mallisarjan tehoikkaampaan verrattaessa.

                      ei pidä paikkaansa nimimerkillä monta turbottanu

                      Comment

                      • turboix
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 581
                        • p-laidun

                        #12
                        faktat löytyy muutenkin AKEn sivuilta

                        Jos ne faktat kerran löytyy siältä aken sivuilta ni kannattasko niitä lukee vähä tarkemmin tai kysyä asiaa joltain ketä asiasta tietää en tiä si onko pemari jotenkin erikoinen auto jos sitä ei pysty turbottaan jos se ai vastaa mallisarjan tehokkainta. Kyl mun tietääkseni ainakin auton ku auton pystyy turbottaan ilman mitään alusta muutoksia jos koneen koko ei muutu eikä teho nouse ku sen 20%.
                        BMW E46 330dA touring -00
                        BMW e30 325tbo -86
                        BMW e30 323ia cabriolet -83
                        BMW e30 318i touring -89

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13


                          Kas näin lukekaa ja ihmetelkää, v*tuttaa tuollainen kun suu vaahdossa huudetaan tietämättä asiasta. Ja sitten kun joku kaikkitietävä ei jaksa lukea kuin ensimmäisen rivin, niin vihjaan että kohdassa neljä kerrotaan se mitä ette ymmärrä. Kiitos ja anteeksi.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • L.H
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 2479
                            • Lohja

                            #14
                            Originally posted by turboix
                            faktat löytyy muutenkin AKEn sivuilta

                            Jos ne faktat kerran löytyy siältä aken sivuilta ni kannattasko niitä lukee vähä tarkemmin tai kysyä asiaa joltain ketä asiasta tietää en tiä si onko pemari jotenkin erikoinen auto jos sitä ei pysty turbottaan jos se ai vastaa mallisarjan tehokkainta. Kyl mun tietääkseni ainakin auton ku auton pystyy turbottaan ilman mitään alusta muutoksia jos koneen koko ei muutu eikä teho nouse ku sen 20%.
                            No sitähän tässä on yritetty sanoa, mutta ilmeisesti et vieläkään ole niitä itse sieltä lukenut tai kysynyt? Näissä hommissa ei vaan tee yhtään mitään näillä "mun tietääkseni" jutuilla.


                            Kyllä minäkin tiedän tapauksia, että 20% sääntöä on sovellettu muihinkin kun mallisarjan tehokkaampiin autoihin, mutta ei yksittäisten katsastuskonttorien virheet niistä laillisia tee.
                            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                            Comment

                            • turboix
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 581
                              • p-laidun

                              #15
                              Originally posted by Cell
                              http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...uuttaminen.htm

                              Kas n&#228;in lukekaa ja ihmetelk&#228;&#228;, v*tuttaa tuollainen kun suu vaahdossa huudetaan tiet&#228;m&#228;tt&#228; asiasta. Ja sitten kun joku kaikkitiet&#228;v&#228; ei jaksa lukea kuin ensimm&#228;isen rivin, niin vihjaan ett&#228; kohdassa nelj&#228; kerrotaan se mit&#228; ette ymm&#228;rr&#228;. Kiitos ja anteeksi.

                              Niin siis tossa tekstiss&#228; sanotaan ett&#228; moottorinteho ei saa ylitt&#228;&#228; 20% malli sarjan tehokkaimmasta autosta, eli siis jos turbotetaan 318 pemari sen teho ei saa ylitt&#228;&#228; 205,2 hevosvoimaa jos sen alusta vastaa 325, mutta jos sen alustaa ei muuteta sen teho saa nousta alkuper&#228;sest&#228; tehosta sen 20%. Aken tekstist&#228; sanasta sanaan. Ahtimen asennuksen lis&#228;ksi my&#246;s auton alusta tulee muuttaa vastaamaan ahtimen tuomaa lis&#228;tehoa: Toisin sanottuna jarru,voimansiirto sek&#228; akselistot JOS korostan sanaa JOS TEHON LIS&#196;YS SEN EDELLYTT&#196;&#196;! Kas n&#228;in lukekaa ja ihmetelk&#228;&#228; itte vaan,suosittelis lukeen ton tekstin kunnolla ennen ku rupee soittaan suutaan.
                              Last edited by turboix; 03-07-2006, 23:16.
                              BMW E46 330dA touring -00
                              BMW e30 325tbo -86
                              BMW e30 323ia cabriolet -83
                              BMW e30 318i touring -89

                              Comment

                              Working...
                              X