Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 316 m10 ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saukko
    Moderator
    • Nov 2004
    • 2097
    • Kokkola

    e30 316 m10 ongelmaa

    Elikkä lähdin aamulla töihin auto pelasi ongelmitta. Kun olin työpaikan pihalta lähdössä niin starttaaminen oli vaikeaa, ja auto kävi kolmella ja neljällä aikalailla vuorotellen. Luulin että pääsisin kotia asti (matkaa 2km) Mutta ei, aina kun pysähtyi liikenne valoihin auto sammui eikä pysynyt käynnissä kuin kovilla kierroksilla. Sitten loppujen lopuksi viimeisissä valoissa auto sammui eikä millään enään käyntiin. Tutkailin aikani pelti auki huoltsikan pihalla. Tarkistin virranjakajan, tulpanjohdot ja tulpat jotka olivat ihan nokeentuneet mustaksi? Tulpanjohdoista yksi oli rispaantunut ja ajatteliin että vika oli siinä. Avasin myös jäähdyttäjän korkin. Siellä oli painetta ja ylivuotoletkusta meni ulos ilmaa ja vettä.

    Kävin ostamassa uudet tulpanjohot ja puolanjohdon vaihdoin ne ja ei mitään vaikutusta (puhdistin tulpat myös.).öljyn seassa ei ollut vettä ja öljyäkin on riittävästi. Auto savuttaa mustaa ja raakasti

    Joten arvoisat tietäjät missä on vikaa? Epäiltiin että venttiili olisi mennyt poikki, sopisiko tämä näihin oireisiin?


    EDIT: Kylmänä pysyy tyhjäkäynnillä ja käy neljällä, mutta savuttaa mustaa ja haisee öljylle..
    Last edited by Saukko; 17-07-2006, 19:15.
    Ajossa tai telakalla
    -98 323i käyttökikkare
    -94 ///M5 Showroom
    -88 325i Cabrio Mtech1
    -Official member of BTCF-Sauna team-
    Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!
  • maverick999
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 919
    • Rauma

    #2
    venttiili, tai venttiilin kumi? Pitääkö kummaa ääntä? Virranjakajan katoit, pyörijä ehjä ym?
    Respect your elders

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2067
      • Banshee - Jyväskylä

      #3
      Vaihda myös uudet tulpat. Jos ei pelaa, mittaa purkkarit/ohivuodot.
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • Saukko
        Moderator
        • Nov 2004
        • 2097
        • Kokkola

        #4
        Epäiltiin just noita venttiilin kumeja koska savuttaa mustaa Huomenna pitää vilkuilla tarkemmin töiden jälkee..
        Ajossa tai telakalla
        -98 323i käyttökikkare
        -94 ///M5 Showroom
        -88 325i Cabrio Mtech1
        -Official member of BTCF-Sauna team-
        Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Jos se ihan selkeesti mustaa on, niin se on merkki enemmänkin rikkaasta seoksesta kuin öljypalamisesta.
          Olli.

          Comment

          • Maza
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 4319
            • Kannus/Kokkola

            #6
            Pierburgin ydinvoimalassa ongelmia ?

            edit. rocla kerkes ensin... eli selkeesti vika on polttoaineensyöttö puolella mikäli savu on selvästi MUSTAA.

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Maza
              Pierburgin ydinvoimalassa ongelmia ?

              edit. rocla kerkes ensin... eli selkeesti vika on polttoaineensyöttö puolella mikäli savu on selvästi MUSTAA.
              Samaa mieltä, kaasarin puhdistaminen+uudet tiivisteet ja kalvot tekisi hyvää, tai sitten vaihdat weberiin
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Axum
                Samaa mieltä, kaasarin puhdistaminen+uudet tiivisteet ja kalvot tekisi hyvää, tai sitten vaihdat weberiin
                Äsh ihan yhtä tyhjän kanssa toi pierburgin korjaaminen, kukaan ei aivan tarkkaan tunnu tietävän mitä kaikkea tuo sähköllä tekeekään, osia ei saa kuin merkkiliikkeestä ja kaikki käytetyt ovat paskana. Weberiä kehiin vaan, ilmaista toki sekään ei ole.
                Olli.

                Comment

                • Axum
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 4416
                  • Kuopio

                  #9
                  Jep.. ihan henkimaailman vekotin tuo pierburg (ainakin 2BE), noista tiiviste-sarjoista ei henk.koht. kokemusta mutta ihan jees kaasari niin pitkään kun toimii, ja jos weberiä laittaa niin 32/34 DMTL tai 32/36 DGV, lisäksi tarvitsen sovitelaipan siihen kaasarin ja kumilaipan väliin (saa esim. www.freetechnics.fi)
                  - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                  - E39 528ia
                  - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                  Puretaan 520ia -97
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                  Comment

                  • Saukko
                    Moderator
                    • Nov 2004
                    • 2097
                    • Kokkola

                    #10
                    Murheenkryyni tuo pierupurkki Otan huomenna ton ydinvoimalan irti ja puhistan sen katotaan mitä se rupeaa sanomaan
                    Ajossa tai telakalla
                    -98 323i käyttökikkare
                    -94 ///M5 Showroom
                    -88 325i Cabrio Mtech1
                    -Official member of BTCF-Sauna team-
                    Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

                    Comment

                    • veka
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 86
                      • Pori

                      #11
                      Jos kumit entiset, ni eikös savu ennemminki sinistä. Musta savu viittais johonki muuhu.
                      Varmaa on, että totuudenpuhuja paljastuu aina!

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16413
                        • Asikkala

                        #12
                        Ettei vuotais kaasarin neulaventtiili eli bensanpinta liian korkealla tai siten suorastaan tulvii, mulla teki tollasen joskus e21 2b4 pierburg. Jos se kovilla kierroksilla pelaa niin siellä ei seoksen rikastuminen ole ko. tap. prosentuaalisesti yhtä iso kun alempana ?

                        Comment

                        • Axum
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 4416
                          • Kuopio

                          #13
                          Kohohan imee ajanmittaan itseensä kosteutta vaikka muovia onkin -> painavampi -> tulvii
                          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                          - E39 528ia
                          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                          Puretaan 520ia -97
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                          Comment

                          • B-Tuning
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2006
                            • 69
                            • lappeenranta

                            #14
                            itellä teki auto ihan täsmälleen saman tempun muutama päivä sitten ja kyselinkin siitä tuolla mut ei tullu minkäänlaista vastausta.
                            itselläni on vielä ihan sama auto paitsi pierburgin kaasari on vaihdettu weberiin.
                            Last edited by B-Tuning; 17-07-2006, 22:12.

                            Comment

                            • B-Tuning
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2006
                              • 69
                              • lappeenranta

                              #15
                              en tiedä miten on mahdollista mut auto rupes toimimaan kun vaihdoin sulakerasiasta yhden palaneen 20 ampeerin sulakkeen uuteen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎