Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i mutta onko 2.0 vai 2.5 kone?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ei_zei75
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 193
    • Kaskinen

    320i mutta onko 2.0 vai 2.5 kone?

    eli miten on, onko koneessa suoraan jotain numeroa mistä tunnistaa onko 2.5 vai 2.0 kutonen? kyseessä on e30 -89 alkup.320i...
    ei oo öljynlauhdutinta, mutta jos vaikka olis vahingossa kuitenki 2.3 tai 2.5...
    runkonumeron ja moottorintunniste ei taida olla samaa numerosarjaa?
    Pii Em Wii, oool jyyy niiid...
  • -Jarno-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1140
    • Salo

    #2
    Imusarjassa ainakin muistaakseni lukee 2,5 jossain kohtaa.
    ________
    Dc marijuana dispensaries
    Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 07:35.

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #3
      Virranjakajan paikan alta löytyy tasainen n. 2*6cm laatta, jossa on lohkon tunniste, esim 20 6K A. Motronic-koneissa tuo tunniste on lähellä lohkon alareunaa, virranjakajasta parikymmentä senttiä oikealle.

      Kaksi ensimmäistä numeroa kertovat koneen koon, eli 20=2 litraa ja 25=2,5 litraa. B23 tai ETA kampiakselilla stroukattu b20 tai b25 pitääkin sitten selvittää ottamalla öljypohja irti ja kurkkaamalla kampiakselista paljonko iskua on. Tai mittaamalla moottorin tilavuus.
      E39 520iA -02

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Sickness
        Kaksi ensimmäistä numeroa kertovat koneen koon, eli 20=2 litraa ja 25=2,5 litraa. B23 tai ETA kampiakselilla stroukattu b20 tai b25 pitääkin sitten selvittää ottamalla öljypohja irti ja kurkkaamalla kampiakselista paljonko iskua on. Tai mittaamalla moottorin tilavuus.
        Tai sitten b25 akselilla stroukattu b20. PARAS VIRITYS IKINÄ.

        t.Ville

        Comment

        • Tikkunen85
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 892
          • Paltamo

          #5
          kyllä kai sä tunnet ku polkaset et mikä siel on... jos vakio 2litran kutonen(itelläkin ) nii tietää ku painat kaasua nii juuri mitään ei tapahdu

          jos kuitenki jostai syystä huomaat että perkele tämähän lähtee nii silloin ilmeisesti pellinalta löytyy jotain muuta...

          Comment

          • ei_zei75
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 193
            • Kaskinen

            #6
            tadaa...

            KIITOS!!!
            joo,löysin sen tunnisteen, oli 20 ja 6 ym....HÖ:( eli 20 se sitte on, sisuskaluista ei tietoo...pistän ton koneen myyntiin, niin hyvä tietää mikä se on, 9tkm ajettu 2ke kansirempan jälkeen...tuntui vaan lähtevän hyvin, tais olla harhaa, tuntu vaan...ollu käyttöautona MB 250d
            eli kai siihen nähden lähti
            ja siinä oli virranjakaja kannen päässä kuten entisessä 325i -87 eikä siinä vanhassa paikassa kun mulla oli 320i-83...
            eli on sitte 2.0kone myynnissä...ja muutaki facelift sälää...
            kiitos vastanneille!
            ps.sori kahdesta threadistä, kone sekos ku tein sitä ekaa ja se ei näyttäny että olis menny perille!
            Pii Em Wii, oool jyyy niiid...

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16413
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by ei_zei75
              KIITOS!!!
              joo,löysin sen tunnisteen, oli 20 ja 6 ym....HÖ:( eli 20 se sitte on, sisuskaluista ei tietoo...pistän ton koneen myyntiin, niin hyvä tietää mikä se on, 9tkm ajettu 2ke kansirempan jälkeen...tuntui vaan lähtevän hyvin, tais olla harhaa, tuntu vaan...ollu käyttöautona MB 250d
              eli kai siihen nähden lähti
              ja siinä oli virranjakaja kannen päässä kuten entisessä 325i -87 eikä siinä vanhassa paikassa kun mulla oli 320i-83...
              eli on sitte 2.0kone myynnissä...ja muutaki facelift sälää...
              kiitos vastanneille!
              ps.sori kahdesta threadistä, kone sekos ku tein sitä ekaa ja se ei näyttäny että olis menny perille!
              Miten jakajan paikka kertoo koneen koon vai menikö mulla jotain ohi ? Sen tiedän että jakaja kannessa = motronic b20 88 -> ja b25 85 ->

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16413
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by ei_zei75
                eli miten on, onko koneessa suoraan jotain numeroa mistä tunnistaa onko 2.5 vai 2.0 kutonen? kyseessä on e30 -89 alkup.320i...
                ei oo öljynlauhdutinta, mutta jos vaikka olis vahingossa kuitenki 2.3 tai 2.5...
                runkonumeron ja moottorintunniste ei taida olla samaa numerosarjaa?
                Numerot on samoja jos on alkup. lohko.

                Comment

                • SledgeHammer82
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1651
                  • Pk-seutu

                  #9
                  Originally posted by jr66
                  Numerot on samoja jos on alkup. lohko.
                  Eipä taida olla kuin ihan ensimmäisissä vuosimalleissa. Ainakaan motronic-koneissa ei ole samoja. Korjatkaa joku jos puhun täyttä anssia.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎