Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 turbotus 88-90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JO
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 35

    e30 turbotus 88-90

    searchia koitin mut ei löytyny selvää vaustausta. verrataanko 320i jos turbottaa niin mihin? eli absit pitää olla vaiko eikö? joku selvä vastaus tähän kiitos.
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5726
    • Rovaniemi

    #2
    verrataan 325i mallia ja pitää olla abs.
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • Rundari
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 440
      • Rauma

      #3
      Ei kai jmp suunnittele jotai samanlaista?


      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5726
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by Rundari
        Ei kai jmp suunnittele jotai samanlaista?
        en suinkaan pitää olla vain yleistieto kunnos
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • salomon
          Newbiemmer
          • Jun 2006
          • 26

          #5
          aina vaa turboja

          Originally posted by jmp2002
          en suinkaan pitää olla vain yleistieto kunnos
          harmi vaa ku suomen laki onse mikä on ois joskus kyllä kuva nähä jotain hieman erikoisempaa bimmerin pellin alla ku joku ahdettu kuutonen. p.s suomen olosuhteissa vois olla iha tyytyväinen siihen mikäli oman koslan pellin alta löytyy ees lievästi piristetty M50b25. eiköhän silläki kerkee vai miten on?? p.s mikäli oikeen oon maantie rajoitukset tulkinnu nih ne ovat yleensä 80 100 120 eikä 300km/h. :

          Comment

          • anttti
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 653
            • Hellzzzinki by nite

            #6
            Originally posted by salomon
            harmi vaa ku suomen laki onse mikä on ois joskus kyllä kuva nähä jotain hieman erikoisempaa bimmerin pellin alla ku joku ahdettu kuutonen. p.s suomen olosuhteissa vois olla iha tyytyväinen siihen mikäli oman koslan pellin alta löytyy ees lievästi piristetty M50b25. eiköhän silläki kerkee vai miten on?? p.s mikäli oikeen oon maantie rajoitukset tulkinnu nih ne ovat yleensä 80 100 120 eikä 300km/h. :
            Aikamoista bs:ää. Jos se siitä kerkeemisestä on kiinni,niin kerkeehän 1.1 Unollakin maitokauppaan jos lähtee ajoissa. Ja miks helvetissä pitäis edes ajaa 300:a?? Eiköhän siinä useimmiten ihan muut seikat paina kun huiput,kun näitä vehkeitä rakennellaan.
            vehkeet levällään...

            Comment

            • ViperHawk
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 312
              • Joensuu

              #7
              Minä ainakin turbotan auton(tulevaisuudessa, ehkä) ihan sen takia että haluan oppia tekniikkaa ja miten asiat toimiii. Osasyy on myös se että Bemarit on hyviä autoja , ja rakennusalustoja. Moni asia tehty "oikein". Varsinkin fiilis.

              Nojoo. Vähän meni aiheen vierestä

              Tosissaan joku saisi kirjoittaa FAQ:n noista E30:ien ja muittenkin Bemarien muutoksista mitä tarvitsee tehdä eri mallien välillä.

              Eikös heinäkuun 1987 rekisteröidyt autot vaadi viellä katalysaattorin turbottaessa vaikka auto olisi vähäpäästöinen?
              E30 -90 320i

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4647
                • Tuusula

                #8
                320is on AKE:n mukaan tehokkain normaali E30, M3 on erikseen.

                320is erot 325:seen paksumpi takavakaaja ja lukkoperä. Lisävarusteena (mtech sarjan mukana tulee myös tuo 14,5mm takavakaaja) noi on tokisaanut normi-e30:iinkin.

                Näinollen max. tehoksi tulee 192 x 1,20 => 230hp ja tilavuudeksi 2,7 x 1,25 => 3,375l.
                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • mizter
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 245
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Jonsku
                  320is on AKE:n mukaan tehokkain normaali E30, M3 on erikseen.

                  320is erot 325:seen paksumpi takavakaaja ja lukkoperä. Lisävarusteena (mtech sarjan mukana tulee myös tuo 14,5mm takavakaaja) noi on tokisaanut normi-e30:iinkin.

                  Näinollen max. tehoksi tulee 192 x 1,20 => 230hp ja tilavuudeksi 2,7 x 1,25 => 3,375l.
                  jos max koneen tilavuus on tuon verran niin miten on saatu katsastettua nämät e30 "335":set?
                  Impreza WRX STI Vers.IV -99


                  ex: e36 325i cabrio -94
                  ex: e34 520i -88
                  ex: e30 316 -86
                  ex: e34 M5 -89
                  ex: e36 325i -91
                  ex: e36 320i -92

                  Comment

                  • jani1632
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 2243
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by mizter
                    jos max koneen tilavuus on tuon verran niin miten on saatu katsastettua nämät e30 "335":set?
                    Eipä taida ainoankaan rek.otteessa seisoa oikeaa tilavuutta...paitsi muinaiset poikkeusluvalla tehdyt.
                    Tallin täytteet:
                    E70 3.0d -09
                    E34 540ia -94
                    E39 520d -00
                    E39 528i M-sport -00
                    E60 520i -04
                    E30 -86
                    E61 520da -09

                    Comment

                    • Mikso
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2005
                      • 171
                      • Härmä

                      #11
                      Eli e30 318is vm90 saa turbottaa, olenko ymmärtänyt oikein ?
                      Jonkinmoinen katti vain täytyy olla ??

                      Comment

                      • DoZ
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2003
                        • 206
                        • Suomussalmi

                        #12
                        Minulle ainakin sanoi katsastusmies tuossa taannoin, että jos auto on käyttöönotettu ennen joulukuuta -88, ei auton tarvitsisi olla vähäpäästöinen. Niinpä sain omasta e30 Touringista (jonka olen jo myynyt), vähäpäästöisyyden pois, kun se oli ensirekisteröity syyskuussa -88. Luulenpa kuitenkin, että -90 e30:ssä täytyy katti olla jokatapauksessa, jos rek. otteessa lukee, että "vähäpäästöinen", ja niinhän siinä taitaa lukea.

                        Antti

                        Comment

                        • Mikso
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2005
                          • 171
                          • Härmä

                          #13
                          Originally posted by DoZ View Post
                          Minulle ainakin sanoi katsastusmies tuossa taannoin, että jos auto on käyttöönotettu ennen joulukuuta -88, ei auton tarvitsisi olla vähäpäästöinen. Niinpä sain omasta e30 Touringista (jonka olen jo myynyt), vähäpäästöisyyden pois, kun se oli ensirekisteröity syyskuussa -88. Luulenpa kuitenkin, että -90 e30:ssä täytyy katti olla jokatapauksessa, jos rek. otteessa lukee, että "vähäpäästöinen", ja niinhän siinä taitaa lukea.

                          Antti
                          Jos asia on tuolla lailla, niin ei taida saada sitten 318is:ää turbotettua(?)
                          Kuinkas onko mitään esteitä sitten sulloa sinne m50 moottoria, jos auto
                          olisi vähäpäästöinen ?? :think
                          Last edited by Mikso; 28-11-2006, 15:41.

                          Comment

                          • M325i
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 1529
                            • Etelä-pohjanmaa

                            #14
                            Kyllähän sen vähäpäästöisenkin saa turbotettua,mutta vaatii vtt:n pakokaasulaput = pirun kallista. Onhan noita ei vähäpäästöisiä tarjolla pilvin pimein.
                            E30 ja E46 ///M

                            Comment

                            • mizter
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 245
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by vwtyp1 View Post
                              Kyllähän sen vähäpäästöisenkin saa turbotettua,mutta vaatii vtt:n pakokaasulaput = pirun kallista. Onhan noita ei vähäpäästöisiä tarjolla pilvin pimein.
                              eipä tarvitse vtt:n mittauksia kun vasta -92 eteenpäin rekisteröidyissä.

                              eli tuossa olis ainoa ongelma nuo päästöt jos on vähäpäästöinen.
                              Impreza WRX STI Vers.IV -99


                              ex: e36 325i cabrio -94
                              ex: e34 520i -88
                              ex: e30 316 -86
                              ex: e34 M5 -89
                              ex: e36 325i -91
                              ex: e36 320i -92

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎