Vanhan sanonnan mukaan on parempi antaa nälkäiselle kalan sijasta onki. Harva vika on ainutlaatuinen, ja 99% todennäköisyydellä siitä on jo käyty foorumilla keskustelua. Esimerkiksi hakuehto bensap* and *pain* yksistään Ongelmat-osiossa antaa tulokseksi 153 threadia (tai 228 yksittäistä viestiä), ja on vaikea uskoa että olet ehtinyt lukea ne kaikki läpi tunnissa... Jos haluaa jotain oppia, sen eteen on syytä nähdä hieman vaivaa. Ainakaan itse en viitsisi odottaa toisten postauksia, jos voisin selvittää asian nopeammin omatoimisesti.
Ongelma viesteissäsi on siinä, että siirryt asiasta toiseen ilman että olet kunnolla varmistanut osien toimivuuden (tai ainakaan se ei tule viesteistäsi ilmi). Mitä olet tehnyt tyhjäkäyntiluistille (ja sille ihmeen pallolle) ja joko olet poissulkenut ilmamäärämittarin vikalistalta? On järkevintä lähteä liikkeelle yksinkertaisimmasta selityksestä, ja M40 tapauksessa se tarkoittaa joko imuilmavuotoa tai kulunutta ilmamäärämittaria. Autoa ei kannata purkaa atomeiksi ennen kun on saanut yleisimmät vikamahdollisuudet poissuljetuksi.
Bensanpaineesta: vuodon ei tarvitse olla suuri, että polttoainepaine putoaa. Vuotokohta voi olla suuttimissa, letkujen liitoksissa, pumpussa - myös painesäädin voi olla rikki. Asian voi parhaiten selvittää painemittarilla, kuten eräässä threadissa hyvin kuvattiin. Mielestäni M40 koneessa PA-pumppu ei pyörähdä kun virran laittaa päälle, vaikka jossain lähteessä niin sanotaan. Latauksen merkkivalosta: olisiko laturin hiilet loppu? Vuotavasta huohotinletkusta: sehän tarkoittaa imuilmavuotoa, joka sotkee koneen toiminnan (käy laihalla). Myös jarrutehostimen letku on syytä käydä läpi imuilmavuodon poissulkemiseksi.
Just my 2 cents.
Ongelma viesteissäsi on siinä, että siirryt asiasta toiseen ilman että olet kunnolla varmistanut osien toimivuuden (tai ainakaan se ei tule viesteistäsi ilmi). Mitä olet tehnyt tyhjäkäyntiluistille (ja sille ihmeen pallolle) ja joko olet poissulkenut ilmamäärämittarin vikalistalta? On järkevintä lähteä liikkeelle yksinkertaisimmasta selityksestä, ja M40 tapauksessa se tarkoittaa joko imuilmavuotoa tai kulunutta ilmamäärämittaria. Autoa ei kannata purkaa atomeiksi ennen kun on saanut yleisimmät vikamahdollisuudet poissuljetuksi.
Bensanpaineesta: vuodon ei tarvitse olla suuri, että polttoainepaine putoaa. Vuotokohta voi olla suuttimissa, letkujen liitoksissa, pumpussa - myös painesäädin voi olla rikki. Asian voi parhaiten selvittää painemittarilla, kuten eräässä threadissa hyvin kuvattiin. Mielestäni M40 koneessa PA-pumppu ei pyörähdä kun virran laittaa päälle, vaikka jossain lähteessä niin sanotaan. Latauksen merkkivalosta: olisiko laturin hiilet loppu? Vuotavasta huohotinletkusta: sehän tarkoittaa imuilmavuotoa, joka sotkee koneen toiminnan (käy laihalla). Myös jarrutehostimen letku on syytä käydä läpi imuilmavuodon poissulkemiseksi.
Just my 2 cents.
Comment