Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 korinvaihto cabrioon tekniikanvaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bodomy
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 1
    • Kaustinen

    e30 korinvaihto cabrioon tekniikanvaihto?

    Eli meinasin hommata tuollaisen e30 cabrioletin, mutta ko. auto on korinvaihto ja prosentit olikohan 44%. Tarkoitus olisi laittaa 2litrasen tilalle isompi pata. Miten nuo prosentit sitten määräytyy? Lasketaanko tekniikan prosentit tuohon lisäksi vai? Eli onko turha haave tuo auto? Kyselen näin ennen kun ostan ettei tule peltoautoa siitä.
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    #2
    Originally posted by Bodomy
    Eli meinasin hommata tuollaisen e30 cabrioletin, mutta ko. auto on korinvaihto ja prosentit olikohan 44%. Tarkoitus olisi laittaa 2litrasen tilalle isompi pata. Miten nuo prosentit sitten määräytyy? Lasketaanko tekniikan prosentit tuohon lisäksi vai? Eli onko turha haave tuo auto? Kyselen näin ennen kun ostan ettei tule peltoautoa siitä.
    Kyllä tulee peltoauto jos moottorin menet vaihtamaan, eli prosentit menee heittämällä yli 50%

    Comment

    • -Markus-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1463
      • Ihan Savossa

      #3
      Unohda koko auto.

      Ford Mondeo Mk3 STW
      VW E-Golf 2015
      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

      Comment

      • pähkinä
        Bimmer Rookie
        • Jan 2003
        • 166
        • helsinki

        #4
        hoplaa

        elikkäs vanhaa topiikkia ylös.

        kaiken järjen mukaan koneen saa vaihtaa koska se on jo merkitty vaihdettujen osien listalle.
        itellä ois kans projekti tiedos,ja näin myös akessa ilmotetaan,eli koneenhan saa vaihtaa miljoona kertaa myös kv autoon..eikö?

        onko kokemuksia??
        pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..

        Comment

        • metake
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 331
          • Janakkala

          #5
          Korinvaihtoautot on siitä hankalia, että et nykysäännöillä voi käytännössä vaihtaa/muuttaa niihin mitään mikä aiheuttaa prosenttien uudelleen laskennan. Kun teet muutoksen joka aiheuttaa prosenttimuutoksen (esim. vaihdat orkkispenkkien tilalle kuppipenkit) prosentit lasketaan uudestaan nykyisillä prosenteilla, ja korinvaihdoissa ne menee lähes poikkeuksetta yli.

          Paskempi juttu...

          Edit: Itsekantava kori = 46%, kori varusteineen = 56%

          Last edited by metake; 24-10-2008, 16:58.

          Comment

          • pähkinä
            Bimmer Rookie
            • Jan 2003
            • 166
            • helsinki

            #6
            näin käsitin itekin.eli jos hommaat kv auton jossa prossat esim 46 ja menee joku pikkuosa vaihtoon jota ei ole jo vaihdettujen listalla,niin heihei kilvet,melkeen poikkeuksetta.

            on se uus prosenttijuttu hieno homma,varsinki jos joku laittanu omaa kv autoaan iät ajat ja pitäny hyvänä,joutuu osan vaihtaa ja prosentit paukkuu yli,vaikka vanhal säännöl ois tullu joku hassu prosentti mut ei uudel,ehei.kilvet lähtee jos osan vaihdat.
            mieti siin sit ostaessa paljon haluut maksaa autosta,josta saat varaosia,jos jotain sattuu..
            pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..

            Comment

            • metake
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 331
              • Janakkala

              #7
              Originally posted by pähkinä View Post
              näin käsitin itekin.eli jos hommaat kv auton jossa prossat esim 46 ja menee joku pikkuosa vaihtoon jota ei ole jo vaihdettujen listalla,niin heihei kilvet,melkeen poikkeuksetta.
              Valitettavasti juuri näin, tai sitten olen ymmärtänyt jotain todella pahasti väärin

              Uuden prosenttilaskennan myötähän tuli jotain muutoksia siihen, milloin osa katsotaan vaihdetuksi, eli esim. nokkapellin saa vaihtaa samanlaiseen nokkapeltiin, mutta erilainen osa (tai poistettu osa) katsotaan vaihdetuksi, esim. em. penkkijuttu. En muista tuota ihan tarkasti kun ei ole ollut tarvetta selvitellä.

              Comment

              • Jasso-
                Bimmer Rookie
                • Jul 2003
                • 74
                • Siilinjärvi

                #8
                Mites on, tuleeko rosentteja jos muuttaa kaasaripelin ruiskuks?
                Kahta en vaihda:
                Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.

                Comment

                • Make H.
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1278
                  • Kokkola

                  #9
                  Originally posted by Jasso- View Post
                  Mites on, tuleeko rosentteja jos muuttaa kaasaripelin ruiskuks?
                  Jos lain mukaan mennään niin tulee.

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Jasso- View Post
                    Mites on, tuleeko rosentteja jos muuttaa kaasaripelin ruiskuks?
                    Originally posted by Make H. View Post
                    Jos lain mukaan mennään niin tulee.
                    Perusteet?

                    Polttoaineensyöttölaitteistoa ei ole eritelty, saa vaihtaa (tai poistaa ).

                    Vaikka tulisikin, niin mitä merkitystä on jollain muutamalla prosentilla? Nykyisin jos räveltämätöntä autoa alkaa rakentamaan, on todella vaikea saada 50% raja rikki, eikä kanta-autotarkastuskaan ole enää rasitteena..
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    • os951
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 447
                      • Kerava

                      #11
                      Ruiskuksi muuttaminen on siitä "hauska juttu", että se tarkoittaa käytännössä moottorinohjausjärjestelmän muutosta, joka taas rinnastetaan lastutukseen joka taas rinnastetaan moottorin vaihdoksi, sekavaa eikö totta. Sama juttu jos esim. mallisarjassa olevan koneen 8V kannen pystyisi vaihtamaan 16V kanneksi; moottorinvaihdoksi lasketaan tämäkin muutos.

                      Comment

                      • Jasso-
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2003
                        • 74
                        • Siilinjärvi

                        #12
                        Originally posted by muuris View Post
                        Perusteet?

                        Polttoaineensyöttölaitteistoa ei ole eritelty, saa vaihtaa (tai poistaa ).

                        Vaikka tulisikin, niin mitä merkitystä on jollain muutamalla prosentilla? Nykyisin jos räveltämätöntä autoa alkaa rakentamaan, on todella vaikea saada 50% raja rikki, eikä kanta-autotarkastuskaan ole enää rasitteena..

                        Lähinnä sillä kyselin kun itsellä on korin vaihto cabrio m10 kaasari koneella, ajatuksena oli
                        talven aikana vaihtaa kansi ja ruiskun vermeet autoon. Joutuuko seuraavassa katsastuksessa kuinka jännittelemään vai onko viisainta jättää kaasari kiinni autoon?
                        Kahta en vaihda:
                        Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.

                        Comment

                        • metake
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2008
                          • 331
                          • Janakkala

                          #13
                          Originally posted by os951 View Post
                          Ruiskuksi muuttaminen on siitä "hauska juttu", että se tarkoittaa käytännössä moottorinohjausjärjestelmän muutosta, joka taas rinnastetaan lastutukseen joka taas rinnastetaan moottorin vaihdoksi, sekavaa eikö totta.
                          Ei. Lastutus rinnastetaan moottorinvaihdoksi vain ahdetuissa, vapaastihengittävän polttoaineensyöttöä saa vapaasti muuttaa (vähäpäästöisissä eriasia päästöjen vuoksi). Eli kaasarin saa vapaasti vaihtaa ruiskuun ja päinvastoin, pikkumainen katsastusmies saataa laittaa prosentit.

                          Comment

                          • Jasso-
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2003
                            • 74
                            • Siilinjärvi

                            #14
                            Originally posted by metake View Post
                            Ei. Lastutus rinnastetaan moottorinvaihdoksi vain ahdetuissa, vapaastihengittävän polttoaineensyöttöä saa vapaasti muuttaa (vähäpäästöisissä eriasia päästöjen vuoksi). Eli kaasarin saa vapaasti vaihtaa ruiskuun ja päinvastoin, pikkumainen katsastusmies saataa laittaa prosentit.

                            Mahtavatkohan nuo konttorilla järjestelmistään nähdä että onko autossa ennen ollut kaasari?
                            Korinvaihto kuitenkin kyseessä niin ei viittis tuurilla lähteä seilailemaan
                            Kahta en vaihda:
                            Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.

                            Comment

                            • eeki
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 1966
                              • HKI

                              #15
                              Originally posted by Jasso- View Post
                              Mahtavatkohan nuo konttorilla järjestelmistään nähdä että onko autossa ennen ollut kaasari?
                              Korinvaihto kuitenkin kyseessä niin ei viittis tuurilla lähteä seilailemaan
                              Eikös tuon mallimerkinnästä näe? 318 vs 318i?

                              Juttuhan on siinä, että jos joskus tulee epäselvyyksiä, se joka on tehnyt muutoksen, jolla prosentit menivät yli, pääsee maksamaan veroja. Tieto siitä onko se kaasari vai ruisku alunperin tulee kyllä ilmi sitten, jos autoa tarkastetaan.
                              Ducati 998 -02 //

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎