Eli meinasin hommata tuollaisen e30 cabrioletin, mutta ko. auto on korinvaihto ja prosentit olikohan 44%. Tarkoitus olisi laittaa 2litrasen tilalle isompi pata. Miten nuo prosentit sitten määräytyy? Lasketaanko tekniikan prosentit tuohon lisäksi vai? Eli onko turha haave tuo auto? Kyselen näin ennen kun ostan ettei tule peltoautoa siitä.
e30 korinvaihto cabrioon tekniikanvaihto?
Collapse
X
-
Kyllä tulee peltoauto jos moottorin menet vaihtamaan, eli prosentit menee heittämällä yli 50%Originally posted by BodomyEli meinasin hommata tuollaisen e30 cabrioletin, mutta ko. auto on korinvaihto ja prosentit olikohan 44%. Tarkoitus olisi laittaa 2litrasen tilalle isompi pata. Miten nuo prosentit sitten määräytyy? Lasketaanko tekniikan prosentit tuohon lisäksi vai? Eli onko turha haave tuo auto? Kyselen näin ennen kun ostan ettei tule peltoautoa siitä.
-
hoplaa
elikkäs vanhaa topiikkia ylös.
kaiken järjen mukaan koneen saa vaihtaa koska se on jo merkitty vaihdettujen osien listalle.
itellä ois kans projekti tiedos,ja näin myös akessa ilmotetaan,eli koneenhan saa vaihtaa miljoona kertaa myös kv autoon..eikö?
onko kokemuksia??pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..
Comment
-
Korinvaihtoautot on siitä hankalia, että et nykysäännöillä voi käytännössä vaihtaa/muuttaa niihin mitään mikä aiheuttaa prosenttien uudelleen laskennan. Kun teet muutoksen joka aiheuttaa prosenttimuutoksen (esim. vaihdat orkkispenkkien tilalle kuppipenkit) prosentit lasketaan uudestaan nykyisillä prosenteilla, ja korinvaihdoissa ne menee lähes poikkeuksetta yli.
Paskempi juttu...
Edit: Itsekantava kori = 46%, kori varusteineen = 56%
Last edited by metake; 24-10-2008, 17:58.
Comment
-
näin käsitin itekin.eli jos hommaat kv auton jossa prossat esim 46 ja menee joku pikkuosa vaihtoon jota ei ole jo vaihdettujen listalla,niin heihei kilvet,melkeen poikkeuksetta.
on se uus prosenttijuttu hieno homma,varsinki jos joku laittanu omaa kv autoaan iät ajat ja pitäny hyvänä,joutuu osan vaihtaa ja prosentit paukkuu yli,vaikka vanhal säännöl ois tullu joku hassu prosentti mut ei uudel,ehei.kilvet lähtee jos osan vaihdat.
mieti siin sit ostaessa paljon haluut maksaa autosta,josta saat varaosia,jos jotain sattuu..pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..
Comment
-
Valitettavasti juuri näin, tai sitten olen ymmärtänyt jotain todella pahasti väärinOriginally posted by pähkinä View Postnäin käsitin itekin.eli jos hommaat kv auton jossa prossat esim 46 ja menee joku pikkuosa vaihtoon jota ei ole jo vaihdettujen listalla,niin heihei kilvet,melkeen poikkeuksetta.
Uuden prosenttilaskennan myötähän tuli jotain muutoksia siihen, milloin osa katsotaan vaihdetuksi, eli esim. nokkapellin saa vaihtaa samanlaiseen nokkapeltiin, mutta erilainen osa (tai poistettu osa) katsotaan vaihdetuksi, esim. em. penkkijuttu. En muista tuota ihan tarkasti kun ei ole ollut tarvetta selvitellä.
Comment
-
Originally posted by Jasso- View PostMites on, tuleeko rosentteja jos muuttaa kaasaripelin ruiskuks?Perusteet?Originally posted by Make H. View PostJos lain mukaan mennään niin tulee.
Polttoaineensyöttölaitteistoa ei ole eritelty, saa vaihtaa (tai poistaa
).
Vaikka tulisikin, niin mitä merkitystä on jollain muutamalla prosentilla? Nykyisin jos räveltämätöntä autoa alkaa rakentamaan, on todella vaikea saada 50% raja rikki, eikä kanta-autotarkastuskaan ole enää rasitteena..
Comment
-
Ruiskuksi muuttaminen on siitä "hauska juttu", että se tarkoittaa käytännössä moottorinohjausjärjestelmän muutosta, joka taas rinnastetaan lastutukseen joka taas rinnastetaan moottorin vaihdoksi, sekavaa eikö totta. Sama juttu jos esim. mallisarjassa olevan koneen 8V kannen pystyisi vaihtamaan 16V kanneksi; moottorinvaihdoksi lasketaan tämäkin muutos.
Comment
-
Originally posted by muuris View PostPerusteet?
Polttoaineensyöttölaitteistoa ei ole eritelty, saa vaihtaa (tai poistaa
).
Vaikka tulisikin, niin mitä merkitystä on jollain muutamalla prosentilla? Nykyisin jos räveltämätöntä autoa alkaa rakentamaan, on todella vaikea saada 50% raja rikki, eikä kanta-autotarkastuskaan ole enää rasitteena..
Lähinnä sillä kyselin kun itsellä on korin vaihto cabrio m10 kaasari koneella, ajatuksena oli
talven aikana vaihtaa kansi ja ruiskun vermeet autoon. Joutuuko seuraavassa katsastuksessa kuinka jännittelemään vai onko viisainta jättää kaasari kiinni autoon?Kahta en vaihda:
Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Comment
-
Ei. Lastutus rinnastetaan moottorinvaihdoksi vain ahdetuissa, vapaastihengittävän polttoaineensyöttöä saa vapaasti muuttaa (vähäpäästöisissä eriasia päästöjen vuoksi). Eli kaasarin saa vapaasti vaihtaa ruiskuun ja päinvastoin, pikkumainen katsastusmies saataa laittaa prosentit.Originally posted by os951 View PostRuiskuksi muuttaminen on siitä "hauska juttu", että se tarkoittaa käytännössä moottorinohjausjärjestelmän muutosta, joka taas rinnastetaan lastutukseen joka taas rinnastetaan moottorin vaihdoksi, sekavaa eikö totta.
Comment
-
Originally posted by metake View PostEi. Lastutus rinnastetaan moottorinvaihdoksi vain ahdetuissa, vapaastihengittävän polttoaineensyöttöä saa vapaasti muuttaa (vähäpäästöisissä eriasia päästöjen vuoksi). Eli kaasarin saa vapaasti vaihtaa ruiskuun ja päinvastoin, pikkumainen katsastusmies saataa laittaa prosentit.
Mahtavatkohan nuo konttorilla järjestelmistään nähdä että onko autossa ennen ollut kaasari?
Korinvaihto kuitenkin kyseessä niin ei viittis tuurilla lähteä seilailemaan
Kahta en vaihda:
Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Comment
-
Eikös tuon mallimerkinnästä näe? 318 vs 318i?Originally posted by Jasso- View PostMahtavatkohan nuo konttorilla järjestelmistään nähdä että onko autossa ennen ollut kaasari?
Korinvaihto kuitenkin kyseessä niin ei viittis tuurilla lähteä seilailemaan
Juttuhan on siinä, että jos joskus tulee epäselvyyksiä, se joka on tehnyt muutoksen, jolla prosentit menivät yli, pääsee maksamaan veroja. Tieto siitä onko se kaasari vai ruisku alunperin tulee kyllä ilmi sitten, jos autoa tarkastetaan.Ducati 998 -02 //
Comment
Comment