Announcement

Collapse
No announcement yet.

325ix....m20b25 turbo...edistyy hyvää vauhtia..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pähkinä
    Bimmer Rookie
    • Jan 2003
    • 166
    • helsinki

    325ix....m20b25 turbo...edistyy hyvää vauhtia..

    juu elikkäs,lähdin tossa ke aamuna 5ltä helsingistä junalla kokkolaan uutta projektia kattoo....ja sieltähän löyty e30 325 ix,4 ovea ja suht kaikil härpäkkeil...auto leimattu 10pv tätä kuta ja yleisilme suht siisti...

    no sitte ei muuta ku koeajolle,hyvin vetää,ei pidä neliveto ääntä,ajotietokone valitti pesunestettä,mut muuten auto kuulostais ja näyttäis hyvältä.
    eip siin mutaku kaupat lukkoo,ja kaverin kans lähettii köröttelee kohti helsinkii...,päästiinhän sentää 160km...sitte rupes savuu nousee pellin alta,ja samal sekunnil vauhti rupes hyytyy..ja loput arvaatteki.tällä kertaa auto ei syttyny tuleen ihmekyl,mut 20min kuluttua savun hälvettyä,starttauskokeilu...ja pyöritää oikeen iloseen...ilman puristuksia...juuu konehan se paskana.

    nyt kysymys oliskin et mitä tehdä koneelle???

    käykö tohon ix ään m50 motti?olis meinaa sellanen ylimääräsenä.
    vai rakennanko tosta vanhasta uuden turbokoneen tohon?
    mitäs tos öljypohjas sellast ettei muita koneita sinne hirveesti laitella?
    muutakin vinkkiä saa koneiden suhteen laittaa tulemaan.

    ja sitte kaikkein paras...oltii tosiaa seinäjoel yötä hotellis,ja torstaina sitte ku ei keksitty millä autoi saadaa helsinkii,ni ei muutaku auto vuokralle,kärry perää ja kohti hesaa.
    no siinä sitte illal helsingistä auto pois hesassa kyydistä,ja ei ku matkaan.pitihän se auto ja traikku palauttaa
    seinäjoelleno kovaa ajoa,ja joskus 1aikoihin seinäjoella(mamman körötellessä koko matkan toisel autol peräs muksun kera)vihdoin peril.tähän mennen ajoa joku n900km....jees.

    no eihän sitte ku hotellii huonetta kysyy...kaks täynnä ja kahesta klo 12 mennes huoneenluovutus....no muija siin tokas vikanhotellin respas,ai ei o tilaa,no lähetää sit helsinkii..oli siin äijäl hauska ilme!!
    no ei muuta ku takasin autoo,ja kovaa ajoa taas.taas tuli reilu 400km lisää,ja hesaas oltii aamu 6jälkee. ja just tulki heräiltyy ni pakkohan sitä pient tarinaa piti laittaa.

    mut joo tosiaan.ongelma on toi kone.kannattaako siit rakentaa turbokone,vai voiko siihen vaihtaa toisen koneen esim m50?
    Last edited by pähkinä; 22-10-2006, 20:12.
    pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

    #2
    Originally posted by pähkinä
    kannattaako siit rakentaa turbokone,vai voiko siihen vaihtaa toisen koneen esim m50?
    Kaikkeahan voi tehdä, mutta ei taida olla mitään valmista ratkaisua jolla M50 öljypohjaan saisi kiinni etuperän ja vetoakselin vedettyä siitä läpi. Rakentaisin ennemmin M20-turbon siitä, jos nuo on vaihtoehdot. Noitahan on muutkin tehneet ja siinä ei ole mitään ihmeellistä takavetoisen turbottamiseen verrattuna, ennenkuin tehoja alkaa olla karkeasti arvioiden yli 250hp ja poltetaan (tai yritetään polttaa) jatkuvasti kumia asfaltilla.
    Eioo penaria alla enää.. :(

    Comment

    • heicci
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 64

      #3
      Paskaa säkää, ei voi muuta sanoo
      Kuka käski olla läski?
      Last.fm

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        Ja se m50-swappi on mielestäni niin turha, ettei järkee. 20 hp lisää ja väännöt lähes samat.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Kuhan ei ois valittanu jäähdytysnestettä? Melko huono munkki joka tapauksessa
          ...

          Comment

          • honkkeli
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 947
            • Kaarina

            #6
            Tuuria on monellaist mut sul oli todellakin paska tuuri

            Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista


            E46 320i -99

            "Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85

            ex:
            E34 535iA -91
            E30 316i -89
            E30 320i -90

            Comment

            • pähkinä
              Bimmer Rookie
              • Jan 2003
              • 166
              • helsinki

              #7
              oli joo paska mäihä,mut aina ei voi voitaa....saapahan rakentaa koneen kokonaan uusiks,ni onpahan sit ainakin koneen kunto tiedossa.ja eip valitellu ku pissipojan nesteitä.ekan kerran katottii kokkolas öljyt ja jäähdytinnesteet,ja toisen kerran seinäjoel,josta sitte kerettiiki 9km...

              ollaa nyt tultu siihen tulokseen et rakennetaa tosta m20 padasta sitten siihen mylly,ja turbolla tietenkin.kannattaako tähän koneeseen ruveta laittaa ne (kuplan)mahlet joit hotcarssissa on myynnis...?
              kanget ja muut alakerran osat uusitaan kestämään turbokäyttöä.osia jos nurkista löytyy niin saa tarjota privana.

              myöskin mustia ovipahveja saa tarjota.
              pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..

              Comment

              • waudeville
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 2089
                • Nokia

                #8
                [QUOTE=pähkinä]oli joo paska mäihä,mut aina ei voi voitaa....saapahan rakentaa koneen kokonaan uusiks,ni onpahan sit ainakin koneen kunto tiedossa.ja eip valitellu ku pissipojan nesteitä.ekan kerran katottii kokkolas öljyt ja jäähdytinnesteet,ja toisen kerran seinäjoel,josta sitte kerettiiki 9km...

                ollaa nyt tultu siihen tulokseen et rakennetaa tosta m20 padasta sitten siihen mylly,ja turbolla tietenkin.kannattaako tähän koneeseen ruveta laittaa ne (kuplan)mahlet joit hotcarssissa on myynnis...?
                kanget ja muut alakerran osat uusitaan kestämään turbokäyttöä.osia jos nurkista löytyy niin saa tarjota privana.

                tuolla tekniikka-osiossa on m20 ylikoko topic missä on kaikkea tietoa männistä+ muusta mukavasta kilkkeestä
                e34 540ia -94 Batmobile
                candy-king

                ex: e32 735i -89
                e34 525i -89

                Comment

                • hednam
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 959

                  #9
                  Paska säkä tosiaan, kävin itse koeajamassa kyseistä autoo jos nyt puhutaa samasta 4ovinen ja musta (tai joku tumman värinen) niin auto tuntu kaiken puolin toimivalta, ainut mistä jäi itseltä kiinni oli mittarilukema joka ei lohduttanu Ja ei tainnut olla kalliskaan auto jos nyt samasta puhutaan

                  2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                  Comment

                  • *Kaide
                    Moderator
                    • Nov 2002
                    • 3235
                    • HELLsinki

                    #10
                    BCF:n puolella yhdellä kaverilla on myytävänä 170tkm ajettu -88 mallisen iX:n tekniikka. Etuakselisto taisi olla myyty mutta moottori pitäisi olla kokonaisena vielä myytävänä.

                    Laita privaa jos tahdot numeron.
                    E9, E21, E46/5, G01

                    Comment

                    • pähkinä
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2003
                      • 166
                      • helsinki

                      #11
                      tästä ix:stä..

                      elikkäs hommat edenny taas tääl johonki,mut ei oo kerenny kirjotella...(laiskuutta)..mut joo homman nimi on seuraava:

                      "hednam" taitaa olla sama auto mitä oot käyny ajaa..toimi tosiaan ku kello....
                      "fizz" ostin sult noin vuos sit switsun s2b:n,onko muistikuvaa siivistä ja muusta?nähtiin siin lohjan motarin kupees kaupan parkkiksel...(ruskee paku)..

                      ja sit itse asiaan.

                      hommattuna on nyt uus alakerta,laakeroituna,tasapainotettuna,takomännill ä,cometicin tiivisteen kera.
                      kansi teetetään kaverilla,siihen ei ihmeempiä muutoksia,jotta alaväännöstä säilyy ees ne rippeet mitä tolla koneella odotettavissa.
                      pakosarja turbolle löytyy,mutta siit puuttuu sopiva laippa,jotta saa switzerin siihen kii(löytyykö joltain?)
                      hukkaporttikin hommattu(52mm?) nyt kiillotettuna ja maalattuna,ku oli niin ikävän näkönen tullessaan(ruosteessa pinta ja likanen ku mikä..) mut täysin ehjä ja toimiva.

                      uusi välijäähdytinkin tuli ja aika reilun kokonen(isoin mitä ht tunesta löyty)
                      tilattiin myös täydellinen tatech5,joka tulee lelua komentamaan.

                      suuttimet on hyllyssä ja uudet(489cc).
                      nyt odotetaan auton viemistä tallille,et saadaan hommat alkuun.

                      enää puuttuu bensapumppu ja paineensäädin,sit alkais olee kaikki tarvittava....mut lisää tarinaa ku edistytään asiassa.
                      pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..

                      Comment

                      • pähkinä
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2003
                        • 166
                        • helsinki

                        #12
                        noniin

                        ollaan taas pikkkasen edistytty.nyt on tatech5 tullu,ja konettakin päästiin eilen roplaamaan,nosturiin auto ja katsaus pohjaan samalla,etuperään kaikki tiivisteet ja stefat ainakin,vetareiden kumit vaihtoon,kaikki öljyt ja nesteet,ja öljypohjaan turbon öljynpaluu pitäis hitsuutella.
                        tossa m20 koneises taitaa bensapumppu olla tankin sisäl?
                        kansi nypättiin pois ni samalla katottiin syy miks kone hyyty...,4ssä pytyssä kiinnileikkautumisen jälkee,mut saa hoonattua kuntoon..std männät näytti olevan.

                        nyt kansi menee koeponnistukseen ja samalla kiillotellaan osia ja hommataan tiivisteitä ymym...

                        kenelläkään kokemusta tosta tatech johtosarjan teosta??
                        muuten alusta oli yllättävän siisti,ei reikiä tahi kolhuja,tästä on hyvä jatkaa..lisää tarinaa taas kunhan hallille mennään..
                        pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..

                        Comment

                        • Ter0
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 297
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by pähkinä View Post
                          ollaan taas pikkkasen edistytty.nyt on tatech5 tullu,ja konettakin päästiin eilen roplaamaan,nosturiin auto ja katsaus pohjaan samalla,etuperään kaikki tiivisteet ja stefat ainakin,vetareiden kumit vaihtoon,kaikki öljyt ja nesteet,ja öljypohjaan turbon öljynpaluu pitäis hitsuutella.
                          tossa m20 koneises taitaa bensapumppu olla tankin sisäl?
                          kansi nypättiin pois ni samalla katottiin syy miks kone hyyty...,4ssä pytyssä kiinnileikkautumisen jälkee,mut saa hoonattua kuntoon..std männät näytti olevan.

                          nyt kansi menee koeponnistukseen ja samalla kiillotellaan osia ja hommataan tiivisteitä ymym...

                          kenelläkään kokemusta tosta tatech johtosarjan teosta??
                          muuten alusta oli yllättävän siisti,ei reikiä tahi kolhuja,tästä on hyvä jatkaa..lisää tarinaa taas kunhan hallille mennään..
                          Johtosarjan teosta lyhykäisesti:
                          Erittele antureiden ja "toimilaitteiden"(=suuttimet, kipinävahvari, t.k.moottori, solenoidit jne) johdot sekä kabiinin puolelle menevät (kytkimet, vaihtovalo, ohjelmointikaapeli yms) siitä isosta hässäkästä omiin nippuihinsa. Samoin maapiuhat. Näin homma helpottuu hiukan kun tiedät montako johtoa on menossa mihinkin.

                          Antureiden maajohdot sit samaan maapisteeseen kuin boksin maapiuhat nro 26 ja 48.

                          Toimilaitteiden maajohdot (sekä boksilta tulevat että ite toimilaitteilta, esim kipinävahvari, tyhjäkäyntimoottori) omaan pisteeseensä.
                          Eli kaksi maapistettä kaikkiaan, ns. anturimaa ja toimilaitemaa.

                          Virransyöttö "tukevasta" paikasta, tutkaile ohjeista, releet ja sulakkeet muistaen. -> eli hox: jos jostain toimilaitteesta ei katkea virta avaimesta "sammuttaessa" niin sitä kautta voi kiertää virtaa myös boksille eikä moottori sit sammu.

                          Auton omien johtojen käyttö ehkä vähentää sitä johdotustyötä, mutta voi poikia sitten kaikensortin pikkuvikoja varsinki jos on paskaset liittimet, haprastuneet ja halkeilleet johdot yms. Että harkinnan kanssa.

                          Voin kyllä kertoilla enemmänkin vaikka puhelimitse, mutta oon suomen ajasta 10h jälessä vielä parisen viikkoa.
                          ______________________________
                          BP-2010 burnismestari \o/
                          ______________________________
                          -Ter0
                          [email protected]
                          TT-Speed Oy

                          Comment

                          • Mc_Ozo
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 143
                            • Mikkeli

                            #14
                            Bensapumppu tankin sisällä ainakin omassa m20b20 motronic e34:ssa. Jos joudut tankin ottamaan pois, niin käsittele varovasti! Uusi pumppu 200e
                            From zero to hero

                            Comment

                            • pähkinä
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2003
                              • 166
                              • helsinki

                              #15
                              taas tehtiin jotain pientä...

                              elikkäs meni viikonloppu mukavasti tos hallilla taas,saatiin jotain pientä tehtyä.

                              irti otettiin etuperä,kardaani,vetarit,tiputettiin alapalkkia 2cm,et sai konen pois suht helposti.startin,laturin venakopan,ja läjän muita osia kannoin kotiin ja pitäis niit hinkkaila,ettei ihan niin kakkasia tartte laittaa paikalle uuteen koneeseen.

                              kardaani pitäis viedä pidennykseen(vapaaehtoisia?)
                              öljypohjaan reikä ja hitsailla sinne turbonöljynpaluu(vapaaehtoisia?:

                              ja sit vois laittaa alakerran paikalleen autoon.
                              tekemistähän löytyy jonni verran vielä,mut kyl näyttää et saadaan auto ajoon ennen vuodenvaihdetta.

                              uutta osaa pitäis viel hommata vesipumppu,tiivisteitä,etuperään tiivisteit ja stefoja,bensapumppu,ja joitain muita pikkuhiluja.
                              aluksi kokeillaan tolla schwitzerillä,jossa siivet 64/75,katotaan minkälainen siit sit tulee.autohan tulee jokapäiväiseen ajoon ja vaimon työmatkoja varten.
                              ja tietenki ite saa sillon tällön ajella sillä(toivottavasti).

                              mut talvea odotellessa.et saa kokeilla miten 4x4 turbobemari mönkii hangessa.

                              no laitetaan tarinaa taas kunhan jotain kerrottavaa löytyy...
                              pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎