Announcement

Collapse
No announcement yet.

325ix....m20b25 turbo...edistyy hyvää vauhtia..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turboix
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 581
    • p-laidun

    #16
    Sinuna tekisin sen turbon öljynpaluun lohkoon ni on sit varmasti öljynpinnan yläpuolella.
    BMW E46 330dA touring -00
    BMW e30 325tbo -86
    BMW e30 323ia cabriolet -83
    BMW e30 318i touring -89

    Comment

    • pähkinä
      Bimmer Rookie
      • Jan 2003
      • 166
      • helsinki

      #17
      taas otain pientä...

      elikkä tossa tehtiin ölynpaluu pohjan ylälaitaan.tuli samal hommattua tiiviste et saadaan lohko paikalleen.
      myöskin hankittua tuli ahtopainemittari ja öljynpaine.
      mukaan tarttui myös sachs 618 asetelma a 5lapanen sintteri jos noilla nyt alkuun pärjää...nyt kovasti ootetaan kasaamista.meinas unohtua säädettävä bensapaineensäädin,tuli sellanenki hommattu 3kalvonen.

      mitenkäs ton bensapumpun kanssa?kannattaako hommata kunnon pumppu tohon vai käyttää oauton omaa?mihin saakka riittää,ja sehän on tankin sisällä?
      pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..

      Comment

      • villes
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 439
        • Kirkkonummi

        #18
        Kannattaa soitella komet oy:lle juvanmalmille kardaanihommissa, omakohtaisesti voin sanoa että hyvin hoitavat työnsä ja muistaakseni foorumilla on ollut muitakin jotka ovat olleet tyytyväisiä ko firmaan!
        M-B C220CDI 4matic amg -13
        ex.
        bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

        Comment

        • pähkinä
          Bimmer Rookie
          • Jan 2003
          • 166
          • helsinki

          #19
          juu uuu.....

          elikkäs takapotkun ja nelikon lohkot on erilaiset...!otettiin toi takapotkun lohko tohon hollille ni huomattiin et sisällä oleva sihti ja muut romut pitää ottaa nelikosta,mutta ylipaineventtiilin kanssa tulee ongelmia,kun toteutettu eritaval taka ja nelivedossa.nyt joudutaa katkasee nelikon oljysihti,ja tekemään sopivilla kierteillä holkki vanhan paikalle,ja tukkimaan alkuperäinen kierteellä..?onko järkeä.
          kukaan tehny aiemmin moista et laittanu takavetosen lohkon nelikkoon???
          nyt tarvis tietämystä!!!
          pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..

          Comment

          • pähkinä
            Bimmer Rookie
            • Jan 2003
            • 166
            • helsinki

            #20
            Juups

            laitettiin nyt takavetosen lohko tohon keulille,joutu koneistamos käydä pari osaa teettää lohkon pohjaan et saa sen toimimaan,kun pohjassa pari juttua erilaisia taka ja nelivedos..mut nyt on lohko kasassa,kytkin ja vauhtis paikallaan asetelman kera.nyt pitäis viedä nokka hiomoon,minkäslaiseks se kannattaa hiotuttaa turbokäyttöä ajatellen??saa antaa vihjeitä!ajattelin käyttää sen tossa r-koneistuis keravalla...
            samalla ois kiva tietää mistä pojat on hommannu 4vetoihin uudet stefat ja muut jakolaatikkoon ja muualle mitkä kannattaa uusia.
            nyt tilaukseen laitetaan myös turvatankki ja bensapumppu.eli jos jollain on tarvetta vakio tankille ja pumpulle,ni privalla viestiä...löytyy myös b paineen säädin bosch,5kpl vakion suuttimia,m20 ö-pohja turbokäyttöön,ja joitain muita pikkunippeleitä.
            kardaanin ajattelin käyttää ko-met juvanmalmilla..paljonkos sitä piti pidentää ku ei searchilla sattunu silmään?oisko 1,3cm ok?
            ja sit vaan vastauksia tulemaan!!!
            pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..

            Comment

            • Kurre
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 384
              • Veteli

              #21
              Originally posted by aryhanen View Post
              No nyt liikkuu. Teetin uuden booriosan etukardaaniin, nyt menee reilusti pidemmälle jakolaatikkoon kuin alkuperäinen kardaani. Alkuperäinen kardaani olisi maksanut yli 350 eur, boorinpätkän teettäminen maksoi 200+alv ja on todella hyvä.

              En muista miten syvälle alkuperäinen menee, mutta teetin akselista niin pitkän kuin paikalleen mahtuu laittamaan, booria on päässä 45 mm. Kun viilalla kokeilee, niin alkuperäinen on pehmeää tavaraa verrattuna tähän uuteen karkaistuun akseliin.

              Opittua: Etukardaani on suunniteltu väärin, jakolaatikossa on n. 50 mm booria josta 10 mm on käytössä. Akselin pitäisi olla paljon pidempi. Lisäksi materiaali on liian pehmeää verrattuna siihen mitä se voisi olla. Ilmankos se ei kestäkään. Luulin että saksalaiset tekee hyviä vehkeitä mutta eivät näköjään osaa nekään. Kaikki pitäisi tehdä itse.

              -AR
              Tommonen löyty searchilla...(esim. *ix* *kardaani* haulla)
              Sitten jossain toisessa threadista jäi mieleen, että siinä etukardaanissa on n. 30mm booria ja n. puolet käytössä...eli eikohön sitä aika reilusti pysty jatkaan.
              sigpic
              Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
              ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

              Comment

              • Vex
                Bimmer Rookie
                • Jan 2004
                • 168
                • Kokkola / Lohtaja

                #22
                Just viime viikonloppuna jatkoin kyseisen kardaanin ja alunperin se on ollut 20 mm booreilla ja akselissa on booria 30mm. Eli yli 10 mm jatkolla ei ole merkitystä, jos ei vaihda pidempään booriosaan.

                Comment

                • Meisseli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1003
                  • Kotka

                  #23
                  Meikäläisen omassa näytti kardaani tältä, sen jälkeen kun se oli korkannut.


                  Stefoja löytyy... no, about ihan mistä vaan missä nyt stefoja myydään. Niiden mittoja taas esim. jakolaatikkoon täältä.
                  http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1271&mospid=47265&btnr=27_0003& hg=27&fg=05

                  Jakolaatikon stefoja irrottaessa tarkasti muistiin niiden paikat, kaikki ei tule "pohjaan" tai siten kuin niiden maalaisjärjellä luulisi kuuluvan.

                  Etuperän stefoista jonkun mittaa ei ETK/Realoem kertonut, löytyy kyllä jostain meikäläisen kirjoittamasta viestistä täältä. Voin kaivaa esiin jos niillekin on tarvetta.

                  EDIT: Linkki pahalainen oli tosiaan tullu kahteen kertaan, korjattu oikeaksi
                  Last edited by Meisseli; 23-12-2006, 10:55.
                  Eioo penaria alla enää.. :(

                  Comment

                  • pähkinä
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2003
                    • 166
                    • helsinki

                    #24
                    kiitos noista,mutta

                    meisselin viestissä sama viesti 2x...tainnu tulla vahingossa.joo ne mitat ois ihan jees.ja searchia kun käytän ni ei ota sanaa ix koska liian lyhyt.....kaikki ix koskeva tieto tervetullutta....
                    pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..

                    Comment

                    • Meisseli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1003
                      • Kotka

                      #25
                      Niitä etuperän stefoja, vasemman vetarin stefa on kokoa 35x55x8, oikean puolen mitat taas löytyy tästä kuvasta: http://www.realoem.com/bmw/showparts...83&hg=31&fg=15

                      Etuperän sisääntuloakselin stefalle ei kerro mittoja ETK enkä minäkään sitä tiedä, se täytyy selvittää jostain muualta tai mitata jos tarvetta vaihtoon on.
                      Eioo penaria alla enää.. :(

                      Comment

                      • pähkinä
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2003
                        • 166
                        • helsinki

                        #26
                        laitetaas tätä ees päi...

                        elikkä päivityksiä on tullut taas pikkasén,ja takapakkiakin hetkeks...,haettu nokka ja kansi koneistamoista,ruvettiin kokoomaan ni eipä mennytkään nokka paikalleen,eli kansi tai nokka kiero...:(no nyt ootellaan maanantaihin et saa kannen ja hilut vietyä r koneistukseen tarkistukseen....no tuli sentään recaron sisusta haettua tohon ja pitäis se mennä ruuvailee kiinni...ja välijäähdytin laitella keulille...myöskin pakosarjan laippa haettu,ja kanteen kaikki uudet hilut.nyt joutuu vaan kantta oottelee et onko vika siinä vai nokassa..mutta lisää kun saa taas jotain kerrottavaa...
                        pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..

                        Comment

                        • pts
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 478
                          • nummela

                          #27
                          Originally posted by pähkinä View Post
                          elikkä päivityksiä on tullut taas pikkasén,ja takapakkiakin hetkeks...,haettu nokka ja kansi koneistamoista,ruvettiin kokoomaan ni eipä mennytkään nokka paikalleen,eli kansi tai nokka kiero...:(no nyt ootellaan maanantaihin et saa kannen ja hilut vietyä r koneistukseen tarkistukseen....no tuli sentään recaron sisusta haettua tohon ja pitäis se mennä ruuvailee kiinni...ja välijäähdytin laitella keulille...myöskin pakosarjan laippa haettu,ja kanteen kaikki uudet hilut.nyt joutuu vaan kantta oottelee et onko vika siinä vai nokassa..mutta lisää kun saa taas jotain kerrottavaa...
                          toden näkösesti sulla on nokka kiero jos ne on joutut nitraamaan sen nokan, 6 koneen nokka vääntyilee todella herkästi nitratessa. oma nokka jouduttiin oikomaan nitrauksen jälkeen ainakin.
                          bmw e30 823hv/860nm
                          1/4mile 8.9/247

                          Comment

                          • pähkinä
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2003
                            • 166
                            • helsinki

                            #28
                            nokkako...

                            ois joo ihan jees jos se ois toi nokka...ei paljoo huvita maksaa uudestaa työstä minkä kuvittelin jo kerran kuntoon teettäneeni..no mut se selvii ku saadaa romut koneistamoon....toivotaan parasta...
                            pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..

                            Comment

                            • Mellon316
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2006
                              • 107

                              #29
                              aika hommaa sanon minä

                              Mitäs tämmönen hauskanpito kustantaa, eli paljonko on tähän mennessä mennyt projektiin ja vielä menossa? Kiinnostaisi tiettää että missä summissa pyörii tälläiset :think

                              Comment

                              • pähkinä
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2003
                                • 166
                                • helsinki

                                #30
                                perhana

                                nokka oli suora ku luoti mut kansihan se oli kiero ku korkkiruuvi.elikkä nyt kannen metsästykseen...kellään ylim b25 kantta??!!sa olla raakakansi ja mielellään pitääki olla.
                                ja tohon kysymykseen paljonko menny/menee,liikaa on menny ja lisää näyttää menevän..5000++e pelkkään koneeseen ja hiluihin siihen kylkeen...eikä loppua näy...trallalallalaa.....
                                pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎