Sinuna tekisin sen turbon öljynpaluun lohkoon ni on sit varmasti öljynpinnan yläpuolella.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325ix....m20b25 turbo...edistyy hyvää vauhtia..
Collapse
X
-
taas otain pientä...
elikkä tossa tehtiin ölynpaluu pohjan ylälaitaan.tuli samal hommattua tiiviste et saadaan lohko paikalleen.
myöskin hankittua tuli ahtopainemittari ja öljynpaine.
mukaan tarttui myös sachs 618 asetelma a 5lapanen sintteri jos noilla nyt alkuun pärjää...nyt kovasti ootetaan kasaamista.meinas unohtua säädettävä bensapaineensäädin,tuli sellanenki hommattu 3kalvonen.
mitenkäs ton bensapumpun kanssa?kannattaako hommata kunnon pumppu tohon vai käyttää oauton omaa?mihin saakka riittää,ja sehän on tankin sisällä?pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..
Comment
-
-
Kannattaa soitella komet oy:lle juvanmalmille kardaanihommissa, omakohtaisesti voin sanoa että hyvin hoitavat työnsä ja muistaakseni foorumilla on ollut muitakin jotka ovat olleet tyytyväisiä ko firmaan!M-B C220CDI 4matic amg -13
ex. bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30
Comment
-
-
juu uuu.....
elikkäs takapotkun ja nelikon lohkot on erilaiset...!otettiin toi takapotkun lohko tohon hollille ni huomattiin et sisällä oleva sihti ja muut romut pitää ottaa nelikosta,mutta ylipaineventtiilin kanssa tulee ongelmia,kun toteutettu eritaval taka ja nelivedossa.nyt joudutaa katkasee nelikon oljysihti,ja tekemään sopivilla kierteillä holkki vanhan paikalle,ja tukkimaan alkuperäinen kierteellä..?onko järkeä.
kukaan tehny aiemmin moista et laittanu takavetosen lohkon nelikkoon???
nyt tarvis tietämystä!!!pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..
Comment
-
-
Juups
laitettiin nyt takavetosen lohko tohon keulille,joutu koneistamos käydä pari osaa teettää lohkon pohjaan et saa sen toimimaan,kun pohjassa pari juttua erilaisia taka ja nelivedos..mut nyt on lohko kasassa,kytkin ja vauhtis paikallaan asetelman kera.nyt pitäis viedä nokka hiomoon,minkäslaiseks se kannattaa hiotuttaa turbokäyttöä ajatellen??saa antaa vihjeitä!ajattelin käyttää sen tossa r-koneistuis keravalla...
samalla ois kiva tietää mistä pojat on hommannu 4vetoihin uudet stefat ja muut jakolaatikkoon ja muualle mitkä kannattaa uusia.
nyt tilaukseen laitetaan myös turvatankki ja bensapumppu.eli jos jollain on tarvetta vakio tankille ja pumpulle,ni privalla viestiä...löytyy myös b paineen säädin bosch,5kpl vakion suuttimia,m20 ö-pohja turbokäyttöön,ja joitain muita pikkunippeleitä.
kardaanin ajattelin käyttää ko-met juvanmalmilla..paljonkos sitä piti pidentää ku ei searchilla sattunu silmään?oisko 1,3cm ok?
ja sit vaan vastauksia tulemaan!!!pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..
Comment
-
-
Originally posted by aryhanen View PostNo nyt liikkuu. Teetin uuden booriosan etukardaaniin, nyt menee reilusti pidemmälle jakolaatikkoon kuin alkuperäinen kardaani. Alkuperäinen kardaani olisi maksanut yli 350 eur, boorinpätkän teettäminen maksoi 200+alv ja on todella hyvä.
En muista miten syvälle alkuperäinen menee, mutta teetin akselista niin pitkän kuin paikalleen mahtuu laittamaan, booria on päässä 45 mm. Kun viilalla kokeilee, niin alkuperäinen on pehmeää tavaraa verrattuna tähän uuteen karkaistuun akseliin.
Opittua: Etukardaani on suunniteltu väärin, jakolaatikossa on n. 50 mm booria josta 10 mm on käytössä. Akselin pitäisi olla paljon pidempi. Lisäksi materiaali on liian pehmeää verrattuna siihen mitä se voisi olla. Ilmankos se ei kestäkään. Luulin että saksalaiset tekee hyviä vehkeitä mutta eivät näköjään osaa nekään. Kaikki pitäisi tehdä itse.
-AR)
Sitten jossain toisessa threadista jäi mieleen, että siinä etukardaanissa on n. 30mm booria ja n. puolet käytössä...eli eikohön sitä aika reilusti pysty jatkaan.sigpic
Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
Comment
-
-
Meikäläisen omassa näytti kardaani tältä, sen jälkeen kun se oli korkannut.
Stefoja löytyy... no, about ihan mistä vaan missä nyt stefoja myydään.Niiden mittoja taas esim. jakolaatikkoon täältä.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1271&mospid=47265&btnr=27_0003& hg=27&fg=05
Jakolaatikon stefoja irrottaessa tarkasti muistiin niiden paikat, kaikki ei tule "pohjaan" tai siten kuin niiden maalaisjärjellä luulisi kuuluvan.
Etuperän stefoista jonkun mittaa ei ETK/Realoem kertonut, löytyy kyllä jostain meikäläisen kirjoittamasta viestistä täältä. Voin kaivaa esiin jos niillekin on tarvetta.
EDIT: Linkki pahalainen oli tosiaan tullu kahteen kertaan, korjattu oikeaksiLast edited by Meisseli; 23-12-2006, 10:55.Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
-
Niitä etuperän stefoja, vasemman vetarin stefa on kokoa 35x55x8, oikean puolen mitat taas löytyy tästä kuvasta: http://www.realoem.com/bmw/showparts...83&hg=31&fg=15
Etuperän sisääntuloakselin stefalle ei kerro mittoja ETK enkä minäkään sitä tiedä, se täytyy selvittää jostain muualta tai mitata jos tarvetta vaihtoon on.Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
-
laitetaas tätä ees päi...
elikkä päivityksiä on tullut taas pikkasén,ja takapakkiakin hetkeks...,haettu nokka ja kansi koneistamoista,ruvettiin kokoomaan ni eipä mennytkään nokka paikalleen,eli kansi tai nokka kiero...:(no nyt ootellaan maanantaihin et saa kannen ja hilut vietyä r koneistukseen tarkistukseen....no tuli sentään recaron sisusta haettua tohon ja pitäis se mennä ruuvailee kiinni...ja välijäähdytin laitella keulille...myöskin pakosarjan laippa haettu,ja kanteen kaikki uudet hilut.nyt joutuu vaan kantta oottelee et onko vika siinä vai nokassa..mutta lisää kun saa taas jotain kerrottavaa...pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..
Comment
-
-
Originally posted by pähkinä View Postelikkä päivityksiä on tullut taas pikkasén,ja takapakkiakin hetkeks...,haettu nokka ja kansi koneistamoista,ruvettiin kokoomaan ni eipä mennytkään nokka paikalleen,eli kansi tai nokka kiero...:(no nyt ootellaan maanantaihin et saa kannen ja hilut vietyä r koneistukseen tarkistukseen....no tuli sentään recaron sisusta haettua tohon ja pitäis se mennä ruuvailee kiinni...ja välijäähdytin laitella keulille...myöskin pakosarjan laippa haettu,ja kanteen kaikki uudet hilut.nyt joutuu vaan kantta oottelee et onko vika siinä vai nokassa..mutta lisää kun saa taas jotain kerrottavaa...bmw e30 823hv/860nm
1/4mile 8.9/247
Comment
-
-
perhana
nokka oli suora ku luoti mut kansihan se oli kiero ku korkkiruuvi.elikkä nyt kannen metsästykseen...kellään ylim b25 kantta??!!sa olla raakakansi ja mielellään pitääki olla.
ja tohon kysymykseen paljonko menny/menee,liikaa on menny ja lisää näyttää menevän..5000++e pelkkään koneeseen ja hiluihin siihen kylkeen...eikä loppua näy...trallalallalaa.....pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..
Comment
-
Comment