Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i -88 vetarin purkamisesta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    E30 325i -88 vetarin purkamisesta?

    Jep, eli homma seuraava: Takapyörän laakerin ja vetarin kumin vaihto parhaillaan käynnissä, mutta ongelmia ilmeni. Vetari on jo pöydällä, samoin satula ja levy on irti. Jostain syystä takanapa vaan ei lähde pois? Vaikka niinkin yksinkertainen homma on, niin ei tule mieleen miksi ei irtoaisi. Onko kenties joku sokka jossain tms. Laakerin pitävä sokka näkyy, mutta ei kaiketi pidä napaa millään tavalla kiinni? Kumivasaraa on näytetty, kuin myös erinäisiä vääntömetodeja. Joten ajattelin nyt tässä vaiheessa kysäistä neuvoa, ennen kuin välineet isonee ja paikat hajoaa
    Last edited by Rockford; 29-08-2006, 13:48.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter
  • Ufferi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 148
    • Seinäjoki

    #2
    kokeeleppas vetovasaralla naputella sitä irti sillä lähtee

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      #3
      Originally posted by Ufferi
      kokeeleppas vetovasaralla naputella sitä irti sillä lähtee
      Kokeilinkin, mutta tuntui että napa vääntyy mutkalle, ennen kuin lähtee pois... On siis kuin olisi hitsattu kiinni.
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        #4
        No niin, napa irtosi illalla. Oli vain odotettua tiukemmassa, mutta kokeilin vielä kerran liukuvasaraa ja (järeällä) käytöllä lopulta lähti. Vielä kun sen laakerinkin saisi pois...
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          #5
          Jep, kaikki muu hanskassa, mutta vetarin suojakumi pitäisi vaihtaa. Viilapenkissä tutkinut nyt päivän verran, että miten tuon vetarin saa purettua? Sen erikoisen "hammasrattaan" näköisen holkin sain pois, mutta ei siitä ollut mitään apua. Myöskin käännetty/kiskottu yms. mahdollista on, mutta ei selviä miten menee osiin. Eipä kai ne uudet suojakumitkaan sentään halkaistua mallia ole
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            #6
            Originally posted by Rockford
            Jep, kaikki muu hanskassa, mutta vetarin suojakumi pitäisi vaihtaa. Viilapenkissä tutkinut nyt päivän verran, että miten tuon vetarin saa purettua? Sen erikoisen "hammasrattaan" näköisen holkin sain pois, mutta ei siitä ollut mitään apua. Myöskin käännetty/kiskottu yms. mahdollista on, mutta ei selviä miten menee osiin. Eipä kai ne uudet suojakumitkaan sentään halkaistua mallia ole
            No, niin...löytyipä kun avasi silmät Eli toisessa päässä kansi on aukeavaa mallia ja sen alta paljastuu sokka, siitä nähtävästi akseli irtoaa.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Rockford
              No, niin...löytyipä kun avasi silmät Eli toisessa päässä kansi on aukeavaa mallia ja sen alta paljastuu sokka, siitä nähtävästi akseli irtoaa.
              Jepulis, sokka irti ja nivel irtoaa akselilta - sitten pääsee kumien vaihtoon. Tähän kai kävisi hyvin "työ tekijäänsä neuvoo"...
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • Rockford
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 8028
                • Pinsiö

                #8
                Originally posted by Tzeimi
                Jepulis, sokka irti ja nivel irtoaa akselilta - sitten pääsee kumien vaihtoon. Tähän kai kävisi hyvin "työ tekijäänsä neuvoo"...
                Jep, oli hieman erilainen systeemi, mitä etuvetojen kanssa on tullut nähtyä. Mutta helppo nakkihan tuo lopulta tässäkin oli, kun löysi sen sokan... Huomenna uudet osat kiinni. Kiitos vastanneille jokatapauksessa
                -Dodge Charger -73
                -Mercedes-Benz GLK
                -VW Transporter

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎