Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sähkönen Flekti E30:seen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeniE30
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 452
    • Helsinki

    Sähkönen Flekti E30:seen?

    Juu eli visko on paskana ja on nyt kiinteesti kiinni pultattu eli pyörii kokoajan kierrosten mukaan ja pitää kauheeta ääntä ja koneen lämmöt ei nouse tarpeeksi nopeasti normaaliin käynti lämpöön eli pitäisi sitten fiksata sähköinen flekti eli mistä sellasta kannattas käydä ettii ja minkä kokonen pitäs riittää E30 320i?Millä tavoin kannattaa kytkin asentaa että ihan manuaalinen kytkin vai jotenki anturilla joka toimii kytkimenä kun kone lämpenee?
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #2
    letkun väliin laittaa putken pätkän jossa on paikka anturille tai voihan sinne kapiinin puolelle laittaa katkaisijan... mikset laita jostain käytettyä viskoa... multa taitaa löytyä semmoinen 316:sta...
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #3


      Ja löytyy multakin käytetty visko.


      Comment

      • BeniE30
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 452
        • Helsinki

        #4
        Visko on paska syö vaan tehoo

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #5
          Pitää se sähkökin jollain tehdä. Anturi sitten ylävesiletkuun ja tommonen esim. fiat 127:n tarvikeanturi ohjaamaan relettä... Unipoint:in 12" imevä flekti on tehokas ja matala.
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            #6
            Originally posted by GOOFY
            letkun väliin laittaa putken pätkän jossa on paikka anturille tai voihan sinne kapiinin puolelle laittaa katkaisijan... mikset laita jostain käytettyä viskoa... multa taitaa löytyä semmoinen 316:sta...


            tähän kun lisää sähköisen vesipumpun nii minun 2.7 ainkin kolome kertaa käyttää flektin päällä kun kunnolla antaa selkää ja jonkin ajan tyhjäkäynnin jälkeen sammutaa niin piste lämmöt nousee 2-3 kertaa niin korkeksi että 89´nen anturi nappaa flektin ja vesipumpun päälle...

            flektiä seosittelen! ylä vesi letkuun vain anturi ja sillä selvä!

            vielä jos haluaa panostaa niin laittaa saman laisen flektin kuin toi mun niin on "lataava" kunnollinen

            maksaa n.250€ kipale
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • Pite^
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 465
              • Haapavesi

              #7
              Originally posted by BeniE30
              Visko on paska syö vaan tehoo
              ittel on omassa kiinteä tuuletus syyläriin ja lämmöt on aika alhaiset. Ja en menis haukkumaan paskaks, eikä se haittaa vaikka syö pari heppaa
              Team Ryyppymäki

              Comment

              • BeniE30
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 452
                • Helsinki

                #8
                Tiedän että lämmöt pysyy alhasensa ku on kiintee flekti mutta pitää tajutonta huminaa syö sen pari heppaa ja talvella aika huono koska koneen normaalin käyttä lämmön saavuttamiseen menee huomattavasti kauemmin ku pyörii flekti kokoajan kukin omilla mielipiteillään

                Comment

                • BeniE30
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 452
                  • Helsinki

                  #9
                  eli ylävesiletkuun se anturi vaikka putki väliin missä se anturi on ? ku joku sano et ala vesiletkuun se pitäs laittaa..

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #10
                    Toi on semmonen ikuisuuskinan aihe. Ylävesiletkuun menee kuuma vesi vaan sillon kun termostaatti päästää ne moottorista pois, alavesiletkussa viileä vesi tulee jäähdyttimestä takas moottoriin. Itellä on kanssa ollu ylävesiletkussa aina. Tehdasasennuksenakin ne tulee yleensä termarikotelon viereen.

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      .....
                      Last edited by T3; 08-01-2007, 19:32.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #12
                        Anturin paikka määrää sen kytkeytymisarvot. Kummallakin tavalla (ylä- tai alavesiletku) homman saa toimimaan. Ylävesiletku/jäähdyttäjän sisäänmenokohta on paras, reagoi hyvissä ajoin. Siviiliautossa ei taida olla niin väliä. Onhan sitten vielä ns. puolimatkan versio esim. S14-mottien kennoissa.
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #13
                          .....
                          Last edited by T3; 08-01-2007, 19:32.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2067
                            • Banshee - Jyväskylä

                            #14
                            Ei kai tässä nyt kinaamassa olla? Mielstäni juttu on niin että jos 80 tai 85C termostaatti ei ole auki ennenkuin esim. 92C anturi kytkee, niin jossain on jotain vikaa. Johtumisesta aiheutuva lämmön siirtyminen ei riitä/ehdi anturia (flektiä) kytkeä - termari on avautunut aiemmin. Ylävesiletkussa oleva anturi aloittaa hommansa aikaisemmin kuin alavesiletkussa oleva, flekti alkaa jäähdyttämään kennoa heti kun kuumaa jäähdytysnestettä alkaa tulla eikä vasta sitten kun kenno on kokonaan kuuma. Kuten sanottua, tavan autossa varmasti toimii alavesiletkussa, kireämmissä on jo väliä. Alkaa mennä akateemiseksi ot:ksi...
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            • jmn78
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2003
                              • 117
                              • uusimaa

                              #15
                              Originally posted by BeniE30
                              eli ylävesiletkuun se anturi vaikka putki väliin missä se anturi on ? ku joku sano et ala vesiletkuun se pitäs laittaa..
                              Alavesiletkuun putki, siihen hitsaat mutterin jossa sopiva kierre anturille
                              (esim 16*1,5). Minulla on ns. nenämallinen anturi (siis uppoaa puoleen väliin putkea), koska "matalat anturit eivät toimineet. Metalliputki imee/luovuttaa lämpöä ja itsellä matala anturi ei "sulkeutunut" missään vaiheessa. Siis alavesiletkuun koska silloin se on termarin jälkeen. Flektin valitset sitten mielesi mukaan. Esim joku motonet:in tarvike on hyvä, matala ja tarpeeksi tehokas.
                              Kytket anturin ohjaamaan maata releen kautta. Ja eiku tekemään!
                              Last edited by jmn78; 02-09-2006, 19:54.
                              Vain suunnaton tietämättömyys voi johtaa täydelliseen ymmärtämättömyyteen!!!!!!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎