Juu eli visko on paskana ja on nyt kiinteesti kiinni pultattu eli pyörii kokoajan kierrosten mukaan ja pitää kauheeta ääntä ja koneen lämmöt ei nouse tarpeeksi nopeasti normaaliin käynti lämpöön eli pitäisi sitten fiksata sähköinen flekti eli mistä sellasta kannattas käydä ettii ja minkä kokonen pitäs riittää E30 320i?Millä tavoin kannattaa kytkin asentaa että ihan manuaalinen kytkin vai jotenki anturilla joka toimii kytkimenä kun kone lämpenee?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sähkönen Flekti E30:seen?
Collapse
X
-
Originally posted by GOOFYletkun väliin laittaa putken pätkän jossa on paikka anturille tai voihan sinne kapiinin puolelle laittaa katkaisijan... mikset laita jostain käytettyä viskoa... multa taitaa löytyä semmoinen 316:sta...
tähän kun lisää sähköisen vesipumpun nii minun 2.7 ainkin kolome kertaa käyttää flektin päällä kun kunnolla antaa selkää ja jonkin ajan tyhjäkäynnin jälkeen sammutaa niin piste lämmöt nousee 2-3 kertaa niin korkeksi että 89´nen anturi nappaa flektin ja vesipumpun päälle...
flektiä seosittelen! ylä vesi letkuun vain anturi ja sillä selvä!
vielä jos haluaa panostaa niin laittaa saman laisen flektin kuin toi mun niin on "lataava" kunnollinen
maksaa n.250€ kipale€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
herrakani
Toi on semmonen ikuisuuskinan aihe. Ylävesiletkuun menee kuuma vesi vaan sillon kun termostaatti päästää ne moottorista pois, alavesiletkussa viileä vesi tulee jäähdyttimestä takas moottoriin. Itellä on kanssa ollu ylävesiletkussa aina. Tehdasasennuksenakin ne tulee yleensä termarikotelon viereen.
Comment
-
Anturin paikka määrää sen kytkeytymisarvot. Kummallakin tavalla (ylä- tai alavesiletku) homman saa toimimaan. Ylävesiletku/jäähdyttäjän sisäänmenokohta on paras, reagoi hyvissä ajoin. Siviiliautossa ei taida olla niin väliä. Onhan sitten vielä ns. puolimatkan versio esim. S14-mottien kennoissa.
Comment
-
-
Ei kai tässä nyt kinaamassa olla?Mielstäni juttu on niin että jos 80 tai 85C termostaatti ei ole auki ennenkuin esim. 92C anturi kytkee, niin jossain on jotain vikaa. Johtumisesta aiheutuva lämmön siirtyminen ei riitä/ehdi anturia (flektiä) kytkeä - termari on avautunut aiemmin. Ylävesiletkussa oleva anturi aloittaa hommansa aikaisemmin kuin alavesiletkussa oleva, flekti alkaa jäähdyttämään kennoa heti kun kuumaa jäähdytysnestettä alkaa tulla eikä vasta sitten kun kenno on kokonaan kuuma. Kuten sanottua, tavan autossa varmasti toimii alavesiletkussa, kireämmissä on jo väliä. Alkaa mennä akateemiseksi ot:ksi...
Comment
-
-
Originally posted by BeniE30eli ylävesiletkuun se anturi vaikka putki väliin missä se anturi on ? ku joku sano et ala vesiletkuun se pitäs laittaa..
(esim 16*1,5). Minulla on ns. nenämallinen anturi (siis uppoaa puoleen väliin putkea), koska "matalat anturit eivät toimineet. Metalliputki imee/luovuttaa lämpöä ja itsellä matala anturi ei "sulkeutunut" missään vaiheessa. Siis alavesiletkuun koska silloin se on termarin jälkeen. Flektin valitset sitten mielesi mukaan. Esim joku motonet:in tarvike on hyvä, matala ja tarpeeksi tehokas.
Kytket anturin ohjaamaan maata releen kautta. Ja eiku tekemään!Last edited by jmn78; 02-09-2006, 19:54.Vain suunnaton tietämättömyys voi johtaa täydelliseen ymmärtämättömyyteen!!!!!!
Comment
-
Comment