Eli nyt kun on tota aikaa ollut tuolla armeijan harmaissa niin olen miettinyt ja tutkiskellut jos turbottais oman E30 316 1.8kaasarin. vuosimalli on -87 ensirekisteröintipäivä 00.00.1987 rekisterinumeron viimeinen nro on 5. katsastus suoritetaan joka vuoden kesäkuussa.
Nyt on herännyt lailliselle puolelle hieman kysymyksiä
-Onko mahdollista turbottaa ilman Abseja ja päästöongelmia. sen tiedän että 325:sen taka-akselisto,perä,ja etutolpat vakaajineen on vaihdettava
-Tarviiko vaiheloota vaihtaa ?
Että meneekö tuo valmistuspäivämäärä tuon rekisterinumeron mukaan kun eikös se ollut 07/87 mistä eteenpäin on vaadittu ABS jarrut ?
Olen kaavaillut konseptiksi:
-m10b18 lohko
-sorvatut (lyhennetyt männät)
-megasquirt ohjaamaan ruiskua/sytytystä
-1.8i isoventtiilikansi
-garret T03 integroidulla hukkiksella
-jotkut 16ohm 390-450cc suuttimet 3bar bensapaineilla (kuinka pitkälle alkup 318i b.pumppu riittää?)
-mahdollisesti tulee myös EDIS4 suorasytytys
Tuo vaihteisto kysymys heräsi kun itselläni on 5 vaihteinen pikkugetrac tuossa jo valmiina ja olen kuullut että siinä on lyhyempi kardaani joka kävisi mahdollisesti suoraan "325 isoperään".
Kuinka paljon kestäisi alakerta tuolla kokoonpanolla ja tarviiko kampiakseli tasapainotusta jos sorvaa männistä pois..
En oikein viittis alkaa ostamaan tuota m10b20 lohkoa ja kuplanmäntä settiä
Tästä nyt puuttuu monta asiaa mitkä myös otetaan huomioon mutta niistä voi sitten kysellä myöhemmin kun nyt ensin saa selville nuo tänhetkiset "ongelmat"
Nyt on herännyt lailliselle puolelle hieman kysymyksiä
-Onko mahdollista turbottaa ilman Abseja ja päästöongelmia. sen tiedän että 325:sen taka-akselisto,perä,ja etutolpat vakaajineen on vaihdettava
-Tarviiko vaiheloota vaihtaa ?
Että meneekö tuo valmistuspäivämäärä tuon rekisterinumeron mukaan kun eikös se ollut 07/87 mistä eteenpäin on vaadittu ABS jarrut ?
Olen kaavaillut konseptiksi:
-m10b18 lohko
-sorvatut (lyhennetyt männät)
-megasquirt ohjaamaan ruiskua/sytytystä
-1.8i isoventtiilikansi
-garret T03 integroidulla hukkiksella
-jotkut 16ohm 390-450cc suuttimet 3bar bensapaineilla (kuinka pitkälle alkup 318i b.pumppu riittää?)
-mahdollisesti tulee myös EDIS4 suorasytytys

Tuo vaihteisto kysymys heräsi kun itselläni on 5 vaihteinen pikkugetrac tuossa jo valmiina ja olen kuullut että siinä on lyhyempi kardaani joka kävisi mahdollisesti suoraan "325 isoperään".
Kuinka paljon kestäisi alakerta tuolla kokoonpanolla ja tarviiko kampiakseli tasapainotusta jos sorvaa männistä pois..
En oikein viittis alkaa ostamaan tuota m10b20 lohkoa ja kuplanmäntä settiä

Tästä nyt puuttuu monta asiaa mitkä myös otetaan huomioon mutta niistä voi sitten kysellä myöhemmin kun nyt ensin saa selville nuo tänhetkiset "ongelmat"

Comment