Originally posted by GOOFY
E30 1.8 tbo katsastus ? yms..
Collapse
X
-
jep jep... no nyt on selvillä
eteen tarvii vaihtaa tolpat jarrut ja vakaaja... taakse sitten vakaaja sekä jarrut ja perä... näillä alusta muutoksilla saa sitten koneesta ottaa max. 204 hv (laillisesti
) abseja en ilmeisesti tarvi kun ne on tullut vakiovarusteena 07/87 eteenpäin 325i malleihin.. Korjatkaa jos olen väärässä koska tämä on ehkä tärkein tieto minun kannaltani.. omani on rekisteröity 00.00.87 mutta reknron. viimenen nro on 5.. eli on 05/87 rekisteröity.. eli ei tartte abseja katsastukseen...
muutos prosentteja tulee 29%
-etuakselisto 10%
-taka akselisto 10%
-vaihteisto ja kytkin 9%Last edited by Osku; 03-09-2006, 12:47.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
no just se kun auto on 316, johon kuulemma tulee 318i:n kansi ja toden näköisesti se ruiskukin niin tehothan menee silloin sen 105 heppaa, eikö niin? ja jos tehdään vielä koneelle joitain muutoksia tulee lisää tehoja, eikö niin? ja jos vielä laitetaan turbo kylkeen niin tehoja tulee vieläkin lisää ja paljon, niin just sen takia siinä ei ole mitään järkeä yrittääkkään verrata 318i malliin... joko meni perille...?Originally posted by L.HPluto kirjoitti faktaa miten voi tehdä AKE:n säännösten mukaan, että mikä siinä nyt on niin vaikeaa ymmärtää?E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Ei ole mikään ongelma saada niitä sen alle.Originally posted by GOOFYno just se kun auto on 316, johon kuulemma tulee 318i:n kansi ja toden näköisesti se ruiskukin niin tehothan menee silloin sen 105 heppaa, eikö niin?
Sekään ei ole mikään itsestään selvyys. Katso ylempi vastaus.Originally posted by GOOFYja jos tehdään vielä koneelle joitain muutoksia tulee lisää tehoja, eikö niin?
Toisten mielestä auton rakentelussa ei ole ylipäätänsä mitään järkeä, joten ei se nyt liity tähän mitenkään. Tehoihin pätee sama, kun ylemmissäkin kysymyksissä.Originally posted by GOOFYja jos vielä laitetaan turbo kylkeen niin tehoja tulee vieläkin lisää ja paljon, niin just sen takia siinä ei ole mitään järkeä yrittääkkään verrata 318i malliin...
Kysymys oli mitä pitää muuttaa ja siihen tuli hyvin yksinkertainen vastaus.. ..että sitä samaa.Originally posted by GOOFYjoko meni perille...?
Vakaajat ei automaattisesti tee siitä autosta parempaa, eikä 325 takajarrutkaan ole mikään oikotie onneen.
Mutta ei tästä sen enempää, koska kysyjä osaa jo varmasti tehdä omat ratkaisunsa näistä annetuista vaihtoehdoista ja toki niitä 325 osiakin SAA halutessaan mennä laittamaan, vaikka mikään pakko ei olisikaan.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
Ei ole jäähdytettyjä edessä,mulla on aito 316M ja siinä on normaalit 316/318 levyt. isot tolpat ja vakaajat luonnollisesti. Ja muissakaan vastaavissa en ole nähnyt jäähdytettyjä edessä. Tosin katsastusmiehelle ne voi tuolla etkan paperilla todistaa että on ollu...Originally posted by PlutoKyllä. M-tech varustellussa 316:sta. Myös siinä on isot tolpat edessa.E30 ja E46 ///M
Comment
-
Kannen vaihto rinnastetaan tehollisesti ei verollisesti prosentteinhin! Sen osuus ehkä pari % jos se nyt joku välttämättä haluaa ilmoittaa vaihdetuksiOriginally posted by PlutoUnohdit että vaihdat myös kannen, mikä rinnastetaan moottorinvaihtoon. +12%
E30 ja E46 ///M
Comment
-
Saatat päästä vähemmällä.Taakse pelkät kynkät jarruineen, ja lisättynä vakaaja, ei vaihdettuna.Originally posted by O.Lehtinenmuutos prosentteja tulee 29%
-etuakselisto 10%
-taka akselisto 10%
Ja eteen tolpat jarruineen ja vakaaja.
pitäs päästä kirkkaasti alle 20%E24 635csi
Comment
-
[QUOTE]
Mitä tarkoitat? Käykö kardaanin laippa 325:n perään? - käy, vai käykö kardaanin mitta em. perään? - ei ole itsellä irtaallaan noita periä, että voisi mitata pituuseron. Veikkaan että käy, mutta joku varmaan on mitannut/mittaa ja kertoo meille kaikille?Originally posted by O.LehtinenTuo vaihteisto kysymys heräsi kun itselläni on 5 vaihteinen pikkugetrac tuossa jo valmiina ja olen kuullut että siinä on lyhyempi kardaani joka kävisi mahdollisesti suoraan "325 isoperään".
M10B18 lohkoja on särkynyt (halennut) ihan siviiliautoista... osta vaan vanha ja vahva lohko. Nickillä "T3" saattaisi olla sellaisia...Kuinka paljon kestäisi alakerta tuolla kokoonpanolla ja tarviiko kampiakseli tasapainotusta jos sorvaa männistä pois..
En oikein viittis alkaa ostamaan tuota m10b20 lohkoa ja kuplanmäntä settiä
Kaikki osat kannattaa tasapainottaa, jos meinaa saada kestämään. Vähintään ne sorvatut männät.
Comment
-
325:sen perämurikka menee suoraan tuohon kokoonpanon.Originally posted by O.LehtinenTuo vaihteisto kysymys heräsi kun itselläni on 5 vaihteinen pikkugetrac tuossa jo valmiina ja olen kuullut että siinä on lyhyempi kardaani joka kävisi mahdollisesti suoraan "325 isoperään".E24 635csi
Comment
-
Siis kansi vaihdetaan samaan lohkoon mikä nyt on autossa kiinni ei kannen vaihdolla ole merkitystä kun ei se ole mikään "viritysosa". ei tietääkseni tule muutosprosenttia jos vaihtaa esim hajonneen kannen tilalle vastaavasta mallista uuden... en näe mitään visuaalista eroa noissa kansissa
Eli ei tuu prosentteja siitä..
-Alusta muutetaan kyllä325 mallia vastaavaksi että saadaan se ~200hp dynolapulla katsastettua
-Jos vaihteisto kerran käy perään niin ei tarvitse sitä vaihtaa.. sanoo vaan että on vaihdettu jos kysyy katsastuksessa että onko vaihdettu..
- Nyt vielä tarvii tietää kestääkö kaasarikoneen lohko kuinka paljon painetta jos mäntiä sorvaa/vaihtaa matalemmat ?
Kestääkö jollain alle 1.2bar paineilla ?
200-250heppaa tarkoitus koneesta saada..
Tuleeko lohkosta LEVIS merkkinen noilla tehoilla/paineilla ?
Last edited by Osku; 03-09-2006, 15:56.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
TottaOriginally posted by vwtyp1Kannen vaihto rinnastetaan tehollisesti ei verollisesti prosentteinhin! Sen osuus ehkä pari % jos se nyt joku välttämättä haluaa ilmoittaa vaihdetuksi
Teho kummiskin tolla puhaltimella kasvaa luultavasti yli 12%
Tuohon luultavasti tulee megasquirt ruiskuksi.. ja garret T03 ahtimeksi(auki vielä) tarkoitus ei ole rakentaa mitään järjetöntä kiihdytysautoa vaan toimiva turbomoottorinen katuauto.. Budjettikaan ei paisu täten suunnattomaksi..Last edited by Osku; 03-09-2006, 16:06.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
Miksi sanoa katsastuksesa et vaihteisto vaihdettu, jos sitä ei kerran ole tehty, tulee vain turhia prosentteja.?Originally posted by O.Lehtinen-Jos vaihteisto kerran käy perään niin ei tarvitse sitä vaihtaa.. sanoo vaan että on vaihdettu jos kysyy katsastuksessa että onko vaihdettu..E24 635csi
Comment
-
Voi vaihtaa sitten kun nykyinen porsii? Ei tarvi sen takia käydä konttorilla.Originally posted by MuumiMiksi sanoa katsastuksesa et vaihteisto vaihdettu, jos sitä ei kerran ole tehty, tulee vain turhia prosentteja.?
Comment


Comment