Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 keskuslukosta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ViperHawk
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 312
    • Joensuu

E30 keskuslukosta

Miten ei-keskuslukottoman ja keskuslukollisen toisistaan?lukot eroavat toisistaan? Tarvitaanko turvakoodilla oleva avain?

Suunnitelmissa olisi asennella omaan 4-oviseen e30:iin keskuslukitus ja kovasti himottaisi asentaa alkuperäinen. Sen verran olen selvitellyt että asennettavaksi ainakin menee keskuslukkomoottorit johdotuksineen ja ohjausreleineen ja -bokseineen. Bensaluukkuun ja takakonttiin mene myös moottorit. Menevätkö näiden osien johdotukset auton johtosarjan seassa?

Sen kyllä tiedän että purkuun menee puoli autoa, mutta sehän ei haittaa

Ja tietysti jos jollain on menossa purkuun 4-ovinen E30 missä on keskuslukitus, saa pitää yhteyttä.
    E30 -90 320i
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

takaluukun ei keskuslukolliseen mallin ei oikein saa suoraan laitettua solenoidia...
    miksi sen pitää olla alkuperäinen?

n. 100 euroa maksaa semmoinen yleis mallinen kaukosäätöinen keskus lukitus... esim. spal, eikä se defakaan ole kovin paljo0n kalliimpi...

niinja pelkät yleis mallin solenoidit maksaa sen 15-20e kipale...
    ja sillä e30:n alkuperäisellä tankin luukun kuskuslukko hommalla ei kyllä tee yhtään mitään kun tulee vain semmoine tulitikun vahvuinen tappi jonka pitäisi muka estää luukun avaamista... eli ihan turha...
    Last edited by GOOFY; 05-09-2006, 17:50.
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

Comment

• ViperHawk
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 312
      • Joensuu

Originally posted by GOOFY
      takaluukun ei keskuslukolliseen mallin ei oikein saa suoraan laitettua solenoidia...
      Ööö....kumpaan se tulee, takaluukkuun vai koriin? Mikä osa ETK:n mukaan?

miksi sen pitää olla alkuperäinen?
      Alkuperäinen on aina alkuperäinen....eipähän tarvitse sovitella.

n. 100 euroa maksaa semmoinen yleis mallinen kaukosäätöinen keskus lukitus... esim. spal, eikä se defakaan ole kovin paljo0n kalliimpi...

niinja pelkät yleis mallin solenoidit maksaa sen 15-20e kipale...
      Harkinnan arvoinen asia.

ja sillä e30:n alkuperäisellä tankin luukun kuskuslukko hommalla ei kyllä tee yhtään mitään kun tulee vain semmoine tulitikun vahvuinen tappi jonka pitäisi muka estää luukun avaamista... eli ihan turha...
      Onpahan ainakin psykologinen pelote ja eipähän saa näppien avulla auki.

Edelleen kiinnostais miten keskuslukottoman lukko eroaa keskuslukollisesta.
      E30 -90 320i

Comment

• ZoMbiE
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2583
        • Lohja, Virkkala

Keskuslukoton lukko ei käänny edes sieltä sisältä kääntäessä, jos ei avain ole lukon sisällä. Eli se itse lukko toimii eri tavoin, kuin k-lukollisessa.

Comment

• illu^^
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1703
          • Kajaani

Originally posted by ViperHawk
          Edelleen kiinnostais miten keskuslukottoman lukko eroaa keskuslukollisesta.
          Itse ilman varmaa tietoa sanoisin että ei mitenkään. Saa joku paremmin tietävä korjata.

Comment

• Patrolli
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 552
            • Kempester

Tietääkseni takakontin lukko on erilainen.. Ero on siinä ainakin että siinä on se peltiuloke, johon saa nätisti solenoidilta tulevan tikun kiinni.. Mulla oli alkuperäisessä solkussa kiinni sellainen rautakin (vielä tuossa pöydällä).. Johtosarjat ja ohjausboxi on itselläkin kyseisiin moottoreihin haussa (VINKKI).. Pitää muuten alkaa noi moottorit juotteleen ja johdotteleen omaksi iloksi ...
            projekten:
            3xxTTiX e30 2d 6gang
            316 e30 2d ”kaljan auto”

Chevy K3500 Dually 6.5td 4x4 "Cowboy Cadillac"
            Corsa A 1.2ässä
            trucks: Scania 141 tukkiyhdistelmä, Kontio-Sisu turpoleukulla, paloautosauna Dodge
            TRX300 "Big Red"
            nauhahiomakoneet: Ski-Doo Alpine II, kaljakori-okkeli, Sno-Tric SC12

"Jemand bekommt alles in den Arsch gesteckt"

Comment

• GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

joo eli takaluukun lukitus mekanismihan on siis erinlainen keskuslukitus ja ei keskuslukitus malleissa... ovatpa saaneet säästettyä vähän rautaa... ja itse korissahan se mekanismi on eikä luukussa.

ei kai niissä ovien lukoissa voi olla eroja? eiköhän se solenoidi tule kiinni vain siihen metalli tankoon...varma en ole mut miksi ihmeessä se olis pitänyt jotenkin muuten värkätä...? itse laitoin tommoiset yleis malliset solenoidit kiinni siihen tankoon jonka toisessa päässä on se oven sisä puolinen nuppi...

Comment

• ZoMbiE
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2583
                • Lohja, Virkkala

Selvyydeksi, tuo vastaukseni koski siis juurikin takaluukun lukkoa....

Comment

• Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

Eikö sitä solenoidia voisi suoraan laittaa itse lukkomekanismiin kiinni ja tulppaa sen avain reikä hässäkän?

Sitten kopista nappulaa painamalla avaa lukon..
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

Comment

• GOOFY
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 4139
                    • .

Originally posted by Janzki
                    Eikö sitä solenoidia voisi suoraan laittaa itse lukkomekanismiin kiinni ja tulppaa sen avain reikä hässäkän?

Sitten kopista nappulaa painamalla avaa lukon..
                    mä olen tehnyt itselleni tolleen... aukeaa jopa hälyn kaukosäätimestä ylös asti parin kaasu tuupparin voimin... ilman spoileriahan se nuosee muutenkin kun säätää ne vääntö jouset tiukalle mut isolla spoilerilla ei avaudu muuten...

siinä avaus mekanismissä ei ole mitään paikkaa sille solenoidin vaijerille ja jouduin itse poraamaan reijän siihen koteloon ja sen reijän läpi hitsasin pienen rikan johon vaijerin sai kiinni... oli pakko hitsata koska se on niin kovaa metallia ettei siihen pystynyt mikään poranterä... tehty vissiin vimosen päälle kulutusta kestäväksi...

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎