Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E30 316 1.8l tyyppiviat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vilukissa
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 1

    BMW E30 316 1.8l tyyppiviat?

    Olen aikeissa ostaa otsikon mukaisen auton sunnuntaina, itselläni ei ole kuitenkaan omakohtaista kokemusta bemareista, ja nyt kiinnostaisi sitten tyyppiviat joita pitäisi huomioida kun autoa menee katsomaan
  • maverick999
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 919
    • Rauma

    #2
    -tehottomuus ja sitten vakavasti...

    -ruoste: konehuoneessa akkukotelo, tuulilasin reuna, ovien alareunat, helmoissa tunkkauskohdat, ja takalokarin edellä pohjassa oleva joku palkki useesti.. vaikee selittää mutta kato helmat myös pohjan puolelta, apurunko, pohjassa takajalkatilan maalinpoistoreikien ympärillä, takakaarissa (josta saattaa olla reikiä takakonttiin, kannattaa katsoa takakontin sivutaskut verhoilun alta!)

    -mittaristo, koska on sähköinen (saattaa vetää omiaan ainaki bensamittari ja lämpömittari), mahdollinen (todennäköinen) ledidisko, josta ei kannata välttämättä välittää

    -kojelauta saattaa olla halki (en tiedä meneekö viaksi, kait)

    -luultavasti lampunpesimet (jos sellaisia on enää paikallaan) ei toimi (OMG)

    -konepellin auki pitävä pumppu löysä

    -öljypohjan tiiviste(et) (huom. vittumainen ja kallis vaihtaa jos vuotaa ylempi tiiviste, koska on joko irrotettava raidetanko ym. tangot pohjasta, tai nostettava kone irti) ym. öljyvuodot (mahd. lootan ja kytkimen tienoilla, kardaanin stefa)

    -kuskin penkki yleensä kulunut puhki

    -NYKIMINEN!

    -virranjakajan kansi+pyörijä kannattaa vaihtaa kohtuu usein, todella helppo homma

    -muuta ei tule nyt itselle mieleen, ihan hyviä käyttöautoja
    Last edited by maverick999; 13-09-2006, 20:23.
    Respect your elders

    Comment

    • M325i
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 1529
      • Etelä-pohjanmaa

      #3
      kaikki mahdolliset etu ja takapuskurin kumilistojen välissä.


      Kyllä se on niin että tämän ikäiset pelit on rullattu 95% yli 300tkm joten pian rupeaa "kaikki" olemaan vaihtokunnossa.
      E30 ja E46 ///M

      Comment

      • Pode
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 437
        • Muurame

        #4
        Originally posted by maverick999
        -tehottomuus ja sitten vakavasti...

        -ruoste: konehuoneessa akkukotelo, tuulilasin reuna, ovien alareunat, helmoissa tunkkauskohdat, ja takalokarin edellä pohjassa oleva joku palkki useesti.. vaikee selittää mutta kato helmat myös pohjan puolelta, apurunko, pohjassa takajalkatilan maalinpoistoreikien ympärillä, takakaarissa (josta saattaa olla reikiä takakonttiin, kannattaa katsoa takakontin sivutaskut verhoilun alta!)

        -mittaristo, koska on sähköinen (saattaa vetää omiaan ainaki bensamittari ja lämpömittari), mahdollinen (todennäköinen) ledidisko, josta ei kannata välttämättä välittää

        -kojelauta saattaa olla halki (en tiedä meneekö viaksi, kait)

        -luultavasti lampunpesimet (jos sellaisia on enää paikallaan) ei toimi (OMG)

        -konepellin auki pitävä pumppu löysä

        -öljypohjan tiiviste(et) (huom. vittumainen ja kallis vaihtaa jos vuotaa ylempi tiiviste, koska on joko irrotettava raidetanko ym. tangot pohjasta, tai nostettava kone irti) ym. öljyvuodot (mahd. lootan ja kytkimen tienoilla, kardaanin stefa)

        -kuskin penkki yleensä kulunut puhki

        -NYKIMINEN!

        -virranjakajan kansi+pyörijä kannattaa vaihtaa kohtuu usein, todella helppo homma

        -muuta ei tule nyt itselle mieleen, ihan hyviä käyttöautoja

        tuohon lisäisin vielä et jos on vakio alustalla ni ihan hemmetin moinen lerppu! ja siihen nähden miten tuollaisella laitoksella poistutaan ni kuluttaa lompakon sisältöä (LUE:bensaa) jonnin verran! mutta eihän se meitä koske!

        Lelu: "315" -83 "THE RACER"
        EX: Astra 2.0 sport -00
        EX: 320i Touring -89"Emma"
        EX: 528i -84 "IGOR"
        EX:Vectra -93 "IKE"
        EX: 518i -87 "WanhaHerra"
        EX:316 -88 "ruttureplica"
        EX:316 -86


        -MME connection-

        -BTCF absolutistit team-

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          #5
          Originally posted by maverick999
          -tehottomuus ja sitten vakavasti...

          -ruoste: konehuoneessa akkukotelo, tuulilasin reuna, ovien alareunat, helmoissa tunkkauskohdat, ja takalokarin edellä pohjassa oleva joku palkki useesti.. vaikee selittää mutta kato helmat myös pohjan puolelta, apurunko, pohjassa takajalkatilan maalinpoistoreikien ympärillä, takakaarissa (josta saattaa olla reikiä takakonttiin, kannattaa katsoa takakontin sivutaskut verhoilun alta!)

          -kojelauta saattaa olla halki (en tiedä meneekö viaksi, kait)

          Sekin riippuu nyt täysin siitä, kumpaa mallia ollaan lähdössä katsomaan, faceliftiä vai ei. vm-88 ja ylöspäin kojetaulut ovat järjestään halkeamattomia, kun taas siitä alaspäin järjestään halki, enemmän tai vähemmän. Lisäksi facelift ja vanhakoppa ruostuu suhteellisen eri paikoista, toki tässäkin poikkeuksia, mutta yleensä -88-> esim. kaaret ja lasien ympärykset eivät mätäne, mutta esim. takakansi taas saattaa olla hyvinkin huono alareunastaan. Alle -88:ssa saattaa taas olla kevyen näköinen kukka keskellä takakylkeä, mutta voi olla läpikin asti. Nämähän rippuu niin paljon siitä miten autoa on pidetty, mutta auton mallista piittaamatta kannattaa ryömiä auton alla ja tutkia kaikki helmakoteloista palkkeihin. Siellä jos on kaikki ehjää, niin ei loppukoppakaan kovin mätä sitten ole... Samalla kannattaa tutkia kumipuslat kelkasta ja muista mitä näkyy. Kojeajolla kardaanin äänettömyys ->kumitutti täristää? Perän äänettömyys?
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • maverick999
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 919
            • Rauma

            #6
            Originally posted by Rockford
            Sekin riippuu nyt täysin siitä, kumpaa mallia ollaan lähdössä katsomaan, faceliftiä vai ei. vm-88 ja ylöspäin kojetaulut ovat järjestään halkeamattomia, kun taas siitä alaspäin järjestään halki, enemmän tai vähemmän. Lisäksi facelift ja vanhakoppa ruostuu suhteellisen eri paikoista, toki tässäkin poikkeuksia, mutta yleensä -88-> esim. kaaret ja lasien ympärykset eivät mätäne, mutta esim. takakansi taas saattaa olla hyvinkin huono alareunastaan. Alle -88:ssa saattaa taas olla kevyen näköinen kukka keskellä takakylkeä, mutta voi olla läpikin asti. Nämähän rippuu niin paljon siitä miten autoa on pidetty, mutta auton mallista piittaamatta kannattaa ryömiä auton alla ja tutkia kaikki helmakoteloista palkkeihin. Siellä jos on kaikki ehjää, niin ei loppukoppakaan kovin mätä sitten ole... Samalla kannattaa tutkia kumipuslat kelkasta ja muista mitä näkyy. Kojeajolla kardaanin äänettömyys ->kumitutti täristää? Perän äänettömyys?
            Ainakin Northwolfin '88 on reikä tuulilasin kulmalla... mutta oletin automaattisesti että puhuttiin vanhasta kopasta kun oli 318 1.8
            Respect your elders

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              #7
              ei siinä mitään vikaa ole... loistava peli... ei juuri koskaan joudu edes korjaamaan...

              osta pois ja laita kuvia pommistas...
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • northwolf
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 136
                • LPR

                #8
                Oli muuten pommissa korjattu se tuulilasinkehyksen reikä PURKALLA!
                Ihan näin OT;nä

                Comment

                • mtofinland
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 35
                  • Kontula, Suomen Monaco!

                  #9
                  moottorit tuppaavat lämpenemään ainakin minulla ja tiedän muitakin upeita yksilöitä joissa tämä tapahtuu..
                  E30 316 -84

                  Comment

                  • maverick999
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 919
                    • Rauma

                    #10
                    no joo, kone lämpenee, tai sitten mittari valehtelee, kuten minulla. Tietty aina voi ottaa pakosarjan päälle menevän lämminilmaputken irti, jos se imuilman valitseva läppä vaikka on jumittunut.. mutta olen kyllä kuullut että lämpenevät, yksi vaihtoehto olis vaihtaa kylmempi termostaatti, saattaa auttaa jos se sitä sitten tekee..
                    Respect your elders

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎