se jusi ässäkkä sielä suodattimen jalan sisällä tunnetaan nimellä control valve ja check valve jonka yleisin vika on vuotaa öljyä ulos järjestelmästä. Sen varsinainen tarkoitus on päästää ylimääräinen öljynpaine pihalle järjestelmästä (esim joku kanava rikki tms) ettei se hajoita kaikkia tiivisteitä moottorista (helmpompi vaihtaa tuo yksi o.rengas sinne kuin koko ylä/alakerran tiivisteitä) Lisäksi se näin ulospäin vuotaessaan ilmoittaa paljon selkeämmin havaittavammin sen että nyt on moottori _sisällä_ jotain vialla...
Sen o-renkaan vaihto on sitten pirullinen homma jos meinaa tehdä sen suodattimen jalka kiinni lohkossa(mootori paikoillaan autossa). Samalla jos sinne yhden tiivisteen vaihtaa niin suosittelen vaihtamaan kaikki (maksaa merkkiliikkeessä noin 10€ yhteensä kaikki) ja sitten ei tartte auton loppuikänä niistä murehtia.
toivottavasti helpottaa yö-unia
Sen o-renkaan vaihto on sitten pirullinen homma jos meinaa tehdä sen suodattimen jalka kiinni lohkossa(mootori paikoillaan autossa). Samalla jos sinne yhden tiivisteen vaihtaa niin suosittelen vaihtamaan kaikki (maksaa merkkiliikkeessä noin 10€ yhteensä kaikki) ja sitten ei tartte auton loppuikänä niistä murehtia.
toivottavasti helpottaa yö-unia

Comment