onko kellää tietoo että kuinka kuumana öljyn pitäs lähtee kiertämään lauhduttimeen, omassa autossa ei varmaankaa toimi joku lauhduttimen termostaatti systeemi kun eilenkin pikkusen jo keitti ku ei flekti lähtenykkää pyörimään jostain syystä ja öljynlauhdutin on aina ihan kylmä että sinne ei öljypääse varmaankaa ollenkaa.... käsittääkseni siinä lauhduttimen osassa joka tulee suodattimen kanssa lohkoon on jonkunasteinen termostaatti?
e30 325i öljynlauhdutin
Collapse
X
-
ei ole sun keittämis ongelmat kyllä tossa.
ja sulla noitten tietojen perusteella on visko eli ropelli pyörii siellä koko ajan
kyllä ne öljyt siellä kiertelee koko ajanLast edited by seidltuning; 19-09-2006, 16:28.G30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
-
joo ei, mutta ihmetyttää että laitoinko koko lauhduttimen ihan turhan takia ku ei tosiaanlauhdutin lämpene yhtään vaikka moottori olisi keittämispisteessä... auto on 323i vm79 johon on viskattu 325i:n tekniikka eli siinä on sähkönen ropeli eikä sinne viskoa saanut mitenkään mahtumaan...Originally posted by seidltuningei ole sun keittämis ongelmat kyllä tossa.Last edited by stranger; 19-09-2006, 16:34.
Comment
-
ymmärräthän ettei veden lämmöillä ole mitään tekemistä koneen öljyn lämpöjen kanssa!!!
kyllä pärjäät ilman öljyn jäähdytintä aivan hyvin jos ei mikään turbo mosa ole
eli ongelmana on auton keittäminen
tarkistappa tuleeko lämmintä ilmaa hyttii ja onko kaikki letkut kuumia vai onko joku kylmäG30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
ja puhutaan suodattimen jalastaOriginally posted by L.HEiköhän tässä kuitenkin jäähdytintä tarkoitettu, vaikka lauhduttimesta puhuttiinkin.G30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
onkohan siinä suodattimen jalassa jonkuasteinen termostaatti ainakin joku jousi systeemi siellä on sisällä, vai kiertääkö öljy vapaasti sen "jäähdyttimen" läpi... kun ei tuokaan korjausopas tunne moista härveliä... oli melkonen homma saada moinen kennosto tuonne e21 puskurin taakse järkevästi mahutettuu ni ei kehtais poiskaan ottaa...Originally posted by seidltuningja puhutaan suodattimen jalastaLast edited by stranger; 19-09-2006, 17:27.
Comment
-
jäähdytin
Siis eikös turbo koneeseen kelpaa tollanen jäähdytin, josta suodattimen jalasta lähtee letkut kennostoon? Jäähdytin ja lauhditin mikä ero?chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.
Comment
-
no kyseessä on ihan tavallinen e30 ahtamaton 325i:n kone, siinä vaan sattui olemaan tuollainen onko se nyt öljynlauhdutin vai jäähdytin eikö tuo lie samaasia kummakis sanoo ni aattelin senki tuohon pistää mutta öljy ei vaan tunnu siihen kennostoon pääsevän... luulishan tuon kennoston pikkusen jo lämpeevän ku vedet keittämispisteessä ja lauhdutin ihan kylmä... ois kiva saada se toimimaan että edes vähän sais lisä jäähdytystä kun kaupunki ajossa sähköflekti on pakko pitää kokoajan päällä että ei keitä ja viskoa tuohon ei oikein saa mahtumaan pitäs vähän tilaa tehä lisää syylärille yms hilpetööreille muuten olisin pistänyt sen viskon vielä tuon sähkö flektin lisäksi...Originally posted by Zeik88Siis eikös turbo koneeseen kelpaa tollanen jäähdytin, josta suodattimen jalasta lähtee letkut kennostoon? Jäähdytin ja lauhditin mikä ero?
Comment
-
Yleisesti lauhdutin on laite, jossa kaasuuntunut aine muutetaa takasin nesteeksi.Originally posted by Zeik88Jäähdytin ja lauhditin mikä ero?
Eli tuo öljynlauhdutin on kielikukkanen, yleisesti käytetty virhe.
Vanhan sanonnnan mukaan öljynlauhduttimia on vain öljynjalostamoissa. Autoissa on siis vain öljynjäähdyttimiä.Olli.
Comment
-
http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=11&fg=30Originally posted by strangerno kyseessä on ihan tavallinen e30 ahtamaton 325i:n kone, siinä vaan sattui olemaan tuollainen onko se nyt öljynlauhdutin vai jäähdytin eikö tuo lie samaasia kummakis sanoo ni aattelin senki tuohon pistää mutta öljy ei vaan tunnu siihen kennostoon pääsevän... luulishan tuon kennoston pikkusen jo lämpeevän ku vedet keittämispisteessä ja lauhdutin ihan kylmä... ois kiva saada se toimimaan että edes vähän sais lisä jäähdytystä kun kaupunki ajossa sähköflekti on pakko pitää kokoajan päällä että ei keitä ja viskoa tuohon ei oikein saa mahtumaan pitäs vähän tilaa tehä lisää syylärille yms hilpetööreille muuten olisin pistänyt sen viskon vielä tuon sähkö flektin lisäksi...
tossa olis kuva siitä liitännästä... ei siellä pitäisi olla mitään termostaattia tai muuta öljyn kierron esteenä... ite poistin juuri hajallaan olevan öljyn jäähdyttimen ja siltikkin lämmöt pysyvät kurissa...
jäähdytin jäähdyttää, pitäen aineen olomuodon samana... lauhdutinkin jäähdyttää muuttaen samalla aineen olomuotoa... siinä nuille erot...
pilkunviilaamista...
edit... vähän myöhässä...E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
onkohan mulla erilainen osa koska mulla on tuon osan 7 alla joku jousi systeemi siitä ajattelin että vois olla termostaatti pitääkin purkaa ja tutkia.... pitänee myös vaan vaihtaa isompi syyläri ei tuossa 520i:n jäähdyttimessä taida teho riittää ku edellinen 2.3 konekkin oli siinä rajoilla että huutako ropeli koko ajan.... pitänöö ruuvata se 325i:n syyläri joka tarkoittaa taas pieniä peltimuutos/letkumuutos töitä konehuoneeseen...Originally posted by GOOFYhttp://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=11&fg=30
tossa olis kuva siitä liitännästä... ei siellä pitäisi olla mitään termostaattia tai muuta öljyn kierron esteenä... ite poistin juuri hajallaan olevan öljyn jäähdyttimen ja siltikkin lämmöt pysyvät kurissa...
jäähdytin jäähdyttää, pitäen aineen olomuodon samana... lauhdutinkin jäähdyttää muuttaen samalla aineen olomuotoa... siinä nuille erot...
pilkunviilaamista...
edit... vähän myöhässä...
Last edited by stranger; 20-09-2006, 10:34.
Comment
-
vai vaikuttaako suodattimen jalan asento sen toimivuuteen kun jouduin kääntämään sen peltipakosarjan takia erilaiseen asentoon missä se oli siinä autossa josta tuo kone on otettu...Originally posted by GOOFYhttp://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=11&fg=30
tossa olis kuva siitä liitännästä... ei siellä pitäisi olla mitään termostaattia tai muuta öljyn kierron esteenä... ite poistin juuri hajallaan olevan öljyn jäähdyttimen ja siltikkin lämmöt pysyvät kurissa...
jäähdytin jäähdyttää, pitäen aineen olomuodon samana... lauhdutinkin jäähdyttää muuttaen samalla aineen olomuotoa... siinä nuille erot...
pilkunviilaamista...
edit... vähän myöhässä...
Comment
-
Kyllä ainakin mulla on termostaatti siellä. Omassa on jumissa se, jäänyt hiukan auki -> kone käy kokoaika hieman viileänä, normaali ajossa. Kovemmassa ajossa lämmöt normaalit, eli vaikuttaa kyllä koneen lämpöihin .
Comment
Comment