Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 m20b20 tehot hukassa ja stefaki pitäs vaihtaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Käkätzi
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 5

    E30 m20b20 tehot hukassa ja stefaki pitäs vaihtaa

    joo on tosta m20b20 motist tehot päässy karkaamaan jonnekki ja nyt kaipais vähän lisä apuva. sytkän laitoin vast kohillee toi vähän laitumelle karanneita polleja takasin. seokset pitäs viel jotenki saada katottuu.

    kuinka paha homma on vaihtaa etupään stefa? ei oo tullu vaihettuu viel kertaakaa.

    oisko kellää tohon mallii olevaa virityslastua jossain ylijäämänä?
  • BeniE30
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 452
    • Helsinki

    #2
    Jos on L-jetronic niin ei saa teholastua siihen malliin ollenksaan..
    Stefasta en tiiä.
    Eli sytkäkohilleen ja sulla se taitaa ollakki ja seokset vaan mittarilla kohilleen,ja kannattaa mitata puristus mittarilla joka sylinteristä puristukset ettei oo menny vaan väljäksi, eli hommaat puristus mittarin, sitten käytät auton normaaliin käyttölämpöön ja sammutat moottorin kiskaset ykkös tulpan irti ja tunget mittarin pään sinne ja sit startilla 4-6 puristus kertaa pyörität konetta(huom! tätä ennen ota puolasta sytkäpiuha irti ettei lähde käyntiin) Sitten otat mittarista lukeman ylös paperille,ja samoin kaikki muut sylinterit käyt läpi.
    Tehdas ilmoittaa 10-11 Kg/Cm2 purituksia
    Jos yhdessäkään sylinterissä ei ole 1.5kiloa vähempää puristuksia kuin 10 tai viereiset sylinterien arvot eivät eroa 1.5kilolla niin koneen puristusuhteet ovat kohdallaan eli väljyydestä ei tehon puute johdu

    Comment

    • TheLoial
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 1109
      • Helsinki

      #3
      Stefan saat näkyviin kun purat edestä turhat rojut pois:
      -jäähdytin
      -hihnat
      -kampiakselin hihnapyörä ja värinänvaimennin
      -jakohihna ja rullat
      ym muut pienet

      vastaan tulee alumiinikoppa josta näet stefan. Voit vaihtaa sen siinä paikoillaan joka on aika näpryytä tai vaan irroittaa kopan ja vaihtaa sitten. Samalla kannattaa uusia virranjakajan apuakselin stefa koska se on siinä vieressä.

      Comment

      • Käkätzi
        Newbiemmer
        • Jul 2006
        • 5

        #4
        kiitoksia. eiköhän noilla jo tuu jotakin. ainaki sanomista.

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #5
          Tännekkin tämä, jos joku ehk huomais.

          Mulla rupenut oma B20 L-jet oireilemaan. Ei jaksa enää ollenkaan vetää, ja yritettiin pikkuhiljaa säätää syttyä ni johan rupes kone nakuttaan, eikun myöhäsemmälle takasin.

          Ongelman ydin on siinä, että kun säätää ajoitusmerkit kohdilleen alipaineletkut irroitettuna, oikeissa kierrosarvoissa etcetcetc. niin kone käy helvetin laiskasti, ei jaksa vapaalla kiertää edes viittä tuhatta, paukkuu vaan pirusti.

          ym. takia säädetty perstuntumalla kohilleen, kuitenkin kaverin E28 520i:iin verrattuna jotain todella pielessä.

          Tuostahan löytyi alipaineletkusta M12 pultin pätkä, olivat pojat "korjanneet" rikkinäisen tyhjäkäyntiventtiilin tjsp. Itse olen joutunut tuota tyhjäkäyntiä rajoittamaan erillisellä venttiilillä koska ilman venttiiliä kone käy tyhjäkäyntiä jossain 3000rpm kohdilla. Aiheuttaako tuo venttiili nyt niin paljon häikkää tuossa systeemissä ettei se pysty alipaineella muka sytkää säätämään jne, kaukaa haettua? Mikäs se koko ongelman juuri sit ois ku kone käy tyhjäkäyntiä @ 3000rpm... Voin vielä lisätä, ettei yhestäkään helvetin säätöruuvista tapahdu mitään. imusarjassa pakopuolella oleva tyhjäkäyntiventtiili, aivan sama mihin suuntaan käännät, koneen käynti ei muutu. Ilmamäärämittarin 5mm kuusiokolo "seossäätöruuvi", sama ongelma.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • TheLoial
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 1109
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Supra^ View Post
            Tännekkin tämä, jos joku ehk huomais.

            Mulla rupenut oma B20 L-jet oireilemaan. Ei jaksa enää ollenkaan vetää, ja yritettiin pikkuhiljaa säätää syttyä ni johan rupes kone nakuttaan, eikun myöhäsemmälle takasin.

            Ongelman ydin on siinä, että kun säätää ajoitusmerkit kohdilleen alipaineletkut irroitettuna, oikeissa kierrosarvoissa etcetcetc. niin kone käy helvetin laiskasti, ei jaksa vapaalla kiertää edes viittä tuhatta, paukkuu vaan pirusti.

            ym. takia säädetty perstuntumalla kohilleen, kuitenkin kaverin E28 520i:iin verrattuna jotain todella pielessä.

            Tuostahan löytyi alipaineletkusta M12 pultin pätkä, olivat pojat "korjanneet" rikkinäisen tyhjäkäyntiventtiilin tjsp. Itse olen joutunut tuota tyhjäkäyntiä rajoittamaan erillisellä venttiilillä koska ilman venttiiliä kone käy tyhjäkäyntiä jossain 3000rpm kohdilla. Aiheuttaako tuo venttiili nyt niin paljon häikkää tuossa systeemissä ettei se pysty alipaineella muka sytkää säätämään jne, kaukaa haettua? Mikäs se koko ongelman juuri sit ois ku kone käy tyhjäkäyntiä @ 3000rpm... Voin vielä lisätä, ettei yhestäkään helvetin säätöruuvista tapahdu mitään. imusarjassa pakopuolella oleva tyhjäkäyntiventtiili, aivan sama mihin suuntaan käännät, koneen käynti ei muutu. Ilmamäärämittarin 5mm kuusiokolo "seossäätöruuvi", sama ongelma.
            Siula on jossain nyt imuilmavuoto, se aiheuttaa sen ettei kone reagoi mihinkään säätöön.

            Comment

            • Swatter
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 32
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Supra^ View Post
              Tännekkin tämä, jos joku ehk huomais.

              Mulla rupenut oma B20 L-jet oireilemaan. Ei jaksa enää ollenkaan vetää, ja yritettiin pikkuhiljaa säätää syttyä ni johan rupes kone nakuttaan, eikun myöhäsemmälle takasin.

              Ongelman ydin on siinä, että kun säätää ajoitusmerkit kohdilleen alipaineletkut irroitettuna, oikeissa kierrosarvoissa etcetcetc. niin kone käy helvetin laiskasti, ei jaksa vapaalla kiertää edes viittä tuhatta, paukkuu vaan pirusti.

              ym. takia säädetty perstuntumalla kohilleen, kuitenkin kaverin E28 520i:iin verrattuna jotain todella pielessä.

              Tuostahan löytyi alipaineletkusta M12 pultin pätkä, olivat pojat "korjanneet" rikkinäisen tyhjäkäyntiventtiilin tjsp. Itse olen joutunut tuota tyhjäkäyntiä rajoittamaan erillisellä venttiilillä koska ilman venttiiliä kone käy tyhjäkäyntiä jossain 3000rpm kohdilla. Aiheuttaako tuo venttiili nyt niin paljon häikkää tuossa systeemissä ettei se pysty alipaineella muka sytkää säätämään jne, kaukaa haettua? Mikäs se koko ongelman juuri sit ois ku kone käy tyhjäkäyntiä @ 3000rpm... Voin vielä lisätä, ettei yhestäkään helvetin säätöruuvista tapahdu mitään. imusarjassa pakopuolella oleva tyhjäkäyntiventtiili, aivan sama mihin suuntaan käännät, koneen käynti ei muutu. Ilmamäärämittarin 5mm kuusiokolo "seossäätöruuvi", sama ongelma.
              Kuulostas vähä siltä, että jako ois pykälän pielessä, jos ei jaksa kunnolla kiertää. Oma m20 lähtee vasta 5:ssä tonnissa parhaiten vetämään.

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                #8
                Originally posted by Swatter View Post
                Kuulostas vähä siltä, että jako ois pykälän pielessä, jos ei jaksa kunnolla kiertää. Oma m20 lähtee vasta 5:ssä tonnissa parhaiten vetämään.
                Jako ON kohdallaan, itse vaihoin hihnan pari tkm takaperin, ja juuri eilen tarkistettiin että varmasti on kohillaan.


                Imuvuodon mahdollisuus taitaa olla, mutta mistäs kannattais ettiä. Vedetty aika laajalti yläpuolelta starttispraylla eikä löytyny mitään, yks mahollisuus vois olla lohkolta tuleva huohotusputki joka menee imusarjaan kiinni ? pitää tarkistaa.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎