alkaa tuo 325:sen laatikko olla parhaat päivänsä nähnyt niin eli käyköhän 525:sen laatikko miten helposti e30:iin? ja liekköhän e36 325:ssa samanlainen laatikko kuin e34 525:ssa?
e34 m50b25 laatikko >e30 m20b25:seen
Collapse
X
-
Tags: None
-
tämähän riippuu puhutko 24v vena 525 koneesta (m50b25) vai 12 vena koneesta (m20b25)
Jos puhuit, 24v koneesta, niin se on ainakin varustettu kaksoismassa vauhtipyörällä, että kytkinakselin siirtäjät jää liian lyhyeksi.
Ja jos taas 12v niin luulisin että menee nakkaamalla paikalle, mutta joku voi varmistaa..E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
-
Ei Käy...
M50 laatikko ei käy M20B25 koneen perään kehä erilainenOriginally posted by pk-racing View Postalkaa tuo 325:sen laatikko olla parhaat päivänsä nähnyt niin eli käyköhän 525:sen laatikko miten helposti e30:iin? ja liekköhän e36 325:ssa samanlainen laatikko kuin e34 525:ssa?
ja esim. asia toinen M50 konetta on tehty normaali kytkimellä ilman kaksoismassa vauhtipyörää 10/1990 asti...sitten tuli
kaksoismassa vauhtipyörä kehiin .
Esim. E-30:seen (325E) itselle olen modifioinut kytkimen seuraavsti paineastelma Alpinan B6 ja M50 kytkinlevy (ei kaksoismassa malli) siis 228mm joka on tupla jousilla.
Olen aikoinani modifioinut E-34 M5:sen Sportti askin
sopivaksi E-30:seen 325i:hin.
Terveisin 325E
Comment
-
No miten muka m50 koneeseen sitten käy m20 laatikko??Originally posted by 325E View PostM50 laatikko ei käy M20B25 koneen perään kehä erilainen
ja esim. asia toinen M50 konetta on tehty normaali kytkimellä ilman kaksoismassa vauhtipyörää 10/1990 asti...sitten tuli
kaksoismassa vauhtipyörä kehiin .
Esim. E-30:seen (325E) itselle olen modifioinut kytkimen seuraavsti paineastelma Alpinan B6 ja M50 kytkinlevy (ei kaksoismassa malli) siis 228mm joka on tupla jousilla.
Olen aikoinani modifioinut E-34 M5:sen Sportti askin
sopivaksi E-30:seen 325i:hin.
Terveisin 325E
Ja edelleen tarttis varmaan eka tietää, kumpi kone siin 525:a on...E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
Kehä
M50 on sama kehä kuin isolohkossa...kerros tarkkaan kun kerrot "laatikko siihen menee" siis mihin ja mitenkä katsoOriginally posted by jmp2002 View Postjaa näköjään on...
No kyllä se laatikko siihen menee, mutta kytkin laitteita pitäis muokata..
sopiiko pultit paikoilleen ja myös startin kohta...kytkin jutut on tosiaan eri mittaiset kun katsot laatikon sivusta toisessa mallissa ei näy kytkin akselia ja toisessa näkyy n.15mm.
Mieli piteeni on unohda virittely ja hommaa käyvä laatikko
tosin jos haluaa leikkiä se on jokaisen oma asia.
Minulle nämä asiat on simppeleitä ja tiedän mitä kannattaa
tehdä ja mitä ei ..se kannatti muutta M5 aski käyväksi M20
moottoriin käyväksi ...sekin tarvi tasokoneistuksia ja keskityksiä ym.kytkin etäisyyksien laskua sopivaksi.
Terveisin 325E
Comment
-
eli ensimmäisten e34 525 loota menis vauhtipyörä puolesta. mutta mitenköhän pituus, leveys, kori kiinnikkeet ym..? onko sitte kellään kokemusta juuri tästä laatikosta ettei mene arpomiseksi? jollain klubilaisella muuten oli myytävänä e30 325tbo jossa oli vm:-96 e36 325 loota.Originally posted by 325E View PostM50 laatikko ei käy M20B25 koneen perään kehä erilainen
ja esim. asia toinen M50 konetta on tehty normaali kytkimellä ilman kaksoismassa vauhtipyörää 10/1990 asti...sitten tuli
kaksoismassa vauhtipyörä kehiin .
Esim. E-30:seen (325E) itselle olen modifioinut kytkimen seuraavsti paineastelma Alpinan B6 ja M50 kytkinlevy (ei kaksoismassa malli) siis 228mm joka on tupla jousilla.
Olen aikoinani modifioinut E-34 M5:sen Sportti askin
sopivaksi E-30:seen 325i:hin.
Terveisin 325E
Comment
-
(Jos) ja kun M20 laatikko sopii todistetusti pulttikehän puolesta M50:sen perään, niin en näe estettä etteikö homma toimisi pienelläkikkailulla toisinpäin. Isommat pultit menevät kaikki kohdakkain, mutta pienemmät pölysuojanpultit jne. eivät kaikki sovi enää paikoilleen. Suuremmaksi ongelmaksi muodostuu mahdollinen vauhtipyörien ero (kaksoismassa tai ei) juuri vahvuutensa puolesta. Toinen, pienempi ongelma, on M20 ja M50 moottoreiden erillainen kallistuskulma. Kaiken kaikkiaan itse hakisin ensisijaisesti vastaavan laatikon tilalle ja toissijaisesti alkaisin sovitella osia ristiin.Originally posted by 325E View PostM50 laatikko ei käy M20B25 koneen perään kehä erilainen
ja esim. asia toinen M50 konetta on tehty normaali kytkimellä ilman kaksoismassa vauhtipyörää 10/1990 asti...sitten tuli
kaksoismassa vauhtipyörä kehiin .......[snip]
Terveisin 325E
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
Comment