Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m50b25 laatikko >e30 m20b25:seen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///X-POWER
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 424
    • kajaani

    e34 m50b25 laatikko >e30 m20b25:seen

    alkaa tuo 325:sen laatikko olla parhaat päivänsä nähnyt niin eli käyköhän 525:sen laatikko miten helposti e30:iin? ja liekköhän e36 325:ssa samanlainen laatikko kuin e34 525:ssa?
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    tämähän riippuu puhutko 24v vena 525 koneesta (m50b25) vai 12 vena koneesta (m20b25)

    Jos puhuit, 24v koneesta, niin se on ainakin varustettu kaksoismassa vauhtipyörällä, että kytkinakselin siirtäjät jää liian lyhyeksi.

    Ja jos taas 12v niin luulisin että menee nakkaamalla paikalle, mutta joku voi varmistaa..
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • 325E
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1228
      • LAHTI

      #3
      Ei Käy...

      Originally posted by pk-racing View Post
      alkaa tuo 325:sen laatikko olla parhaat päivänsä nähnyt niin eli käyköhän 525:sen laatikko miten helposti e30:iin? ja liekköhän e36 325:ssa samanlainen laatikko kuin e34 525:ssa?
      M50 laatikko ei käy M20B25 koneen perään kehä erilainen
      ja esim. asia toinen M50 konetta on tehty normaali kytkimellä ilman kaksoismassa vauhtipyörää 10/1990 asti...sitten tuli
      kaksoismassa vauhtipyörä kehiin .
      Esim. E-30:seen (325E) itselle olen modifioinut kytkimen seuraavsti paineastelma Alpinan B6 ja M50 kytkinlevy (ei kaksoismassa malli) siis 228mm joka on tupla jousilla.
      Olen aikoinani modifioinut E-34 M5:sen Sportti askin
      sopivaksi E-30:seen 325i:hin.

      Terveisin 325E

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by 325E View Post
        M50 laatikko ei käy M20B25 koneen perään kehä erilainen
        ja esim. asia toinen M50 konetta on tehty normaali kytkimellä ilman kaksoismassa vauhtipyörää 10/1990 asti...sitten tuli
        kaksoismassa vauhtipyörä kehiin .
        Esim. E-30:seen (325E) itselle olen modifioinut kytkimen seuraavsti paineastelma Alpinan B6 ja M50 kytkinlevy (ei kaksoismassa malli) siis 228mm joka on tupla jousilla.
        Olen aikoinani modifioinut E-34 M5:sen Sportti askin
        sopivaksi E-30:seen 325i:hin.

        Terveisin 325E
        No miten muka m50 koneeseen sitten käy m20 laatikko??

        Ja edelleen tarttis varmaan eka tietää, kumpi kone siin 525:a on...
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • Laakeri
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 981
          • Rovaniemi

          #5
          Eikö se lue tuossa otsikossa?
          E34 S38B38
          E36 S50B30us hx52 ->M50B32
          2gen RAM 5.9 cummins

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by Laakeri View Post
            Eikö se lue tuossa otsikossa?
            jaa näköjään on...

            No kyllä se laatikko siihen menee, mutta kytkin laitteita pitäis muokata..
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1228
              • LAHTI

              #7
              Kehä

              Originally posted by jmp2002 View Post
              jaa näköjään on...

              No kyllä se laatikko siihen menee, mutta kytkin laitteita pitäis muokata..
              M50 on sama kehä kuin isolohkossa...kerros tarkkaan kun kerrot "laatikko siihen menee" siis mihin ja mitenkä katso
              sopiiko pultit paikoilleen ja myös startin kohta...kytkin jutut on tosiaan eri mittaiset kun katsot laatikon sivusta toisessa mallissa ei näy kytkin akselia ja toisessa näkyy n.15mm.
              Mieli piteeni on unohda virittely ja hommaa käyvä laatikko
              tosin jos haluaa leikkiä se on jokaisen oma asia.
              Minulle nämä asiat on simppeleitä ja tiedän mitä kannattaa
              tehdä ja mitä ei ..se kannatti muutta M5 aski käyväksi M20
              moottoriin käyväksi ...sekin tarvi tasokoneistuksia ja keskityksiä ym.kytkin etäisyyksien laskua sopivaksi.

              Terveisin 325E

              Comment

              • ///X-POWER
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 424
                • kajaani

                #8
                Originally posted by 325E View Post
                M50 laatikko ei käy M20B25 koneen perään kehä erilainen
                ja esim. asia toinen M50 konetta on tehty normaali kytkimellä ilman kaksoismassa vauhtipyörää 10/1990 asti...sitten tuli
                kaksoismassa vauhtipyörä kehiin .
                Esim. E-30:seen (325E) itselle olen modifioinut kytkimen seuraavsti paineastelma Alpinan B6 ja M50 kytkinlevy (ei kaksoismassa malli) siis 228mm joka on tupla jousilla.
                Olen aikoinani modifioinut E-34 M5:sen Sportti askin
                sopivaksi E-30:seen 325i:hin.

                Terveisin 325E
                eli ensimmäisten e34 525 loota menis vauhtipyörä puolesta. mutta mitenköhän pituus, leveys, kori kiinnikkeet ym..? onko sitte kellään kokemusta juuri tästä laatikosta ettei mene arpomiseksi? jollain klubilaisella muuten oli myytävänä e30 325tbo jossa oli vm:-96 e36 325 loota.

                Comment

                • petteriu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1164
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by 325E View Post
                  M50 laatikko ei käy M20B25 koneen perään kehä erilainen
                  ja esim. asia toinen M50 konetta on tehty normaali kytkimellä ilman kaksoismassa vauhtipyörää 10/1990 asti...sitten tuli
                  kaksoismassa vauhtipyörä kehiin .......[snip]

                  Terveisin 325E
                  (Jos) ja kun M20 laatikko sopii todistetusti pulttikehän puolesta M50:sen perään, niin en näe estettä etteikö homma toimisi pienelläkikkailulla toisinpäin. Isommat pultit menevät kaikki kohdakkain, mutta pienemmät pölysuojanpultit jne. eivät kaikki sovi enää paikoilleen. Suuremmaksi ongelmaksi muodostuu mahdollinen vauhtipyörien ero (kaksoismassa tai ei) juuri vahvuutensa puolesta. Toinen, pienempi ongelma, on M20 ja M50 moottoreiden erillainen kallistuskulma. Kaiken kaikkiaan itse hakisin ensisijaisesti vastaavan laatikon tilalle ja toissijaisesti alkaisin sovitella osia ristiin.

                  Petteri
                  BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎