Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 316 Bemari vie bensaa 8.5L alle 50kilometriin!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • itse perkele
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 8

    E30 316 Bemari vie bensaa 8.5L alle 50kilometriin!

    kone on 1.8 ja siihen on juuri asenettu Weber korvaus kaasutin.
    Auto toimii muuten täydellisesti, paitsi bensaa kuluu tuplasti.
  • Tumppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1812
    • Oulu

    #2
    ettet nyt ois laittanu polttoaineenkulutuksen tuplaavaa tuplakaasutinta? :lol:
    F31 320d LCI

    Comment

    • Karhu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 474
      • Kirkkonummi

      #3
      *huoh*
      Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

      Comment

      • itse perkele
        Newbiemmer
        • Jul 2004
        • 8

        #4
        Siis se on ihan normaani Weber kaasutin joka käy mun bemariin.
        Takki ei vuoda. Ja asensin sen varmasti oikein. Se toimii helvetin hyvin, paitsi bensaa vie HELVETISTI. Auton on paljon pirteämpi kuin pierupurkin aikaan. Mutta en millään käsitä miten se vie NIIN PALJON EVÄSTÄ!

        Onko teillä neuvoja?

        Weberiin ei mene mitään alipaine letkuja, ja virrat laitoin siihen patentilla pierburgin virtamötikästä. Ja Escortista otin ilmanputsarin kun vakio BMW:n putsari ei käynyt.

        Comment

        • Tumppa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1812
          • Oulu

          #5
          asiaan ja tarkistuslistaa:

          onko seokset säädetty? entäpä sytytys? sitten vielä venttiilien välykset?
          F31 320d LCI

          Comment

          • itse perkele
            Newbiemmer
            • Jul 2004
            • 8

            #6
            Originally posted by Tumppa
            asiaan ja tarkistuslistaa:

            onko seokset säädetty? entäpä sytytys? sitten vielä venttiilien välykset?
            Seoksista en ymmärrä mitään, mutta se äijä sanoi että vakioasetuksilla se toimii hyvin, niin se toimiikin mutta bensaa vie PALJON.

            Sytytystä voisi hieman säätää...aikaisemmaksi? Mutta vaikuttaako se bensan syömisen?

            Venttiilit ovat kunnossa? Vaikuttaako tämäkin asia bensan syöntiin?

            Voiko em. "pienet" asiat muka vaikuttaa siihen että auto vie 2x enemmän bensaa?

            Comment

            • Tumppa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1812
              • Oulu

              #7
              Originally posted by itse perkele
              Originally posted by Tumppa
              asiaan ja tarkistuslistaa:

              onko seokset säädetty? entäpä sytytys? sitten vielä venttiilien välykset?
              Seoksista en ymmärrä mitään, mutta se äijä sanoi että vakioasetuksilla se toimii hyvin, niin se toimiikin mutta bensaa vie PALJON.

              Sytytystä voisi hieman säätää...aikaisemmaksi? Mutta vaikuttaako se bensan syömisen?

              Venttiilit ovat kunnossa? Vaikuttaako tämäkin asia bensan syöntiin?

              Voiko em. "pienet" asiat muka vaikuttaa siihen että auto vie 2x enemmän bensaa?

              kylläpä ne voi...venttiilinvälykset jos on pielessä niin se vaikuttaa aika paljonkin ja ne vakioasetukset voit unohtaa suoraan kun se täytyy säätää jotta toimii täysin oikein ja kulutus on kohdallaan...sytytyksen suosittelen myös tarkistamaan ja jos nämä eivät auta niin kaasuttimessa itsessään on vikaa/kuluneisuutta joka aiheuttaa ylimääräistä bensan holvausta
              F31 320d LCI

              Comment

              • itse perkele
                Newbiemmer
                • Jul 2004
                • 8

                #8
                Originally posted by Tumppa
                Originally posted by itse perkele
                Originally posted by Tumppa
                asiaan ja tarkistuslistaa:

                onko seokset säädetty? entäpä sytytys? sitten vielä venttiilien välykset?
                Seoksista en ymmärrä mitään, mutta se äijä sanoi että vakioasetuksilla se toimii hyvin, niin se toimiikin mutta bensaa vie PALJON.

                Sytytystä voisi hieman säätää...aikaisemmaksi? Mutta vaikuttaako se bensan syömisen?

                Venttiilit ovat kunnossa? Vaikuttaako tämäkin asia bensan syöntiin?

                Voiko em. "pienet" asiat muka vaikuttaa siihen että auto vie 2x enemmän bensaa?

                kylläpä ne voi...venttiilinvälykset jos on pielessä niin se vaikuttaa aika paljonkin ja ne vakioasetukset voit unohtaa suoraan kun se täytyy säätää jotta toimii täysin oikein ja kulutus on kohdallaan...sytytyksen suosittelen myös tarkistamaan ja jos nämä eivät auta niin kaasuttimessa itsessään on vikaa/kuluneisuutta joka aiheuttaa ylimääräistä bensan holvausta
                Kaasutin on takuuhuollettu, vaikka on käytetty, joten kunnossa sen täytyy olla. Millaiset olisi hyvät säädöt 1.8 koneelle? Onko kokemuksia kellään?

                Comment

                • Tumppa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1812
                  • Oulu

                  #9
                  Kaasutin on takuuhuollettu, vaikka on käytetty, joten kunnossa sen täytyy olla. Millaiset olisi hyvät säädöt 1.8 koneelle? Onko kokemuksia kellään?
                  no semmonen puoltoista kierrosta ruuvista aukipäin niin on varmaan aika kohdallaan tuolle kulutuksesta äkkiä laskettuna :juo :juo :juo

                  Oikeasti se täytyy säätää päästömittarin kera jotta saa edes jotain tolkkua hommaan...maksaa varmaan hurjat 10eur nurkille kun sen joku jossain ruuvailee ja saat samalla päästömittaustodistuksen joka käy jonkinaikaa katsastukseenkin.
                  F31 320d LCI

                  Comment

                  • m-power
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 731
                    • TAMPERE

                    #10
                    koita kerosiiniä!!! eikö se ole paksumpaa??? joku kauppas sitä joskus
                    sitä saa mitä tilaa

                    http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                    R.I.P. 327i
                    R.I.P. 535i
                    audi a6 2.7 t

                    Comment

                    • LeiFFi
                      Bimmer Rookie
                      • May 2003
                      • 121
                      • ...

                      #11
                      no mietihä nyt prkl....

                      eihä ne huimat tehot koskaan synny etteikö bensaa kulu..
                      :lol:
                      E46 330xd

                      Comment

                      • biimer327
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1928
                        • Eastside

                        #12
                        [quote="itseperkele"]
                        Kaasutin on takuuhuollettu, vaikka on käytetty, joten kunnossa sen täytyy olla. Millaiset olisi hyvät säädöt 1.8 koneelle? Onko kokemuksia kellään?
                        Ei sitä noin vaan säädetä korvakuulolla,eikä siihen ole olemassa täydellisiä perus asetuksia...Ja laita ne sytkät kuntoon ajoituslampulla,tai ootas...vie suoraaan korjaamolle ja sano että säätää vielä venttiilivälyksetkin.
                        Eli korjaamolista:
                        -Venttiilivälykset
                        -Sytytysennakko
                        -Seokset

                        Ja nimenomaan tuossa järjestyksessä,ensin venttiilivälykset,viimeiseksi seokset :!:
                        Asian pitäisi olla harvinaisen selvä, jos ei ole, suosittelen auton myyntiä ja siirtymään potkukelkkojen pariin, se kasvattaa reisilihasta näin kesällä.
                        "Suck my dick!"
                        -Ron Jeremy

                        Comment

                        • Oltsu
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 380
                          • Paimio

                          #13
                          Vaikuttaa vähän turbon jutuilta.. :wink:
                          Ex Bmw's: e30 316i/325i 89', e34 535i 92', e30 325i Cabriolet 87', e46 320dAT 02', e39 530dAT M-sport 02',
                          E46 330dT M-sport 03', E91 320dA 06', E91 320dA LCI 08', F11 520dA 11', F31 318dA 16', E39 523iA 98'

                          Comment

                          • Timpe
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2003
                            • 539
                            • Tre

                            #14
                            Originally posted by itse perkele
                            Takki ei vuoda.
                            No HYVÄ!

                            Comment

                            • Gonzalez
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 2632
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by itse perkele
                              Weberiin ei mene mitään alipaine letkuja, ja virrat laitoin siihen patentilla pierburgin virtamötikästä. Ja Escortista otin ilmanputsarin kun vakio BMW:n putsari ei käynyt.
                              :shock:
                              Siihen Weberiin jonka minä aikoinaan ostin 316:seen, ja joka oli juurikin tuohon malliin tarkotettu korvauskaasutin (32/34 DMTL tms.), meni yksi alipaineletku virranjakajalta ja muut säädöt oli ilmaruuvi ja tyhjäkäynnin säätöruuvi! Niin ja orkkisputsarikin kävi heittämällä...

                              -->Herää kysymys et mikähän kaasutin sulla sielä on kun on sähköhärdelliä ja kaikkee, ettei vaan olisi Scaniasta... :lol:
                              530d GT F07 2010
                              325i E30 Cabriolet 1987

                              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎