Siis se on ihan normaani Weber kaasutin joka käy mun bemariin.
Takki ei vuoda. Ja asensin sen varmasti oikein. Se toimii helvetin hyvin, paitsi bensaa vie HELVETISTI. Auton on paljon pirteämpi kuin pierupurkin aikaan. Mutta en millään käsitä miten se vie NIIN PALJON EVÄSTÄ!
Onko teillä neuvoja?
Weberiin ei mene mitään alipaine letkuja, ja virrat laitoin siihen patentilla pierburgin virtamötikästä. Ja Escortista otin ilmanputsarin kun vakio BMW:n putsari ei käynyt.
onko seokset säädetty? entäpä sytytys? sitten vielä venttiilien välykset?
Seoksista en ymmärrä mitään, mutta se äijä sanoi että vakioasetuksilla se toimii hyvin, niin se toimiikin mutta bensaa vie PALJON.
Sytytystä voisi hieman säätää...aikaisemmaksi? Mutta vaikuttaako se bensan syömisen?
Venttiilit ovat kunnossa? Vaikuttaako tämäkin asia bensan syöntiin?
Voiko em. "pienet" asiat muka vaikuttaa siihen että auto vie 2x enemmän bensaa?
kylläpä ne voi...venttiilinvälykset jos on pielessä niin se vaikuttaa aika paljonkin ja ne vakioasetukset voit unohtaa suoraan kun se täytyy säätää jotta toimii täysin oikein ja kulutus on kohdallaan...sytytyksen suosittelen myös tarkistamaan ja jos nämä eivät auta niin kaasuttimessa itsessään on vikaa/kuluneisuutta joka aiheuttaa ylimääräistä bensan holvausta
onko seokset säädetty? entäpä sytytys? sitten vielä venttiilien välykset?
Seoksista en ymmärrä mitään, mutta se äijä sanoi että vakioasetuksilla se toimii hyvin, niin se toimiikin mutta bensaa vie PALJON.
Sytytystä voisi hieman säätää...aikaisemmaksi? Mutta vaikuttaako se bensan syömisen?
Venttiilit ovat kunnossa? Vaikuttaako tämäkin asia bensan syöntiin?
Voiko em. "pienet" asiat muka vaikuttaa siihen että auto vie 2x enemmän bensaa?
kylläpä ne voi...venttiilinvälykset jos on pielessä niin se vaikuttaa aika paljonkin ja ne vakioasetukset voit unohtaa suoraan kun se täytyy säätää jotta toimii täysin oikein ja kulutus on kohdallaan...sytytyksen suosittelen myös tarkistamaan ja jos nämä eivät auta niin kaasuttimessa itsessään on vikaa/kuluneisuutta joka aiheuttaa ylimääräistä bensan holvausta
Kaasutin on takuuhuollettu, vaikka on käytetty, joten kunnossa sen täytyy olla. Millaiset olisi hyvät säädöt 1.8 koneelle? Onko kokemuksia kellään?
Kaasutin on takuuhuollettu, vaikka on käytetty, joten kunnossa sen täytyy olla. Millaiset olisi hyvät säädöt 1.8 koneelle? Onko kokemuksia kellään?
no semmonen puoltoista kierrosta ruuvista aukipäin niin on varmaan aika kohdallaan tuolle kulutuksesta äkkiä laskettuna :juo :juo :juo
Oikeasti se täytyy säätää päästömittarin kera jotta saa edes jotain tolkkua hommaan...maksaa varmaan hurjat 10eur nurkille kun sen joku jossain ruuvailee ja saat samalla päästömittaustodistuksen joka käy jonkinaikaa katsastukseenkin.
Kaasutin on takuuhuollettu, vaikka on käytetty, joten kunnossa sen täytyy olla. Millaiset olisi hyvät säädöt 1.8 koneelle? Onko kokemuksia kellään?
Ei sitä noin vaan säädetä korvakuulolla,eikä siihen ole olemassa täydellisiä perus asetuksia...Ja laita ne sytkät kuntoon ajoituslampulla,tai ootas...vie suoraaan korjaamolle ja sano että säätää vielä venttiilivälyksetkin.
Eli korjaamolista:
-Venttiilivälykset
-Sytytysennakko
-Seokset
Ja nimenomaan tuossa järjestyksessä,ensin venttiilivälykset,viimeiseksi seokset :!:
Asian pitäisi olla harvinaisen selvä, jos ei ole, suosittelen auton myyntiä ja siirtymään potkukelkkojen pariin, se kasvattaa reisilihasta näin kesällä.
Weberiin ei mene mitään alipaine letkuja, ja virrat laitoin siihen patentilla pierburgin virtamötikästä. Ja Escortista otin ilmanputsarin kun vakio BMW:n putsari ei käynyt.
:shock:
Siihen Weberiin jonka minä aikoinaan ostin 316:seen, ja joka oli juurikin tuohon malliin tarkotettu korvauskaasutin (32/34 DMTL tms.), meni yksi alipaineletku virranjakajalta ja muut säädöt oli ilmaruuvi ja tyhjäkäynnin säätöruuvi! Niin ja orkkisputsarikin kävi heittämällä...
-->Herää kysymys et mikähän kaasutin sulla sielä on kun on sähköhärdelliä ja kaikkee, ettei vaan olisi Scaniasta... :lol:
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment