Elikkäs, tuommoinen E30 IS olisi tiedossa. Kun tuo nyt on vähän harvinaisempi malli näistä E30:sistä, niin saako tuohon koneeseen sitten varaosia mitenkä helpolla jos jotain hajoaa/joutuu vaihtamaan? Entä onko korin/alustan osat samanlaisia esim. 4 tai 6 sylinteristen E30:ien kanssa? Onkos nuissa ylipäätänsä kuinka kestävä tekniikka, jos vertaa vaikkapa näihin M40 tai M20 koneisiin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW E30 318iS
Collapse
X
-
BMW E30 318iS
Nykyiset:
E60 M5 -06, E61 535d Touring M-sport -06, E36 328i Cabriolet "M-sport" -96
Entiset:
E30 316i Sedan -89, E34 M5 Sedan 3.6 -90, E30 320i Sedan -87, E30 325i Cabriolet "M-Tech II" -91, E30 325i Sedan M-Tech II -89, E36 328i Coupe "M-Sport" -95, E34 540iA Sedan -92, E46 330dA Touring M-sport II -03Tags: None
-
-
Osia saa aivan normaalisti, niikuin muihinki
alustaltaan is vastaa 325:sta
eli isot etutolpat 51mm yms yms..
kaverilla oli tuollainen pari vuotta ja toimi kuin junan vessa, itsellä ei ainakaan mitään moittimista...
ja on varmasti 100 kertaa parempi kuin m40 (toivottavasti kukaan ei vedä tästä herneitä)-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
-
-
On kyllä parempi motti kuin M40. Jakopää ketjulla remmin sijaan ja nokat eivät tunnu kuluvan yhtä herkästi. Nostajat tosin voivat naputella.. Ja tietysti onhan siinä paljon enemmän tehoa.
Ja osia koneeseenkin löytyy, aika pitkälti samaa moottoria (mahtaako olla muuta eroa kuin imusarja ja mahdollisesti moottorinohjaus?) on käytetty e36 318is:n alkutaipaleella ja niitä on työnnetty maailmalle varsin runsaasti. Muutenhan auto on kuin normaali e30.
Tuolta vähän lisätietoa autosta englanniksi: http://www.esatclear.ie/~bpurcell/Ducati 998 -02 //
Comment
-
-
Okei. Onkos IS:ssä mitenkä paukkua, enemmän kuin 320i:ssä? Saakos mitenkä lisäpotkua teholastulla ja peltipakosarjalla+putkistolla?Nykyiset:
E60 M5 -06, E61 535d Touring M-sport -06, E36 328i Cabriolet "M-sport" -96
Entiset:
E30 316i Sedan -89, E34 M5 Sedan 3.6 -90, E30 320i Sedan -87, E30 325i Cabriolet "M-Tech II" -91, E30 325i Sedan M-Tech II -89, E36 328i Coupe "M-Sport" -95, E34 540iA Sedan -92, E46 330dA Touring M-sport II -03
Comment
-
-
Originally posted by pauli_86 View PostOkei. Onkos IS:ssä mitenkä paukkua, enemmän kuin 320i:ssä? Saakos mitenkä lisäpotkua teholastulla ja peltipakosarjalla+putkistolla?
Comment
-
-
Originally posted by pauli_86 View PostElikkäs, tuommoinen E30 IS olisi tiedossa. Kun tuo nyt on vähän harvinaisempi malli näistä E30:sistä, niin saako tuohon koneeseen sitten varaosia mitenkä helpolla jos jotain hajoaa/joutuu vaihtamaan? Entä onko korin/alustan osat samanlaisia esim. 4 tai 6 sylinteristen E30:ien kanssa? Onkos nuissa ylipäätänsä kuinka kestävä tekniikka, jos vertaa vaikkapa näihin M40 tai M20 koneisiin?
Comment
-
-
Monet M42-moottorin osat kuitenkin samoja M40-moottorin kanssa. Motonetin sivuillakin lukee muutaman osan kohdalla "EI iS", vaikka sopii ihan hyvin. ETK helpottaa osien sopivuuksien selvittämisessä.
Eikä ne M42-moottorit mitään tikittäviä aikapommeja ole. Harvemmin ne mitenkään totaalisesti laukeaa. Normaalia ajoa kestää varmasti maailman ympäri, vaikka kilometrit sitten jotain kulumaa tai pieniä sivuääniä mukanaan toisikin. Enemmän olisin huolissani siitä moottorin ympärillä olevasta romusta. Monet E30 on jo pelkästään ikänsä takia aikamoisia pommeja.
Hieno moottori. Useimmat saman kokoiset henkilöautojen moottorit on sellasia tylsiä kirnuja, että kun pitäis mennä, niin ihan turha kierrättää ja polkea kaasua. M42 oikeesti tulee tehoa sitä mukaa, kun käyntinopeus kasvaa. Eihän se n. 140 hevosta mikää hurja määrä ole, mutta moottorin luonne on hieno.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostMonet M42-moottorin osat kuitenkin samoja M40-moottorin kanssa. Motonetin sivuillakin lukee muutaman osan kohdalla "EI iS", vaikka sopii ihan hyvin. ETK helpottaa osien sopivuuksien selvittämisessä.
Eikä ne M42-moottorit mitään tikittäviä aikapommeja ole. Harvemmin ne mitenkään totaalisesti laukeaa. Normaalia ajoa kestää varmasti maailman ympäri, vaikka kilometrit sitten jotain kulumaa tai pieniä sivuääniä mukanaan toisikin. Enemmän olisin huolissani siitä moottorin ympärillä olevasta romusta. Monet E30 on jo pelkästään ikänsä takia aikamoisia pommeja.
Hieno moottori. Useimmat saman kokoiset henkilöautojen moottorit on sellasia tylsiä kirnuja, että kun pitäis mennä, niin ihan turha kierrättää ja polkea kaasua. M42 oikeesti tulee tehoa sitä mukaa, kun käyntinopeus kasvaa. Eihän se n. 140 hevosta mikää hurja määrä ole, mutta moottorin luonne on hieno.
Comment
-
Comment