Elikkäs, tuommoinen E30 IS olisi tiedossa. Kun tuo nyt on vähän harvinaisempi malli näistä E30:sistä, niin saako tuohon koneeseen sitten varaosia mitenkä helpolla jos jotain hajoaa/joutuu vaihtamaan? Entä onko korin/alustan osat samanlaisia esim. 4 tai 6 sylinteristen E30:ien kanssa? Onkos nuissa ylipäätänsä kuinka kestävä tekniikka, jos vertaa vaikkapa näihin M40 tai M20 koneisiin?
BMW E30 318iS
Collapse
X
-
BMW E30 318iS
Nykyiset:
E60 M5 -06, E61 535d Touring M-sport -06, E36 328i Cabriolet "M-sport" -96
Entiset:
E30 316i Sedan -89, E34 M5 Sedan 3.6 -90, E30 320i Sedan -87, E30 325i Cabriolet "M-Tech II" -91, E30 325i Sedan M-Tech II -89, E36 328i Coupe "M-Sport" -95, E34 540iA Sedan -92, E46 330dA Touring M-sport II -03Tags: None
-
Osia saa aivan normaalisti, niikuin muihinki
alustaltaan is vastaa 325:sta
eli isot etutolpat 51mm yms yms..
kaverilla oli tuollainen pari vuotta ja toimi kuin junan vessa, itsellä ei ainakaan mitään moittimista...
ja on varmasti 100 kertaa parempi kuin m40 (toivottavasti kukaan ei vedä tästä herneitä)
-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
-
On kyllä parempi motti kuin M40. Jakopää ketjulla remmin sijaan ja nokat eivät tunnu kuluvan yhtä herkästi. Nostajat tosin voivat naputella.. Ja tietysti onhan siinä paljon enemmän tehoa.
Ja osia koneeseenkin löytyy, aika pitkälti samaa moottoria (mahtaako olla muuta eroa kuin imusarja ja mahdollisesti moottorinohjaus?) on käytetty e36 318is:n alkutaipaleella ja niitä on työnnetty maailmalle varsin runsaasti. Muutenhan auto on kuin normaali e30.
Tuolta vähän lisätietoa autosta englanniksi: http://www.esatclear.ie/~bpurcell/Ducati 998 -02 //
Comment
-
318iS:t...
Tuntuuvat vaan maksavan yhtäpaljon kuin 325i:t."Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto

BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
Okei. Onkos IS:ssä mitenkä paukkua, enemmän kuin 320i:ssä? Saakos mitenkä lisäpotkua teholastulla ja peltipakosarjalla+putkistolla?Nykyiset:
E60 M5 -06, E61 535d Touring M-sport -06, E36 328i Cabriolet "M-sport" -96
Entiset:
E30 316i Sedan -89, E34 M5 Sedan 3.6 -90, E30 320i Sedan -87, E30 325i Cabriolet "M-Tech II" -91, E30 325i Sedan M-Tech II -89, E36 328i Coupe "M-Sport" -95, E34 540iA Sedan -92, E46 330dA Touring M-sport II -03
Comment
-
-
Peltisarja vakiona, luultavasti alkup. parempi kuin tarvike jos tarvikkeena saa. Mulla e36 is, lastu ollu kiinni vajaa 3 viikkoa, tehoa luvattu +18 hv. Ei varmaan noin paljon tullu mutta rajoittaja siirty luvattuun +7000 rpm ja alavääntö kasvoi hieman, ei lastulla 325:ttä jätetä mutta e30 on kevyempi eli nopeampi ? Putkistoa saa joku tietävämpi kommentoida, ite en usko tehonlisään mutta eihän sitä koskaan tiedä ja vaikka et kysyny niin unohda vapaavirtausputsari, isot pojat täällä ei suosittele. Paljonko pyynti ko. pelistä ?Originally posted by pauli_86 View PostOkei. Onkos IS:ssä mitenkä paukkua, enemmän kuin 320i:ssä? Saakos mitenkä lisäpotkua teholastulla ja peltipakosarjalla+putkistolla?
Comment
-
Osia varmasti saa, mutta kannattaa huomioida, että esim. Motonetista ei löydy juuri mitään iS:ään.Originally posted by pauli_86 View PostElikkäs, tuommoinen E30 IS olisi tiedossa. Kun tuo nyt on vähän harvinaisempi malli näistä E30:sistä, niin saako tuohon koneeseen sitten varaosia mitenkä helpolla jos jotain hajoaa/joutuu vaihtamaan? Entä onko korin/alustan osat samanlaisia esim. 4 tai 6 sylinteristen E30:ien kanssa? Onkos nuissa ylipäätänsä kuinka kestävä tekniikka, jos vertaa vaikkapa näihin M40 tai M20 koneisiin?
Comment
-
Monet M42-moottorin osat kuitenkin samoja M40-moottorin kanssa. Motonetin sivuillakin lukee muutaman osan kohdalla "EI iS", vaikka sopii ihan hyvin. ETK helpottaa osien sopivuuksien selvittämisessä.
Eikä ne M42-moottorit mitään tikittäviä aikapommeja ole. Harvemmin ne mitenkään totaalisesti laukeaa. Normaalia ajoa kestää varmasti maailman ympäri, vaikka kilometrit sitten jotain kulumaa tai pieniä sivuääniä mukanaan toisikin. Enemmän olisin huolissani siitä moottorin ympärillä olevasta romusta. Monet E30 on jo pelkästään ikänsä takia aikamoisia pommeja.
Hieno moottori. Useimmat saman kokoiset henkilöautojen moottorit on sellasia tylsiä kirnuja, että kun pitäis mennä, niin ihan turha kierrättää ja polkea kaasua. M42 oikeesti tulee tehoa sitä mukaa, kun käyntinopeus kasvaa. Eihän se n. 140 hevosta mikää hurja määrä ole, mutta moottorin luonne on hieno.
Comment
-
Juu näin on, en muistanu mainita mutta ajoin e30 318 is:sää kesällä, hierottiin kauppoja mutta en kuiteskaan ostanu.Originally posted by Bullitt View PostMonet M42-moottorin osat kuitenkin samoja M40-moottorin kanssa. Motonetin sivuillakin lukee muutaman osan kohdalla "EI iS", vaikka sopii ihan hyvin. ETK helpottaa osien sopivuuksien selvittämisessä.
Eikä ne M42-moottorit mitään tikittäviä aikapommeja ole. Harvemmin ne mitenkään totaalisesti laukeaa. Normaalia ajoa kestää varmasti maailman ympäri, vaikka kilometrit sitten jotain kulumaa tai pieniä sivuääniä mukanaan toisikin. Enemmän olisin huolissani siitä moottorin ympärillä olevasta romusta. Monet E30 on jo pelkästään ikänsä takia aikamoisia pommeja.
Hieno moottori. Useimmat saman kokoiset henkilöautojen moottorit on sellasia tylsiä kirnuja, että kun pitäis mennä, niin ihan turha kierrättää ja polkea kaasua. M42 oikeesti tulee tehoa sitä mukaa, kun käyntinopeus kasvaa. Eihän se n. 140 hevosta mikää hurja määrä ole, mutta moottorin luonne on hieno.
Comment
Comment