Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E30 318iS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pauli_86
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 66
    • Iisalmi

    BMW E30 318iS

    Elikkäs, tuommoinen E30 IS olisi tiedossa. Kun tuo nyt on vähän harvinaisempi malli näistä E30:sistä, niin saako tuohon koneeseen sitten varaosia mitenkä helpolla jos jotain hajoaa/joutuu vaihtamaan? Entä onko korin/alustan osat samanlaisia esim. 4 tai 6 sylinteristen E30:ien kanssa? Onkos nuissa ylipäätänsä kuinka kestävä tekniikka, jos vertaa vaikkapa näihin M40 tai M20 koneisiin?
    Nykyiset:
    E60 M5 -06, E61 535d Touring M-sport -06, E36 328i Cabriolet "M-sport" -96
    Entiset:
    E30 316i Sedan -89, E34 M5 Sedan 3.6 -90, E30 320i Sedan -87, E30 325i Cabriolet "M-Tech II" -91, E30 325i Sedan M-Tech II -89, E36 328i Coupe "M-Sport" -95, E34 540iA Sedan -92, E46 330dA Touring M-sport II -03
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    Osia saa aivan normaalisti, niikuin muihinki
    alustaltaan is vastaa 325:sta
    eli isot etutolpat 51mm yms yms..

    kaverilla oli tuollainen pari vuotta ja toimi kuin junan vessa, itsellä ei ainakaan mitään moittimista...
    ja on varmasti 100 kertaa parempi kuin m40 (toivottavasti kukaan ei vedä tästä herneitä)
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

      #3
      On kyllä parempi motti kuin M40. Jakopää ketjulla remmin sijaan ja nokat eivät tunnu kuluvan yhtä herkästi. Nostajat tosin voivat naputella.. Ja tietysti onhan siinä paljon enemmän tehoa.

      Ja osia koneeseenkin löytyy, aika pitkälti samaa moottoria (mahtaako olla muuta eroa kuin imusarja ja mahdollisesti moottorinohjaus?) on käytetty e36 318is:n alkutaipaleella ja niitä on työnnetty maailmalle varsin runsaasti. Muutenhan auto on kuin normaali e30.

      Tuolta vähän lisätietoa autosta englanniksi: http://www.esatclear.ie/~bpurcell/
      Ducati 998 -02 //

      Comment

      • Xhawk
        OBTCF Member
        • Jul 2004
        • 2326
        • Kierrosalueella (hki)

        #4
        318iS:t...

        Tuntuuvat vaan maksavan yhtäpaljon kuin 325i:t.
        "Position One, Position One"
        Punainen miesten voimisteluauto

        BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

        Comment

        • pauli_86
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 66
          • Iisalmi

          #5
          Okei. Onkos IS:ssä mitenkä paukkua, enemmän kuin 320i:ssä? Saakos mitenkä lisäpotkua teholastulla ja peltipakosarjalla+putkistolla?
          Nykyiset:
          E60 M5 -06, E61 535d Touring M-sport -06, E36 328i Cabriolet "M-sport" -96
          Entiset:
          E30 316i Sedan -89, E34 M5 Sedan 3.6 -90, E30 320i Sedan -87, E30 325i Cabriolet "M-Tech II" -91, E30 325i Sedan M-Tech II -89, E36 328i Coupe "M-Sport" -95, E34 540iA Sedan -92, E46 330dA Touring M-sport II -03

          Comment

          • M325i
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 1529
            • Etelä-pohjanmaa

            #6
            318is taitaa olla 136hv ja 320is taitaa olla 192hv tosin 320is maksaa melkein saman kun M3.
            E30 ja E46 ///M

            Comment

            • L.H
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2481
              • Lohja

              #7
              Originally posted by vwtyp1 View Post
              318is taitaa olla 136hv ja 320is taitaa olla 192hv tosin 320is maksaa melkein saman kun M3.
              Kysyttiin 320i:n eikä is:n tehoja, mutta tulipahan nekin nyt tietysti selväksi..

              320i:ssä 129hv.
              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

              Comment

              • M325i
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 1529
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                Hups niin taisi ollakin luin hieman väärin,no tuskin kysyjää haittaa
                E30 ja E46 ///M

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16400
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by pauli_86 View Post
                  Okei. Onkos IS:ssä mitenkä paukkua, enemmän kuin 320i:ssä? Saakos mitenkä lisäpotkua teholastulla ja peltipakosarjalla+putkistolla?
                  Peltisarja vakiona, luultavasti alkup. parempi kuin tarvike jos tarvikkeena saa. Mulla e36 is, lastu ollu kiinni vajaa 3 viikkoa, tehoa luvattu +18 hv. Ei varmaan noin paljon tullu mutta rajoittaja siirty luvattuun +7000 rpm ja alavääntö kasvoi hieman, ei lastulla 325:ttä jätetä mutta e30 on kevyempi eli nopeampi ? Putkistoa saa joku tietävämpi kommentoida, ite en usko tehonlisään mutta eihän sitä koskaan tiedä ja vaikka et kysyny niin unohda vapaavirtausputsari, isot pojat täällä ei suosittele. Paljonko pyynti ko. pelistä ?

                  Comment

                  • blc
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 127

                    #10
                    Originally posted by pauli_86 View Post
                    Elikkäs, tuommoinen E30 IS olisi tiedossa. Kun tuo nyt on vähän harvinaisempi malli näistä E30:sistä, niin saako tuohon koneeseen sitten varaosia mitenkä helpolla jos jotain hajoaa/joutuu vaihtamaan? Entä onko korin/alustan osat samanlaisia esim. 4 tai 6 sylinteristen E30:ien kanssa? Onkos nuissa ylipäätänsä kuinka kestävä tekniikka, jos vertaa vaikkapa näihin M40 tai M20 koneisiin?
                    Osia varmasti saa, mutta kannattaa huomioida, että esim. Motonetista ei löydy juuri mitään iS:ään.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16400
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by blc View Post
                      Osia varmasti saa, mutta kannattaa huomioida, että esim. Motonetista ei löydy juuri mitään iS:ään.
                      Kl-varaosat myy mitä haluaa siihen ostaa jos ns. merkkiliike ei kelpaa.

                      Comment

                      • Bullitt
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 2786
                        • Turku

                        #12
                        Monet M42-moottorin osat kuitenkin samoja M40-moottorin kanssa. Motonetin sivuillakin lukee muutaman osan kohdalla "EI iS", vaikka sopii ihan hyvin. ETK helpottaa osien sopivuuksien selvittämisessä.

                        Eikä ne M42-moottorit mitään tikittäviä aikapommeja ole. Harvemmin ne mitenkään totaalisesti laukeaa. Normaalia ajoa kestää varmasti maailman ympäri, vaikka kilometrit sitten jotain kulumaa tai pieniä sivuääniä mukanaan toisikin. Enemmän olisin huolissani siitä moottorin ympärillä olevasta romusta. Monet E30 on jo pelkästään ikänsä takia aikamoisia pommeja.

                        Hieno moottori. Useimmat saman kokoiset henkilöautojen moottorit on sellasia tylsiä kirnuja, että kun pitäis mennä, niin ihan turha kierrättää ja polkea kaasua. M42 oikeesti tulee tehoa sitä mukaa, kun käyntinopeus kasvaa. Eihän se n. 140 hevosta mikää hurja määrä ole, mutta moottorin luonne on hieno.


                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16400
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by Bullitt View Post
                          Monet M42-moottorin osat kuitenkin samoja M40-moottorin kanssa. Motonetin sivuillakin lukee muutaman osan kohdalla "EI iS", vaikka sopii ihan hyvin. ETK helpottaa osien sopivuuksien selvittämisessä.

                          Eikä ne M42-moottorit mitään tikittäviä aikapommeja ole. Harvemmin ne mitenkään totaalisesti laukeaa. Normaalia ajoa kestää varmasti maailman ympäri, vaikka kilometrit sitten jotain kulumaa tai pieniä sivuääniä mukanaan toisikin. Enemmän olisin huolissani siitä moottorin ympärillä olevasta romusta. Monet E30 on jo pelkästään ikänsä takia aikamoisia pommeja.

                          Hieno moottori. Useimmat saman kokoiset henkilöautojen moottorit on sellasia tylsiä kirnuja, että kun pitäis mennä, niin ihan turha kierrättää ja polkea kaasua. M42 oikeesti tulee tehoa sitä mukaa, kun käyntinopeus kasvaa. Eihän se n. 140 hevosta mikää hurja määrä ole, mutta moottorin luonne on hieno.
                          Juu näin on, en muistanu mainita mutta ajoin e30 318 is:sää kesällä, hierottiin kauppoja mutta en kuiteskaan ostanu.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎