eli kyseessä 89v 325i m20 moottori. suunnitelmissa olisi pistää potkua lisää, kireemmän nokan ja lastun ja putkiston avulla. eli minkä asteinen viri nokka olisi hyvä m20 moottorille? ja tartteeko venttiili jousia vaihtaa jäykempiin? kansi otetaan kumminki pois ja venttiilit hiotaan puhtaiksi, ni piisaako normaali kansi pahvi? ja samalla tietysti tulee uuudet kakki tiivisteet ja jakopään osat. pistäkääpäs vinkkejä ja jos kokemuksia on ni juttua vaan kehiin.kai noilla palikoilla sinne 200hv tuntumaan pitäis päästä...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 pikkuviritys. vinkkejä!?
Collapse
X
-
Originally posted by gLuXgLu View Posteli kyseessä 89v 325i m20 moottori. suunnitelmissa olisi pistää potkua lisää, kireemmän nokan ja lastun ja putkiston avulla. eli minkä asteinen viri nokka olisi hyvä m20 moottorille? ja tartteeko venttiili jousia vaihtaa jäykempiin? kansi otetaan kumminki pois ja venttiilit hiotaan puhtaiksi, ni piisaako normaali kansi pahvi? ja samalla tietysti tulee uuudet kakki tiivisteet ja jakopään osat. pistäkääpäs vinkkejä ja jos kokemuksia on ni juttua vaan kehiin.kai noilla palikoilla sinne 200hv tuntumaan pitäis päästä...
-
-
siitä nokka, sitten lisäksi peltisarja ja putkisto, noita halpalastuja tuskin kannattaa laittaa, kun ne on optimoitu vakiokoneelle... säädettävä bensanpaineen säädin vois olla järkevämpi. ruuvailee itse ja kokeilee mikä tuntuu parhaalta. paras olis tietysti viedä penkkiin säädettäväksi. imupuolelle haitariputken vaihto sileään ja alkuperäiseen koteloon vapari suodatin.
Comment
-
-
Originally posted by gLuXgLu View Postkai noilla palikoilla sinne 200hv tuntumaan pitäis päästä...
Originally posted by gLuXgLu View Postja tartteeko venttiili jousia vaihtaa jäykempiin?Last edited by Racink; 29-10-2006, 10:59.
Comment
-
-
jaa-a...vai sellasta..itellä oli muuten vakio koneessa pelkkä nokka 272 puristukset 8.5 hujakoilla ennen ahtamista ja tehoja 182hp..pelkästään moottorinohjaus säädetty ja tuo nokka..vakio pakosarjoilla jne..talbot horiskon suodattimella..ja kurttuilmaputkella + kaikilla herkuilla...
tais ollakkin vaan tehtaalta joku susikappale...
jos laittaa vielä 1mm enemmällä nostolla olevan joko
schrick:in ja dbilaksen nokan. jotka on vähintään jossain 288 asteen hujakoilla asteiltaan (n. 10hp/1mm vaikutus nostoissa, tietysti asteitakin tarvii samalla lisätä)
puristuksia nostaa b25 kantta laskemalla. En muista, sitten jos ei voi niin 9.7 männät vanhemmasta vehkeestä sinne ja laskee sitten sen minkä voi.
peltipakosarja tuohon ja kunnolla säädetty ruisku. tuskin kovin kauas jäädään ainaskaan 195hp lukemista...
nokkaa vielä hiukka kireempää ja samalla koloja venoille syvemmiks+jouset kanteen niin aletaan varmasti olla jo likellä 200hp helpostikkin.
kannenporttaus vaikuttanee jonkun max. 5-10hp...
mutta tuskin paljoo hyötyä mistään jos meinaa säätää auton pelkillä bensanpaine/suutinkikkailuilla...
niin ja pietään tämä vaikka näissä yksinkertasissa vireissä ja niitten hyödyissä kun tuolla toisaalla on se threadi niistä "oikeista" virityksistä m20 sarjan koneille..
toi mäntienkin vaihto taitaa olla jo vähän liikaa..
sen verta sitten tosta nokasta et puristuksien lasku 1.2 verran vaikutti suunnilleen samanverran kun tuo nokka vs vakio nokka.. eli puristuksilla saa tehoa..se on suoran verrannollinen koneen hyötysuhteeseen.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Originally posted by mizter View Postonko tästä oikeastikkin jotain hyötyä? onkos tossa m50 koneessa saman tyylinen putki?Last edited by bemu2000; 29-10-2006, 23:18.
Comment
-
-
jooo o. onkos kellää kokemuksia noista cat camssin nokista? ja kumpi noista mahtais olla parempi 272 vai 288 asteinen? tosiaan kansi ollaan tasottamassa ja venttiilit hiotaan puhtaiksi. ja mikä lastu mahtais sopia parhaiten yhteen nokan vaihdon ja peltisarjan ja vaparifiltterin kanssa? niin ja kai se normaali kansi pahvi kestää vai täytyykö vaihtaa metallinen kannentiiviste?BMW e91 320d touring M-sport "06
BMW e46 320d touring M-sport "04
Comment
-
-
Originally posted by gLuXgLu View Postjooo o. onkos kellää kokemuksia noista cat camssin nokista? ja kumpi noista mahtais olla parempi 272 vai 288 asteinen? tosiaan kansi ollaan tasottamassa ja venttiilit hiotaan puhtaiksi. ja mikä lastu mahtais sopia parhaiten yhteen nokan vaihdon ja peltisarjan ja vaparifiltterin kanssa? niin ja kai se normaali kansi pahvi kestää vai täytyykö vaihtaa metallinen kannentiiviste?
omaan vapariin laittaisin kuten ahdettuunkin kohta vähintään tuon 288 nokan. ärjyin nokka vaan sisään mikä menee vakiohiluilla. Sitten päästötestiin voi tarvittaessa hiukan kikkailla esim. potikalla lämpöanturilla jne kikoilla
.. jos nyt ei halua sitä lastua teettää..
Tosin kattivehkeessä palamaton seos katalysaattorissa ei ole kovin kiva juttu, mutta tuskin tommosella nokalla joka menee vakio venataskuihin vaikuttaa asiaan kovin paljoa. Onahna nuita ainakin katittomia vehkeitä vaikka millä ihme ruiskuvärkkäilyillä tehty jopa 292 jne. nokilla ja menee päsätöistä ainakin katittomassa vielä läpi vaikka on 2.7 tehtykkin.
Kestää vakiopahvi varmasti kun laitat uudet pultit.Last edited by Suutari; 30-10-2006, 13:52.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Originally posted by Suutari View Postjaa-a...vai sellasta..itellä oli muuten vakio koneessa pelkkä nokka 272 puristukset 8.5 hujakoilla ennen ahtamista ja tehoja 182hp..pelkästään moottorinohjaus säädetty ja tuo nokka..vakio pakosarjoilla jne..talbot horiskon suodattimella..ja kurttuilmaputkella + kaikilla herkuilla...
Comment
-
Comment