Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 huoltovaloista jälleen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M40 Power
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 584
    • Turun seutu

    E30 huoltovaloista jälleen...

    Eli ongelma on seuraavanlainen: Kun autoon laittaa sytytysvirran päälle, niin
    lataus ym. "normaalien" valojen lisäksi huoltovaloriville syttyy vain punainen ja keltainen valo, ei lainkaan niitä vihreitä.

    Eikös ole niin, että niiden kuuluisi syttyä kun auto käynnistetään. Punainen ja keltainen valo palavat kylläkin koko ajan kun autolla ajetaan.

    Tiedän, että syynä on varmaankin ne paljon puhutut mittariston akut, mutta onko mahdollista, että mittaristosta olisi jotain rikki?

    Meinaan vaan sitä, että onko syytä pistää se 30 euroa niihin akkuihin vai kannattaako mittaristo ensin avata ja tutkia sitä jotenkin?

    Entä myydäänkö noita mittariston akkuja muualla kun merkkiliikkeessä? Ps. etsisin kyllä aiheesta searchilla, mutta en löytänyt ihan kaikkea.

    Kiitoksia jo etukäteen kaikille vastanneille!
    EX: E30, E34, E36, E36 compact

    Nyk. -99 320D
  • Dr_ink
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 402
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by M40 Power View Post
    Eli ongelma on seuraavanlainen: Kun autoon laittaa sytytysvirran päälle, niin
    lataus ym. "normaalien" valojen lisäksi huoltovaloriville syttyy vain punainen ja keltainen valo, ei lainkaan niitä vihreitä.

    Eikös ole niin, että niiden kuuluisi syttyä kun auto käynnistetään. Punainen ja keltainen valo palavat kylläkin koko ajan kun autolla ajetaan.

    Tiedän, että syynä on varmaankin ne paljon puhutut mittariston akut, mutta onko mahdollista, että mittaristosta olisi jotain rikki?

    Meinaan vaan sitä, että onko syytä pistää se 30 euroa niihin akkuihin vai kannattaako mittaristo ensin avata ja tutkia sitä jotenkin?

    Entä myydäänkö noita mittariston akkuja muualla kun merkkiliikkeessä? Ps. etsisin kyllä aiheesta searchilla, mutta en löytänyt ihan kaikkea.

    Kiitoksia jo etukäteen kaikille vastanneille!
    Vaihda ne akut suosiolla, ei tarvii merkkiliikkeestä hakea, jos edes erikseen myyvät. Itse tein joskus aikanaan ihan normi AA-akuista, niihin vaan johdon pätkät kolvaten ja levyyn kiinni. Toinen vaihtoehto (edelleen merkkiliikettä edullisempi) on esim Partco oy tai Yleiselektroniikka oy, pitäs löytyy suoraan juotoskorvilla olevia akkuja.
    - Trying is the first step towards Failure -

    Comment

    • pennanenpasi
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 3
      • Kesälahti

      #3
      huoltovalot

      siis vihreät valothan sammuvat yks kerrallaan sitä mukaa kun kertyy ajokilometrejä ja sit ku palaa enään ne keltanen ja punanen ni ne palaa jatkuvasti.. siihen auttaa huoltovalojen nollaus, onnistuu ainakin korjaamolla tai ite maadoittamalla yhden valojen navoista, en ole nyt ihan varma mut muistelisin et se oli 7 napa.. (tää töpseli löytyy konehuoneesta moottorin vierestä kuskin puolelta) :think
      ---BMW e36 325i vm.92---
      ---exä BMW e30 318is vm.90---


      kaupan:
      osia e30 ja e36


      sigpic

      Comment

      • M40 Power
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 584
        • Turun seutu

        #4
        Originally posted by pennanenpasi View Post
        siis vihreät valothan sammuvat yks kerrallaan sitä mukaa kun kertyy ajokilometrejä ja sit ku palaa enään ne keltanen ja punanen ni ne palaa jatkuvasti.. siihen auttaa huoltovalojen nollaus, onnistuu ainakin korjaamolla tai ite maadoittamalla yhden valojen navoista, en ole nyt ihan varma mut muistelisin et se oli 7 napa.. (tää töpseli löytyy konehuoneesta moottorin vierestä kuskin puolelta) :think
        Luitkos ollenkaan tota mun ensimmäistä postausta? Siinähän lukee ihan selvästi, että vihreät valot ei syty lainkaan(missään olouhteissa). Olen kanssa huomannut ton ihme pistokkeen konehuoneessa.
        EX: E30, E34, E36, E36 compact

        Nyk. -99 320D

        Comment

        • keisari88
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 128
          • Lappi

          #5
          Originally posted by M40 Power View Post
          Luitkos ollenkaan tota mun ensimmäistä postausta? Siinähän lukee ihan selvästi, että vihreät valot ei syty lainkaan(missään olouhteissa). Olen kanssa huomannut ton ihme pistokkeen konehuoneessa.
          Eikös se ole niin että kun keltainen ja punainen valo palaa, niin vihreät eivät enään syty ennen nollausta.
          BMW 523i Touring -98

          Comment

          • Valkman
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 712
            • Helsinki

            #6
            Nuo huoltovalot käyttäytynevät vastaavanlaisesti lähes kaikissa malleissa, kö?

            Mietinpähän vaan, että millä nopeudella nuo valot sitten ryhtyvät tippumaan... esim. nopeutuuko loppua kohden kun huolto lähestyy vai miten? Meinaan itsellä on ajettu reilut 6000 km huollon nollauksen jälkeen eikä vieläkään ole ainutkaan ledi tippunut pelistä pois. Asiaa hankaloittaa se, etten ollut omistaja edellisen huollon aikana, joten en tiedä koko totuutta ajokilometreistä huoltoajankohdassa...

            Ja kertooko nuo ledit ajankohdan ainoastaan isolle huolloille ja oil service putkahtaa sitten yhtäkkiä ruudulle?
            Last edited by Valkman; 08-11-2006, 21:30.

            Comment

            • M40 Power
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 584
              • Turun seutu

              #7
              Unohtui vielä mainita, että edellinen omistaja oli käyttänyt kesällä auton huollossa eivätkä olleet siellä saaneet valoja sammutettua.:think
              EX: E30, E34, E36, E36 compact

              Nyk. -99 320D

              Comment

              • Hessu75
                Bimmer Rookie
                • Jun 2004
                • 95

                #8
                Tässä ohjeet valojen nollaukseen. Jos ei onnistu, niin tässä ohjeet akkujen vaihtoon
                E39 530d Touring

                Comment

                • M40 Power
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 584
                  • Turun seutu

                  #9
                  Kiitoksia linkeistä. Joo täytyy tosiaan koittaa vaan nollata ne valot, ovat saattaneet huollossa kämmätä homman jotenkin.
                  EX: E30, E34, E36, E36 compact

                  Nyk. -99 320D

                  Comment

                  • M40 Power
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 584
                    • Turun seutu

                    #10
                    Oliskohan kellään tietoa Turun alueella sijaitsevista sähköliikkeistä, jotka myy noita korvallisia pattereita?
                    EX: E30, E34, E36, E36 compact

                    Nyk. -99 320D

                    Comment

                    • Dr_ink
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 402
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by M40 Power View Post
                      Oliskohan kellään tietoa Turun alueella sijaitsevista sähköliikkeistä, jotka myy noita korvallisia pattereita?


                      Klik(PDF) sieltä sitten menet sivulle 117-118 ja valitset mielesen. Tämän jälkeen Klik], syötät tarvittavat tiedot ja klikkaat tilaa. "Voit lähettää tilauksen myös vapaamuotoisena normaalina sähköpostina: [email protected]"

                      En nyt muista niitä akkujen arvoja, katso vanhoista tai joku kertoo ne tänne. Volttien olis hyvät täsmätä, mAh:lla ei niin väliä (miel. isompi). Jos tuntuu mahdottomalta niin lähetä mittari mulle, vaihdan ne sulle nimellistä korvausta vastaan.
                      - Trying is the first step towards Failure -

                      Comment

                      • antti79
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 2499
                        • Littoinen

                        #12
                        1,2V ja n.1000mAh on sopiva. Koko on AA. Esim. Vaasan elektroniikka keskuksesta seuraava malli -> http://www.vekoy.com/product_info.ph...ducts_id=10003 olisi just passeli. Ei muuta kuin klikkaamaan tilaus nappia!
                        Last edited by antti79; 11-11-2006, 14:39.
                        sigpic
                        Originally Posted by jari kihlman
                        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                        Comment

                        • M40 Power
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 584
                          • Turun seutu

                          #13
                          No niin. Kävin tänään hakemassa uudet patterit turun valinta-akusta hintaan 8,20e/2kpl. Eli hieman suolaset on noi merkkiliikkeen hinnat . Nyt vaan tarttis enää löytää ne kuvalliset vaihto-ohjeet. Viitteiskös joku laittaa linkin mistä pääsee niihin ohjeisiin, kun ei meinaa ettimälläkään löytyä?
                          EX: E30, E34, E36, E36 compact

                          Nyk. -99 320D

                          Comment

                          • Enska325i
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 333
                            • Masku

                            #14
                            E46 330i M-sport touring

                            ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
                            sigpic

                            Comment

                            • M40 Power
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 584
                              • Turun seutu

                              #15
                              Päivitetääs taas tätäkin keskustelua. Eli otin tänään aikani kuluksi mittariston irti ja purin ohjeiden mukaan. Kun sain piirilevyn irti, niin kävi ilmi, että ne patterit on jo aikaisemmin vaihdettu, heikolla menestyksellä.
                              Katsoin piirilevyn kääntöpuolelle ja sieltä huomasi hyvin, että tinaukset oli tehty päin helvettiä. Esim. yhtä korvaa ei ollut tinattu kiinni ollenkaan ja muutenkin siellä oli aivan jäätäviä tinaklönttejä. Päätin sitten kuitenkin vaihtaa patterit eikä olisi kannattanut. Kasasin mittariston ja laitoin paikalleen.
                              Auto käyntiin ja kas kummaa, ei enää syttynyt huoltovalot lainkaan. Ei se vielä suuremmin haitannut, mutta sitten rupesin katsomaan, että myös kierros
                              ja kulutusmittarit on pimeinä.
                              Siinä vaiheessa kyllä otti sen verran kaaliin, että päätin antaa koko paskan olla. Mites on, onko sellaista gurua olemassa, joka pystyy korjaamaan tollasen piirilevyn vai onko hankittava suosiolla toinen?
                              EX: E30, E34, E36, E36 compact

                              Nyk. -99 320D

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎