Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E30 316i vm89 M40 Kone!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J4llu
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 128
    • Hollola

    Bmw E30 316i vm89 M40 Kone!

    Mitä polttoainetta tässä tulisi käyttää? kelpaako 95 vai pitäisikö käyttää 98?
    Naputtaako siksi koska käyttää 95 ? ja loppuuko naputus jos vaihtaa polttoaineen 98? Auttakaapa vähä tietämätöntä
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    #2
    Kyllä 95 on ihan hyvää ja sille moottorille sopivaa. Tuskin naputus loppuu vaihtamalla 98:siin. Toi raksutus on hyvin ominaista tuolle moottorille,eikä johdu bensasta. Harvoin kovin hiljaista M40 moottoria kuulee, joskus kyllä.

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • tkylma
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 80
      • Sievi

      #3
      Tutulta kuulostaa. Itse tilasin M40B18:een täydellisen nokka-akselisarjan saksasta, ja tikittää se perkele vieläkin No, ainakin kuluneisuuden aiheuttama "kierrosrajoitin" poistui, joten kulkupuoli on nyt kunnossa.

      Tuskin tarkoitat tuolla "nakutuksella" varsinaista hehkusytytyksen/matalan oktaanipitoisuuden/aikaisen sytkäennakon aiheuttamaa nakutusta, joka kuuluu metallisena kilinänä moottoria vedätettäessä.

      Comment

      • M40 Power
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 584
        • Turun seutu

        #4
        [QUOTE=tkylma;781400]Tutulta kuulostaa. Itse tilasin M40B18:een täydellisen nokka-akselisarjan saksasta, ja tikittää se perkele vieläkin

        Suuttimet pitää sellasta tikittävää ääntä.
        EX: E30, E34, E36, E36 compact

        Nyk. -99 320D

        Comment

        • smpovers
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2372
          • Tammela

          #5
          Kone

          Mua kiinnostais tietää jotain tän M40 koneen vioista ja ominaisuuksista. Eli miksi sitä haukutaan aina niin huonoks?
          Vai syntyykö nä viat yleensä vaan sillain että "kaverin kans vähän poltettiin täyskaasulla kumia esson pihassa ja sit koneesta lensi vedet pihalle ja kansi halki"? :think
          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
          BMW 330d touring e46 -05
          Ford Cortina Mk2 1600 -70
          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

          Comment

          • ///Tompsa M5
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 234
            • Vaasa

            #6
            eipä noissa m40 koneissa mun mielestä muuta vikaa ole kuin jakohihnan vaihtoväli liian lyhyt ja että yläkerta tykkää kulumaan aika äkkiä..
            E39 Touring "540IA"

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Ei kait niissä koneissa muuta vikaa ole kuin edellä mainitut. Tosin tuota yläkertaakin pystyy säästämään jonkuverran kun ei kylmällä koneella kovin kierroksia anna, ei se kyllä lämpöselläkään tykkää kovista kiekoista.

              Jakohihnat kannattaa vaihtaa ajoissa..Valitettavan monella on paukkunut noita hihnoja..
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Jofa
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 36
                • Kauniainen

                #8
                :(

                Mulla on 206 tkm ajettu 316i 1989
                Ostin sen pari kuukautta sitten.
                Se oli äskettäin jakopäähihnan vaihdossa ja mekaanikolta tuli
                terveiset: Nokka-akseli on pahasti kulunut, sain myös kustannusarvion "tarvittavasta" huollosta.
                Niiden mielestä pitäisi vaihtaa: Nokka-akseli, keinunivut,venttiilinnostimet ja itse venttiilit.Hintaa tulisi 5 h töineen 700-800 €.
                Kone nakuttaa mutta käy tasaisesti ja varmasti.
                Mitä olen kuullut niin tämä on kyseisen koneen tyyppivika että yläkerta kuluu, niinkuin tulikin muista kirjoituksista selväksi.
                Vaikka kone käy ja kukkuu ja sillä voisi kuulemma tuossa kunnossa ajaa niin olen kuitenki tullut siihen päätökseen että yläkerta huolletaan.En vaan ole päättänyt minne sen vien huoltoon.:think

                Comment

                • tkylma
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2006
                  • 80
                  • Sievi

                  #9
                  800 euron sijoitus vanhaan autoon kuulostaa kohtuuttomalta, kun se ei kuitenkaan tuplaa auton arvoa. Jos kone kerran käy ja kiertää moitteettomasti, niin antaa nakuttaa vaan.

                  Kansiremonttiin suosittelisin tilaamaan tarvittavat osat vaikka saksan ebaysta; itselle maksoi nokka-akseli, keinuvivut, hydr. nostimet, knasterit sekä nokan voiteluputki postikuluineen 221,50e. Lisäksi vaihdoin jakoremmin siinä samalla.

                  Comment

                  • tkylma
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2006
                    • 80
                    • Sievi

                    #10
                    Originally posted by Janzki View Post
                    Tosin tuota yläkertaakin pystyy säästämään jonkuverran kun ei kylmällä koneella kovin kierroksia anna
                    Samaa mieltä. Sen nokkien voitelusta huolehtivan voiteluputken reiät ovat melkoisen ahtaat, suorastaan onnettomat, joten ei mikään ihme jos yläkerran voitelu ei alkuminuuteilla toimi täydellisesti. Pakkaskylmälle koneelle kierrokset ovat varmasti myrkkyä.

                    Comment

                    • okko
                      BTCF Honorary Member
                      • Apr 2005
                      • 1763
                      • Honkajoki

                      #11
                      saa sen yläkerran varmasti halvemmallakin riittävän hyvään kuntoon. eihän sitä nokkaa varmaan vaihtaan tarvi ruveta, jos vaikka hioo ja jatkaa venttiiliä, kun niitäkään tuskin tarvii vaihtaa ainakaan kaikkia. Kyselee hiomoista tarjouksia. Teetin yhteen nelipyttyseen kanteen tuon tyyppisen rempan ja nokkaakin hiottiin vähän rajummaksi. Hinta jäi muistaakseni about 400-450€, en muista tarkkaan. Se onko tuossa mitään järkeä riippuu siitä minkä kuntoinen auto on muuten ja onko yleensäkkään autoon rahan laittaminen perusteltavissa järkisyin.
                      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                      Comment

                      • J4llu
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 128
                        • Hollola

                        #12
                        M40 kone

                        Mites mikäs tuo jakoremmin vaihtoväli oikee on eli monta kilometrii !?:think

                        Comment

                        • M40 Power
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 584
                          • Turun seutu

                          #13
                          40 tkm.
                          EX: E30, E34, E36, E36 compact

                          Nyk. -99 320D

                          Comment

                          • urria
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 223
                            • Lohja

                            #14
                            ite sanoisin kyllä vikoihin vielä tuon polttonesteen kulutuksen, joka on moottorin kokoon nähden melko suuri....
                            E46 323Ci -99

                            Comment

                            • bimmerrlz
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 363
                              • Oulu

                              #15
                              suurin syy niijen venttiilien naputukseen on väljistyneet ja kuluneet hydrauliset venttiilin välyksen säätimet! Ensitöikseen ne vaihtoon!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎