Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 m10 Kaasutin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mellon316
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 107

    E30 m10 Kaasutin ongelma

    Alkup. pierburgilla auto melkein sammui kun suurilta kierroksilta nosti jalan kaasulta, mutta pysyi kuin pysyikin käynnissä. Kiihdyttäessä hieman empii ennen liikkeelle lähtöä. Tyhjäkäynti seilasi.

    Vaihdoin toisen pierupurkin vm.88 yllä oleva ongelma katosi mutta nyt alkoi sammua esiim liikennevaloihin pysähdyttäessä tai muuten vain tasaisesta vauhdista kierroksien pudotessa tyhjäkäynti lukemiin. Tyhjäkäynti seilaa edelleen. Nyt auton käynnistyessä kierrokset nousee välittömästi 2500 ja pysyy, mikä avuksi?

    Weberin ostin (DMTL 32/34) ja piti laittaa se paikalleen, mutta ei sopinut suoraan niinkuin myyjä väitti. Kone on 1.8, onko tuohon jokin sovituslaippa ja sopiiko kyseinen kaasari ylipäätään?:think

    Pitäisi saada nopeasti asia kuntoon ettei homma kulje ihan päälaellaan, nimittäin nyt bimmerini ajaa minua enkä minä sitä
    Last edited by Mellon316; 23-12-2006, 11:16.

  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    #2
    Hyvä hankinta tuo weber. Siihen on noita sovitus laippoja esim. www.freetechnics.fi ei oo kallis ja loppuu käynti ongelmat siihen paikkaan.. siitä pierupurkista saa vaikka hyvän verkonpainon :think kannattaa samalla sitten tilata suuttimia ettei seokset jä laihalle/rikkaalle kannattaa kokeilla vielä niin että revit ne kaikki sähköliittimet irti siitä kaasarista.. sulla varmaan ryyppy jää siinä päälle jos kylmänä käy kovilla kierroksilla ja ajossa tukehtuu tyhjäkäynnillä...
    Last edited by Osku; 23-12-2006, 11:20.
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      #3
      Ja jos ei juuri omaa sovitelaippaa löydy, niin sen voi toki tehdä myös itse. Vahvasta alumiinilevystä ainakin suhteellisen helppo työstää sovitepaloja. Yhteen 316:seen tuli joskus väännettyä, kun ilmaantui suden Pierburgin aiheuttamia häiriöitä ja siihen hätään ei löytynyt kuin joku Mantan originelli-Weber. Mutta eiköhän Free Technicsiltä löydy, jos tuo Weberisikin on SE M10:iin tarkoitettu.
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • VaihtoVirta
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 558
        • Kuusamo

        #4
        Joo, pierupurkit mäkeen. Solexiin vaan oikea imusarja ja vaihdat imusarjoineen päivineen. Toki se sovitepala on toinen vaihtoehto

        Comment

        • Mellon316
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 107

          #5
          Mitäs tuolle tyhjäkäynnin koovuudelle ensiavuksi?

          Comment

          • V7lle
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1159
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by Mellon316 View Post
            Mitäs tuolle tyhjäkäynnin koovuudelle ensiavuksi?
            säädät sieltä ruuvista, ainakin weberissä on aika helpossa kohtaa. pyörität sitä kieros jos toisen kunnes pysyy käynnis
            sigpic

            http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

            Comment

            • Mellon316
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 107

              #7
              Nyt pojjaat kulukee!

              Tänään tuli sitten laitettua weber kiinni ja kyllä pelittää, tehoja ainakin tuli huomattavasti. Vanha bimmerini on kun uudelleen syntynyt

              Vielä kun vien sen säädettäväksi niin sitten on moiset kaasari ongelmat historiaa, toivottavasti

              Kaikille pierburgien kanssa vehtaajille sanon että ihan suosiolla se weeberi tilalle niin kyllä pelittää!

              Nyt tarvis saada joku netti sivu mistä näkis ton mun dmtl:n kaikki nippulat ja nappulat, eli jos joku tietää niin olisin kiitollinen jos saisin tietoa.
              Last edited by Mellon316; 27-12-2006, 21:32.

              Comment

              • kalk
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 81
                • hki

                #8
                Mellon, oletko jo käynyt säädättämässä, ja jos olet niin missä kävit? Loppuiko onkhelmat?

                Itse laitoin myös dmtl:n kiinni: tehot parani, mutta kone "aivastelee" ja rykii melko paljon tyhjäkäynnillä, putkessa paukkuu moottorijarrulla, lähtee huonosti käymään lämpimänä ja bensankulutus melko hirveä. En noita osaa hirveesti tulkita mutta oisko liian rikkaalla vai jotain muuta? Ois hyvä jos suuttimia itse vaihtamalla selvis ongelmista.

                Comment

                • jannel
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 283

                  #9
                  Originally posted by kalk View Post
                  Mellon, oletko jo käynyt säädättämässä, ja jos olet niin missä kävit? Loppuiko onkhelmat?

                  Itse laitoin myös dmtl:n kiinni: tehot parani, mutta kone "aivastelee" ja rykii melko paljon tyhjäkäynnillä, putkessa paukkuu moottorijarrulla, lähtee huonosti käymään lämpimänä ja bensankulutus melko hirveä. En noita osaa hirveesti tulkita mutta oisko liian rikkaalla vai jotain muuta? Ois hyvä jos suuttimia itse vaihtamalla selvis ongelmista.
                  Haiskahtaa syttyjutuilta! Samaa vikaa meillä. Paljonkohan mahtas olla ennakko veeperillä? Ite oon melekeen korvakuulolla muijan autoon säätäny!

                  Comment

                  • V7lle
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1159
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by kalk View Post
                    Mellon, oletko jo käynyt säädättämässä, ja jos olet niin missä kävit? Loppuiko onkhelmat?

                    Itse laitoin myös dmtl:n kiinni: tehot parani, mutta kone "aivastelee" ja rykii melko paljon tyhjäkäynnillä, putkessa paukkuu moottorijarrulla, lähtee huonosti käymään lämpimänä ja bensankulutus melko hirveä. En noita osaa hirveesti tulkita mutta oisko liian rikkaalla vai jotain muuta? Ois hyvä jos suuttimia itse vaihtamalla selvis ongelmista.
                    En lähtis suuttimia vaihtelee jos ei tiedä mitä vaihtaa, nim.kokemusta on käyt säädättää kaasarin jossain pajalla ja ei maksa kuin pari kymppiä.
                    sigpic

                    http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                    Comment

                    • Mellon316
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 107

                      #11
                      Originally posted by kalk View Post
                      Mellon, oletko jo käynyt säädättämässä, ja jos olet niin missä kävit? Loppuiko onkhelmat?

                      Itse laitoin myös dmtl:n kiinni: tehot parani, mutta kone "aivastelee" ja rykii melko paljon tyhjäkäynnillä, putkessa paukkuu moottorijarrulla, lähtee huonosti käymään lämpimänä ja bensankulutus melko hirveä. En noita osaa hirveesti tulkita mutta oisko liian rikkaalla vai jotain muuta? Ois hyvä jos suuttimia itse vaihtamalla selvis ongelmista.

                      Säädättämässä en ole vielä ehtiny käyttää bimmeriäni, koska tuli huomattua että weberini tiputti bensaa toisio kanavaan. Kaasarin aukastuani paljastui että uimurissa (koho) oli toisessa reikä, tilasin kaasutinexpertiltä uudet uimurit ja tiivisteet. Hintaa tuli lähetyksineen 45€, asennus kesti n. 30min kun tiesi mitä etsi ja vaihtaa!

                      Ennen kohojen vaihtoa tyhjäkäynti "vaelsi", liikkelle lähdössä nytkähti ennen liikkumista, eikä meinannut lähteä käyntiin lämpimänä ilman pitkäkestoista sahaamista.
                      Kannattaa katsoa ettei sulla ole sama vika. :think Ja muutenkin olis hyvä jos avaisit kaasarisi, itselläni oli uimurin kammion pohjalla jonkin verran paskaa, enimmäkseen hiekkaa. Puhalsin paineilmalla kaikki reiät ja kolot puhtaaksi.

                      Puhdistuskin voi auttaa sun tapauksessa, ei sitä tiedä. Monimutkaista ei ole tuon dmtl:n avaaminen ja kasaaminen, sitä ei tarvi pelätä!

                      Comment

                      • miesmaan
                        Newbiemmer
                        • Aug 2007
                        • 8
                        • Keikyä

                        #12
                        veeperistä...

                        paatko listan et mistä ja mihin sulla menee alipaineletkut, mitä letkuja tukit ja minkä kokoset suuttimet sulla siinä on. Ite vaihdoin dmtl:n toissapäivänä ja kone ei oo sen jälkeen käyny.. aivastelee, tulvii... ym...
                        Muuttuko syt. ennakko ja misä tosa on seosruuvi?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎