Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 talvella pitoisuutta lisää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 69ville
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 375
    • kiiminki-casa-neidari

    #31
    taitaa ne kunnon renkaat olla tähänkin paras ratkaisu. oon kuitenki aika monta talvea ajanut e30:sellä ja koskaan ei ole tarvinut minkään painojen kanssa kikkailla...

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #32
      Vaiha E34:een, mieluiten ASC:llä tai ASC+T:llä varustettuun yksilöön.

      Comment

      • jannek
        Bimmer Rookie
        • Jun 2003
        • 60
        • Tampere

        #33
        Originally posted by 69ville View Post
        taitaa ne kunnon renkaat olla tähänkin paras ratkaisu. oon kuitenki aika monta talvea ajanut e30:sellä ja koskaan ei ole tarvinut minkään painojen kanssa kikkailla...
        Samma här. Itseasiassa hieman hämmästytti koko topikki, itsellä kyllä E30:set on ihan kiltisti lähtenyt valoista talvellakin. Ei siis ole tarvinnut olla tientukkona koskaan, päinvastoin. Eikä myöskään ole buimurit karanneet metsähallituksen puolelle.

        Hyvät renkaat olisi varmaan muutenkin turvallisempi vaihtoehto kun lisäpainojen asentelu. Täytyy kuitenkin myöntää että monesti on tietysti mullakin ollut takaluukussa kaikkea "tarpeellista", joka on saattanut jokusen kilon tuoda painoakin taka-akselille.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #34
          Joo siis korjataan hiukan, kyllä ne käsissä pysyy, mutta liikkeelle ei meinaa päästä. Mullakin pieni nousu parkki ruudusta pois ja joutuu peruuttaa. Ei meinaa millään nousta. Etuveto mopot lähtee kuin tyhjää vain. Sama kauppojen pihoissa jos joutuu ylämäkeen lähtee, vaikka kuinka varovasti tyhjäkäynnillä päästää kytkimen, niin heti sutii ja siinä ollaan.

          Nyt kun lukkoperä tuossa e28:ssa, niin heti paremmin menee. E34 touringilla ei ole mitään ongelmaa missään, menee kuin juna.

          Comment

          • mekstrm
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 836
            • Vantaa

            #35
            Jep, minultakin ehdottomasti ääni kunnon renkaille.
            E30:ä saa oikein repiä että pidon saa irti kun on kunnon renkaat alla.
            Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

            Comment

            • Vee-eit
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 709
              • Turku

              #36
              Haet rengasliikkeestä vanhoja tasapainotuspuntteja, saat varmasti ilmaiseksi, koska ovat ongelmajätettä (varo Riinpiisin miehiä). Haet maajussilta säkin, jätesäkkikin käy, laitat puntit varapyörän kanssa varapyöräkoteloon ja matto päälle. Jopas penani irtoaa viivalta kuin kirves silmästä...
              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #37
                Originally posted by mizter View Post
                vaiko suoraan myllystä sementit vararengaskoteloon?
                ehdottomasti! tossa just joku kaveri (alpon-1 tai sinne päin) pyörii uusien postauksien listalla par`aikaa. LAHJOTTAA e30 86 tai 87 pelkkää pelti perää.
                mikäs sen parempi muotti
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • jannel
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 283

                  #38
                  Originally posted by 69ville View Post
                  taitaa ne kunnon renkaat olla tähänkin paras ratkaisu. oon kuitenki aika monta talvea ajanut e30:sellä ja koskaan ei ole tarvinut minkään painojen kanssa kikkailla...
                  Totta! Menee melko v..mäiseksi kantata kurveihin jos on kovin paljo painoa kontissa! Tunnelma on kuin yrittäs heittää lekaa varsi edellä!!
                  Ja tosi liukkaassa risteyksessä 2:nen silmään ja kytkintä polttaan niin ei heti potkase niin helposti tyhjää! Ja jos lipsahtaa niin eikun talla tiskiin..ompahan näyttävämpi lähtö!!

                  Comment

                  • Lötkö
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 644
                    • Keskisuomi

                    #39
                    Kylläpähän ne renkaat on vaan aika iso tekijä. Viime talvena itellä oli paskat renkaat,jäi tasasellakin kiinni,nyt on kitkanastat vielä toistaseks alla niin hyvin lähtee ylämäestäkin suttaamatta.

                    Comment

                    • Rockford
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 8028
                      • Pinsiö

                      #40
                      Originally posted by jannek View Post
                      Samma här. Itseasiassa hieman hämmästytti koko topikki, itsellä kyllä E30:set on ihan kiltisti lähtenyt valoista talvellakin. Ei siis ole tarvinnut olla tientukkona koskaan, päinvastoin. Eikä myöskään ole buimurit karanneet metsähallituksen puolelle.

                      Täysin samaa ihmettelin itse. Jos takavedon itsestäänselvyydet ei ole tiedossa autoa ostaessa, niin kannattaa varmaan silloin jo vaihtaa etuvetoon ja puskuroida sillä talvi Monia e30:jä ollut ja nytkin yksi talvikäytössä. Pärjännyt olen aina mainiosti. Alla takana 225:set EI UUDET kitkat ja aivan normaalisti matkat taittuu, niin keskustassa, kuin myös pitkillä matkoilla. Valoista pääsee liukkaalla kelillä mainiosti, kun ei laita kaasua juurikaan ja tarvittaessa myös pysähtyy, kun hieman ennakoi. Perähän nyt on silloin tällöin hyvinkin helposti sivulla, mutta sehän pitäisi kaikilla olla tiedossa ja sitä en koe vikana, vaan ominaisuutena. Minusta turha koko topic ja kumma kertoilla/väitellä/ehdotella itsestäänselvyyksistä. Esim. Ostan vaikka 850:n ja valan sen täyteen betonia, kun en oikein pidä sen kiihtyvyydestä, että jos hieman laiskemman saisi
                      Last edited by Rockford; 06-01-2007, 13:04.
                      -Dodge Charger -73
                      -Mercedes-Benz GLK
                      -VW Transporter

                      Comment

                      • asse21
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2005
                        • 1233
                        • Tampere

                        #41
                        Kyllä e30 lähtee ihan kohtuullisesti liikkeelle ku verrataan e21:seen.
                        Vähänki on lunta niin siinä ollaan, tekis melkeen mieli kemppilukkoa.
                        Ja kyllähän se e30 luisussa menee vaik ois hyvät renkaat, kuskistahan se on kii! Mitä nyt joskus lipsahtelee,
                        mut sanotaan vaikka ettei sitä muuten opi.
                        E39 525i touring
                        E39 523i
                        i3

                        Comment

                        • arosuzi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1200
                          • -

                          #42
                          Itse laiton ensilumilla 60kg multaa takakonttiin (säkeissä). Eipä paljoa auttanut.
                          Ei siinä muu varmaan auta, kun hyvät nastarenkaat ja maltillinen ajotyyli.

                          Comment

                          • muhonves
                            Newbiemmer
                            • Jan 2007
                            • 1

                            #43
                            Renkaat

                            Hyvät renkaat alle niin pärjää. Itse vaihdoin E30:een (320) kahden vuoden välein uudet talvirenkaat.
                            Minulla ei ole mitään moitittavaa ko. auton talvikäyttäytymisestä.

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              #44
                              Ei meillä viime talvena e30 mitn ongelmia.... Alla 175/70-14 michelin jotkut kitka nasta hommelit, uudet, ja todella kivasti meni etten suoraan tai vinossa mitn halusi....

                              Comment

                              • Terou
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 791
                                • Tampere

                                #45
                                Samoilla linjoilla, turvallisin ratkaisu ostaa hyvät talvirenkaat. Itsellä oli aikoinaan Hakkapeliitta 2 ja ei mitään ongelmia E30:llä. Nykyrenkaat ovat siitäkin vielä kehittyneet, niin ei muutakuin testimenestyjärenkaita alle niin pääsee. Toki on kalliimpi vaihtoehto kuin 50kg säkki hiekkaa.
                                E46 M3 perän lukkoyksikkö
                                Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                                www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎