Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 yleisimmät ruostepaikat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    E30 yleisimmät ruostepaikat.

    Aattelin tuossa alkaa hieman ruostesuojaamaan autoa samalla kun paikkaan pari pientä reikää, takakontista etulokarista sekä kuskin jalkatilasta. Samalla ajattelín tarkastaa vänkärin puolen jalkatilan ja tehdä täydellisen ruostesuojauksen kuskin sekä vänkärin jalkatiloihin sekä kaikkiin lokasuojiin. Mitä muita tyypillisiä ruosteenesiintymispaikkoja tuossa e30 korissa löytyy lähinnä pohjasta, eli mitä kannattaa tarkistaa?
    Samalla mitä aineita tulee käyttää, mitä voitte suositella. Ku ei jaksais sit joka vuos samaa operaatiota käydä lävitse. Itse suunnittelin et putsais suojattavat kohdat pelleille, kummallekki puolelle happo maali ja sit päälle massa ja toiselle puolen joku siihen soveltuva maali/mömmö. Hitsaukset aattelin tehdä puskurisauma tyyliin eli sen pitäs olla se "parempi" keino? Kaikki ohjeet tähän asiaan liittyen ovat tervetulleita ja kiitokset jo etukäteen niille jotka jaksaa vaivautua.
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #2
    hakua käyttämällä löytynee varmasti paljon samasta aiheesta...
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • Martti.Kaij
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 356
      • Oulu

      #3
      Originally posted by GOOFY View Post
      hakua käyttämällä löytynee varmasti paljon samasta aiheesta...
      löysin niit yleisimpiä ruostepaikkoja niiku lähinnä ulkokuoren osalta mut en ainakaa löytäny et missä o tuon pohjan osalta ne ongelma kohdat ku ainaki mitä oon tutkinu nii pohja näyttää iha ok terveeltä lukuunnottamalla muutamaa poikkeusta. Mömmöistäki löysin jonki verran mut lähinnä ton pohjan ongelmakohdat o viel pimennossa.
      E46 328i

      REDLINE OILS
      UUC Motorwerks

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Täytyykö tässä itse oikein ihmettelle, itsellä 86 e30, YKSI paikka tehty, ja nyt joutuisi toisen pienen tekeen, että onko tämä erikoisen hyvä e30? No okei etuloksussa oli jotain kuppaa ala reunassa ei LÄPIMÄTÄ, mutta kun ovat niin halpoja ostin uuden.....

        Comment

        • illu^^
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1703
          • Kajaani

          #5
          Takajalkatiloista ne pyöreät luukut voi olla vähän korroosiosta kärsineet, tai niiden saumat. Katseleppas myös molemmilta puolilta ne turvavyön alakiinnikkeet ja penkin kiinnikkeet. Takapyörän kotelo apukuskin puolelta siitä täyttöputken ympäriltä saattaapi myös kasvattaa aikalailla kukkaa.

          Comment

          • SledgeHammer82
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1651
            • Pk-seutu

            #6
            Originally posted by illu^^ View Post
            Takajalkatiloista ne pyöreät luukut voi olla vähän korroosiosta kärsineet, tai niiden saumat. Katseleppas myös molemmilta puolilta ne turvavyön alakiinnikkeet ja penkin kiinnikkeet. Takapyörän kotelo apukuskin puolelta siitä täyttöputken ympäriltä saattaapi myös kasvattaa aikalailla kukkaa.
            Melkein sanoisin, että ennemmin kuppaantuvat nimenomaan ne luukut. Ainakin olen muutaman yksilön nähnyt, jossa luukut ovat koriliiman sisältä ruostuneet, mutta reunat ovat olleet virheettömässä kunnossa.

            Comment

            • illu^^
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 1703
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by SledgeHammer82 View Post
              Melkein sanoisin, että ennemmin kuppaantuvat nimenomaan ne luukut. Ainakin olen muutaman yksilön nähnyt, jossa luukut ovat koriliiman sisältä ruostuneet, mutta reunat ovat olleet virheettömässä kunnossa.
              Juurikin tätä tarkoitin, koriliiman kun näpertelee irti niin luukku tipahtaa. Helppo homma liimata migillä umpeen.

              Comment

              • Martti.Kaij
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 356
                • Oulu

                #8
                nonii. Pitää tänää alkaa kartottaa tätä ruoste ongelmaa. Aattelin samalla et rälläköin vararengaskotelon vittuu ku tulee kesällä modifioitua pakoputien ulostulo siihe keskelle, mut alkaako katastuksessa vikisee?
                E46 328i

                REDLINE OILS
                UUC Motorwerks

                Comment

                • Pode
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 437
                  • Muurame

                  #9
                  Originally posted by Martti.Kaij View Post
                  nonii. Pitää tänää alkaa kartottaa tätä ruoste ongelmaa. Aattelin samalla et rälläköin vararengaskotelon vittuu ku tulee kesällä modifioitua pakoputien ulostulo siihe keskelle, mut alkaako katastuksessa vikisee?
                  Ei ala vikisemään kun teet sen siististi ja jos sulla on varapyörä kumminkin kontissa mukana ja asiallisesti kiinnitettynä!

                  P.S. Ota se varapyöräkotelo sieltä saumoistaan irti! Poralla ja taltalla niiden pistehitsien kohdalta! Kaikkein helpoin ja paras tapa!

                  Lelu: "315" -83 "THE RACER"
                  EX: Astra 2.0 sport -00
                  EX: 320i Touring -89"Emma"
                  EX: 528i -84 "IGOR"
                  EX:Vectra -93 "IKE"
                  EX: 518i -87 "WanhaHerra"
                  EX:316 -88 "ruttureplica"
                  EX:316 -86


                  -MME connection-

                  -BTCF absolutistit team-

                  Comment

                  • Enska325i
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 333
                    • Masku

                    #10
                    Itselle tulee mieleen seuraavat paikat:

                    Konehuoneesta akun paikan kohdalta, sulakerasian takaa, molemmat etujalkatilojen kulmat, kaasupolkimen kiinnityksen ympäriltä, taka lattiassa olevat läpyskät ja penkin kiinnityskohdat.

                    Konehuoneen puolella olevat paikat ovat harmittavimmat, kun sieltä pääsee vesi pellin ja lattiamaton väliin, mikä aikansa muhiessaan tekee taas omat ongelmansa.
                    E46 330i M-sport touring

                    ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
                    sigpic

                    Comment

                    • Martti.Kaij
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 356
                      • Oulu

                      #11
                      kartoitus tehty

                      Otin lattiamatot tuossa pois ja kartoitin ruoste ogelmaa. Kuskin puolen jalkatilassa nyrkin mentävä reikä muuten ihan ok, kuskin penkin takana pieniä pintaruoste täpliä, vänkärin puolella paha ruosteläiskä kulmassa muuten hyvä. Lattiamatot olivat kuin pesusta tulossa eli iha litimärkiä. Kuskin sekä vänkärin jalkatiloissa lainehti vesi jonka kuivasin pois. Lattiamatot jätin kuivamaan. ajattelin et Hion kuskin puolen lattian ihan puhtaalle pellille ja maalaan happomaalilla sit päälle joku tökötti ja päälle joku epoksi. Vai kannattasko happomaalin sijaan käyttää sinkki maalia?
                      Kaiketi ruostetta oli ehkä hieman vähemmän kun odotin mutta tämäkin on liikaa. Kaikki sisälokasuojat hion pelleille ja maalaan happo taikka sinkki maalilla ja massat päälle.
                      Onko noi iha toimivia ratkasuja ettei pitäs iha heti kukkia taas:think pohjan puoli saa happomaalin pohjamaalin ja massan päällensä niistäkohdin mihin tarvetta tulee.
                      E46 328i

                      REDLINE OILS
                      UUC Motorwerks

                      Comment

                      • illu^^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 1703
                        • Kajaani

                        #12
                        Jos mahdollista niin hiekkapuhalla mieluummin.

                        Comment

                        • Martti.Kaij
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 356
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by illu^^ View Post
                          Jos mahdollista niin hiekkapuhalla mieluummin.
                          hiekkapuhaltaisin jos voisin. Ei oo niiku mitään mahollisuuksia. Onko kukaa muute käyttäny fosforihappoa ruosteen irrottamiseen :think Paljonkos tuo happomaali maksaa?
                          Last edited by Martti.Kaij; 27-01-2007, 17:43.
                          E46 328i

                          REDLINE OILS
                          UUC Motorwerks

                          Comment

                          • peeämwee
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1822
                            • I sink hell

                            #14
                            Ovien alakulmatkin voi kukkia, ei tosin ole alustaan liittyvää. Varsinkin jos ei ole roiskeläppiä. Tankin täytön syvennys.
                            2022 330e xDrive M sport / 1987 735i manual / A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days / 2t 4eva http://velkakello.fi/

                            Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                            Comment

                            • TheLoial
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 1109
                              • Helsinki

                              #15
                              Laita happomaalin päälle pohjaväri ja pintamaali tai ainakin edes pintamaali. Massa ei nimittäin korvaa mitään pintamaalia.

                              Saumat voi vielä pintamaalin jälkeen peittää korin tiivistämiseen tarvittavalla massalla, mm. hagmanssilla, dinitrolilla tai sikaflex 227:lla. Näin siitä tulee vesitiivis.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎