suunnittelin tuossa et laittais tuon happomaalin sijaan sinkkimaalia. siihe päälle pohja ja 2k epoksi ja massaa päälle. Toimisko tommonen, ja käykö pohjana joku iha normaali tikkurilan rostex eli ruosteennesto maali?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 yleisimmät ruostepaikat.
Collapse
X
-
Originally posted by Terno View PostTäytyykö tässä itse oikein ihmettelle, itsellä 86 e30, YKSI paikka tehty, ja nyt joutuisi toisen pienen tekeen, että onko tämä erikoisen hyvä e30? No okei etuloksussa oli jotain kuppaa ala reunassa ei LÄPIMÄTÄ, mutta kun ovat niin halpoja ostin uuden.....
Comment
-
-
vihjeestä vaari
Joo. itse kävin tänää wurtin yritys myymälässä ja kysyin et mite jos toho sinkkimaali päälle laittaa 2k epoksin nii mitä se sanoo ja sanoe et se ei tykkää... kuulemma se sinkkimaalia voi suositella vaa hiekkapuhallettuun pintaan. Ja sitäki se sano et se ku alkaa sit aijan kanssa korrosioitumaan nii sitä ei pysäytä mikää. Onko muute tietoa mistä tota happomaalia saa ja paljonko se maksaa ja sama juttu ton 2k epoksin kans?E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostOnko muute tietoa mistä tota happomaalia saa ja paljonko se maksaa ja sama juttu ton 2k epoksin kans?-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostJoo. itse kävin tänää wurtin yritys myymälässä ja kysyin et mite jos toho sinkkimaali päälle laittaa 2k epoksin nii mitä se sanoo ja sanoe et se ei tykkää... kuulemma se sinkkimaalia voi suositella vaa hiekkapuhallettuun pintaan. Ja sitäki se sano et se ku alkaa sit aijan kanssa korrosioitumaan nii sitä ei pysäytä mikää. Onko muute tietoa mistä tota happomaalia saa ja paljonko se maksaa ja sama juttu ton 2k epoksin kans?
Epoksia hain "maalikaupasta" eli värisisustajilta, tai minkäketjun puljuja sitten missäkin päin maata on, merkki Inerta, joku lukukin siinä perässä oli, kertoi varmaan jostain, ei voi muistaa. Inertan ohentamiseen käy ksyleeni, happomaali on niin litkua ettei tarviste ohentaa.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostAutomaalaamosta ostin 2k happomaalia, se ei sitten pidä kosteutta, varmistaa vain tartunnan, eli ei sitten säilytellä kosteassa vain happomaalilla maalattuja osia.
Epoksia hain "maalikaupasta" eli värisisustajilta, tai minkäketjun puljuja sitten missäkin päin maata on, merkki Inerta, joku lukukin siinä perässä oli, kertoi varmaan jostain, ei voi muistaa. Inertan ohentamiseen käy ksyleeni, happomaali on niin litkua ettei tarviste ohentaa.
Nyt tässä o tullu juttua suunnasta jos toisesta ja oon tullu siihe tuloksee et ensin happomaali sit kunnon epoksi ja jotain hyvää massaa päälle:think Mut viel vinkkejä otetaa vastaa et tarviiko toi jotain muutaki viel. Vai tarvisko se jonku ruosteennestopohjamaalin viel kaveriksi.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostPaljon makso toi 2K happomaali. Epoksin ei luulis hirveitä maksavan.
Nyt tässä o tullu juttua suunnasta jos toisesta ja oon tullu siihe tuloksee et ensin happomaali sit kunnon epoksi ja jotain hyvää massaa päälle:think Mut viel vinkkejä otetaa vastaa et tarviiko toi jotain muutaki viel. Vai tarvisko se jonku ruosteennestopohjamaalin viel kaveriksi.
Happomaali 20e litra valmista.(=50/50 kovete/myrkky).
Inerta 5l pönttö+1l kovetin =n. 50e., ohenteeksi ksyleeni, kestää melko paljon lantrata, eli lopullinen suihkutettavan evään määrä selvästi enemmän kuin 6l.Olli.
Comment
-
-
Terno
Kyllä inertan vetää pohjaan ilman ohentamistakin... multa löytyisi tota inertaa eriväreissä noin 50-60 litraa, ja omaan käyttöön....
Comment
-
Onko toi inerta sit iha hyvä kampe et ootte ilmeisesti käyttäny itekki ja hyvin on kestäny. Toi inerta 5: hän on pohjamaali ellen väärin tuolta tecnoksen sivustolta katsonu niin ootteko ite laittanu siihe viel pintamaalia? Vai meneekö iha tuollasenaan massan alla.
Nii ja voihan tota vetää iha pensselillä ku ei oo mahollisuutta alkaa ruiskumaalaamaan. Ku sisälokarit, kuskin ja vänkärin jalkotilat vaan maalataan.Last edited by Martti.Kaij; 30-01-2007, 22:27.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Terno
Originally posted by Martti.Kaij View PostOnko toi inerta sit iha hyvä kampe et ootte ilmeisesti käyttäny itekki ja hyvin on kestäny. Toi inerta 5: hän on pohjamaali ellen väärin tuolta tecnoksen sivustolta katsonu niin ootteko ite laittanu siihe viel pintamaalia? Vai meneekö iha tuollasenaan massan alla.
Nii ja voihan tota vetää iha pensselillä ku ei oo mahollisuutta alkaa ruiskumaalaamaan. Ku sisälokarit, kuskin ja vänkärin jalkotilat vaan maalataan.
Comment
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostOnko toi inerta sit iha hyvä kampe et ootte ilmeisesti käyttäny itekki ja hyvin on kestäny. Toi inerta 5: hän on pohjamaali ellen väärin tuolta tecnoksen sivustolta katsonu niin ootteko ite laittanu siihe viel pintamaalia? Vai meneekö iha tuollasenaan massan alla.
Nii ja voihan tota vetää iha pensselillä ku ei oo mahollisuutta alkaa ruiskumaalaamaan. Ku sisälokarit, kuskin ja vänkärin jalkotilat vaan maalataan.Olli.
Comment
-
-
Joo, eli suunnitelma lyöty ns: "lukkoon" .Itellekki tulee happomaali siihe inertaa päälle ja sit ulkopuolelle alustamassaa ja sisälle jotain pintamaalia tai ei mitääPitänee huomenna käydä tuossa Maalarimestareilla kyselee et mite tuota o saatavilla et kauanko menee jos joutuu tilailee.
E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by TheLoial View PostKummasta Inertasta työ nyt puhutte: pohjamaalista vai pintamaalista?
Happomaalin päälle on tietysti viisainta laittaa Inertan pintamaalia jos siihen ei laita muuta. Miten sen tarttuvuus on happoon? Kestääkö kiinni?Jaa jaa. Mut mite se o ku happomaaliha ei kuulemma oo mikää ruosteennesto maali nii se mun tietääkseni ois iha hyvä "pohjamaalata".
E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
Comment