sieltä se. kosketus häikkää tai se "laskuri" "jousi" perän sisällä väärin tai rikki
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 mittariongelmia
Collapse
X
-
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
-
-
Originally posted by Tonton View Postsieltä se. kosketus häikkää tai se "laskuri" "jousi" perän sisällä väärin tai rikki
kosketus häikkää joose on ilmeisesti se musta juttu perän takakannessa näytti olevan nippu siteellä hienosti nipussa eli ei mee mihinkään pitää tutkia kun toisen perän laittaa
E39 530d -99
Comment
-
-
Originally posted by Jeejee View PostEli taas näitä niin mukavia mittariongelmia. Autoni on 316 -88, ja ongelmia on sekä bensamittarin että lämpömittarin kanssa. Toivottavasti joku osaisi neuvoa, mikä mittareita vaivaa ja miten ongelmat voisi korjata.
1) Bensamittari toimii oudon vaihtelevasti. Se tuntuisi toimivan joskus ihan hyvin, mutta usein se näyttää aivan vääriä lukemia. Heti tankkauksen jälkeen mittari näyttää, että bensaa on aivan liian paljon. Kun autolla ajelee, lukema alkaa jossain vaiheessa näyttämään sitä oikeaa litramäärää. Kun ollaan alhaisissa litramäärissä, eli alle kymmenessä litrassa, bensa näyttää mittarin mukaan loppuvan todella nopeasti. Eli jos ajoon lähtiessä mittari näyttää bensaa olevan vaikka 7 litraa, kymmenen kilometrin jälkeen se näyttääkin litramääräksi jotain pari litraa. Eli tankin lopussa bensa tuntuu mittarin mukaan loppuvan kuin seinään. Olen jopa ajanut autolla, vaikka mittari näyttää aivan tyhjää. Joskus raskas kiihdyttäminen vaikuttaa mittariin, ja se toimii kuin kierroslukumittari, eli viisari alkaa näyttämään aivan hirveitä lukemia. Voikohan tätä mittariongelmaa enää vaikeammin selittää
2) Lämpömittari näyttää käynnistäessä 40 astetta, mutta kun koneen ajaa lämpimäksi, lukemaa nousee 110 asteeseen. Eipä ole auto kuitenkaan keittänyt. Onko anturissa vikaa, vai missä? Mittarihan kuitenkin toimii, mutta näyttää väärin. Kaiken lisäksi se mittaristovalojen kirkkaussäätö vaikuttaa lämpömittarin lukemaan, eli kun kirkautta laskee, lukeman saa sinne 80 asteeseen, eli lämpöviisariin voi vaikuttaa sillä säätimellä
Comment
-
-
Originally posted by Mauritius View PostOngelmia on vielä lämpö ja kierroslukumittareiden kanssa vaikka vaihdoin mittariston piirilevylle uudet akut. Elikkä lämpömittari näyttää joskus mitä sattuu ja menee noin 3/4 alueelle ja hieman ylikin vaikka kone ei kyllä kuumana käy. Ja neula voi yhtäkkiä hyppiä kun nostaa kierroksia.
Ja kun auton on sammuttanut ja laittaa virrat taas päälle niin lämpömittari heilahtaa aikalailla rajusti. Bensamittari ei heilu vaan menee íhan nätisti niinkuin pitääkin.
Sitten kierroslukumittarin kulku on aika jäykkää elikkä se tavallaan menee hyppien ylöspäin kun antaa kaasua. Ja kaiken lisäksi mittaristossa palaa kolme valoa, P, akku ja (O) tai ei ne ihan kunnolla pala vaan ne hehkuu vähäsen. Mutta kun koneelle antaa kaasua ne sammuvat heti mutta rupevat "hehkua" taas kun kone palaa tyhjäkäynnille.
Koneeseen on vaihdettu:
Vesipumppu
Visco
Lämpöanturi
Termostaatti (orginal bmw 88°C)
Jäähdytysnesteet
Muutama vesiletku
Koneen maadoituskaapeli tarkastettu
Kone ilmattu keula noin 30cm ylhäällä.
Toi sama mittarivika ja (lämpövika??) oli myös ennen kuin vaihdoin nuo osat.
Aika ärsyttävä vika, ainut mikä vielä tulisi mieleen vaihtaa olisi laturi ja koko mittaristo.VW
Comment
-
-
mulla johtu bensa ja lämpömittarin hyppely siitä että kummankin mittariston kiinnitys ruuveja ei ollut mittarin takana ollenkaan, kun laitoin sinne uudet ja kiristin tosi tiukalle alko toimia. Nykyisin kyllä lämpömittari hyppii vieläkin joskus mutta bensa toimii. ´Myös nopeus mittari tulee joskus alas päin kuin portaita =) ja kiekka mittari ei joskus lähde "päälle" enne ku näpäyttää mittaria =) vituttaahan nämä jutut välillä mutta ei niin paljoa että jaksaisi uutta mittaristoa hommata =)ex. e30 320
ex. e30 318iS
ex. e36 325i
e39 530d
Comment
-
Comment