vähä OFF TOPIC! : sehän ois way cool jos hitsais iskaritolpan kylkeen ne kiinnikkeet, sais samalla vakaajan oikeaan asentoon myös JULMASTI madalletutussa autossa..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä eroa E30 M3 ja 325 etutolpissa?
Collapse
X
-
Mulla ei ole kuvaa, mutta ymmärtääkseni vakaajat ovat paksuutta lukuunottamatta muutoin yhteensopivat.Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
-
Edellisiin viesteihin viitaten rakenne sama mutta M3:ssa koiranluu lähtee ylöspäin ja on yläpäästä kiinnitetty tolppaan kun taas esim. 325i koiranluu lähtee alaspäin ja on kiinnitetty tukivarteen. M3 tarvii ohuemman vakaajan kuin 325 koska tolppa liikkuu 1:1 navan kanssa mutta 325:ssä kun on tukivarren puolessavälissä kiinni niin vipusuhde ei ole enää 1:1 niin vakaaja on paksumpi
Comment
-
-
m3 e30 tolpat/tukivarret = e30 325 tolpat/tukivarret
Nonii Elikkäs tälläinen kysymys.
Mitä eroa nyt näillä on ja käytännön erot myös . E30 touringissa ja m3 käytetty alumiinisia tukivarsia onko ne ihan paskat? tolpasta saako e30 325 tolpasta tehtyä samanlaisen vai meneekö se uuden ostamiseen marmoriin? ja mitkä on rakenteeliset erot?:thinkAutot
Bmw I8
Mini cooper S
Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.
IG: Irl_Customs
Comment
-
-
Originally posted by Jipsu View PostNonii Elikkäs tälläinen kysymys.
Mitä eroa nyt näillä on ja käytännön erot myös . E30 touringissa ja m3 käytetty alumiinisia tukivarsia onko ne ihan paskat? tolpasta saako e30 325 tolpasta tehtyä samanlaisen vai meneekö se uuden ostamiseen marmoriin? ja mitkä on rakenteeliset erot?:think
vm.88-89-93 ja kaikissa on ollut samanlaiset valetut terästukivarret.
Tolpissa ainakin se ero että toi itse tolppa on M3:ssa neljällä pultilla "pohjasta" kiinni olka-akselissa,vakaajan tanko tulee eri kohtaan kiinni (pitempi koiranluu).
E36 Tolppa ois lähempänä tota E30 M3 tolppaa jos samantyylistä meinaa tehdä..
Saa ton normi 325i tolpankin tehtyä 5 pulttiseksi mutta helpompaa laittaa E36 M3 3,2 Tolppa ja tukivarsi, sais ärtsymmät jarrutkin samaan rahaan.. jenkeissä myyvät noihin lollipoppeja jolla saa ton takahelan väärään kohtaan ja etupyörää eteenpäin siel kotelossa.. tiedä sitten miten vaikuttaa ajettavuuteen viisaammat kertokoot.Last edited by Osku; 25-07-2011, 20:42.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by Jipsu View PostNonii Elikkäs tälläinen kysymys.
Mitä eroa nyt näillä on ja käytännön erot myös . E30 touringissa ja m3 käytetty alumiinisia tukivarsia onko ne ihan paskat? tolpasta saako e30 325 tolpasta tehtyä samanlaisen vai meneekö se uuden ostamiseen marmoriin? ja mitkä on rakenteeliset erot?:think
Vakio E30 tolpasta ei pysty tekemään M3-tolppaa, koska M3-tolpassa on "kääntövarsi" irrallinen (pultattu kiinni). Eli se osa, johon raidepää ja tukivarsi kiinnittyvät. Lisäksi jarrusatulan kiinnityskorvakot eri etäisyydellä. Pyörännapa/laakeri isompi M3:ssa, joten myös se akseli, mihin napa tökätään on isompi. Vakaajatangon kiinnitys eri kohdassa.
Lyhyesti, ei onnistu.
EDIT: Mulauttelin vilkkua, olin hidas.Last edited by T3; 25-07-2011, 20:44..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostEn oo kyllä tavannut touringissa alumiinia tukivarsia missään :think
vm.88-89-93 ja kaikissa on ollut samanlaiset valetut terästukivarret.
Tolpissa ainakin se ero että toi itse tolppa on M3:ssa neljällä pultilla "pohjasta" kiinni olka-akselissa,vakaajan tanko tulee eri kohtaan kiinni (pitempi koiranluu).
E36 Tolppa ois lähempänä tota E30 M3 tolppaa jos samantyylistä meinaa tehdä..
Saa ton normi 325i tolpankin tehtyä 5 pulttiseksi mutta helpompaa laittaa E36 M3 3,2 Tolppa ja tukivarsi, sais ärtsymmät jarrutkin samaan rahaan.. jenkeissä myyvät noihin lollipoppeja jolla saa ton takahelan väärään kohtaan ja etupyörää eteenpäin siel kotelossa.. tiedä sitten miten vaikuttaa ajettavuuteen viisaammat kertokoot.Autot
Bmw I8
Mini cooper S
Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.
IG: Irl_Customs
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostAlumiininen tukivarsi ei ole paska, se on vain kevyempi ja kalliimpi. Vanhemmissa M3:sissa on yhtälailla teräksisiä tukivarsia. Muutos tuli -90
Vakio E30 tolpasta ei pysty tekemään M3-tolppaa, koska M3-tolpassa on "kääntövarsi" irrallinen (pultattu kiinni). Eli se osa, johon raidepää ja tukivarsi kiinnittyvät. Lisäksi jarrusatulan kiinnityskorvakot eri etäisyydellä. Pyörännapa/laakeri isompi M3:ssa, joten myös se akseli, mihin napa tökätään on isompi. Vakaajatangon kiinnitys eri kohdassa.
Lyhyesti, ei onnistu.
EDIT: Mulauttelin vilkkua, olin hidas.Autot
Bmw I8
Mini cooper S
Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.
IG: Irl_Customs
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostEn oo kyllä tavannut touringissa alumiinia tukivarsia missään :think
vm.88-89-93 ja kaikissa on ollut samanlaiset valetut terästukivarret.
toiselle puolelle joutui laittamaan normaalivarren kun ilmeisesti näistä ei saa painettua alapalloa pois? vai olenko väärässä?-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
Comment