Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä eroa E30 M3 ja 325 etutolpissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Team Eastcorner
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1095
    • Vimpeli

    #16
    vähä OFF TOPIC! : sehän ois way cool jos hitsais iskaritolpan kylkeen ne kiinnikkeet, sais samalla vakaajan oikeaan asentoon myös JULMASTI madalletutussa autossa..
    Rides:

    -E28 518i ´86
    -Audi A6 C5 ´99
    -VW T4 ´97

    Comment

    • 131
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 393
      • Siilinjärvi

      #17
      Mulla ei ole kuvaa, mutta ymmärtääkseni vakaajat ovat paksuutta lukuunottamatta muutoin yhteensopivat.
      Marko

      http://www.uniball.fi/

      BMW E30 S54B32 SS
      Fiat 131 Abarth g.4 historic

      http://www.131abarth.com/
      http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
      https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

      Comment

      • biimer327
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1928
        • Eastside

        #18
        No piru vieköön,ku miulla ois tossa 24 millinen etuvakaaja,sais varmaan TOSI jäykän. 8) Niin jäykän et paikat repee...
        "Suck my dick!"
        -Ron Jeremy

        Comment

        • T.L
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 34

          #19
          Edellisiin viesteihin viitaten rakenne sama mutta M3:ssa koiranluu lähtee ylöspäin ja on yläpäästä kiinnitetty tolppaan kun taas esim. 325i koiranluu lähtee alaspäin ja on kiinnitetty tukivarteen. M3 tarvii ohuemman vakaajan kuin 325 koska tolppa liikkuu 1:1 navan kanssa mutta 325:ssä kun on tukivarren puolessavälissä kiinni niin vipusuhde ei ole enää 1:1 niin vakaaja on paksumpi

          Comment

          • Irl-Racing
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1755
            • Naantali

            #20
            m3 e30 tolpat/tukivarret = e30 325 tolpat/tukivarret

            Nonii Elikkäs tälläinen kysymys.

            Mitä eroa nyt näillä on ja käytännön erot myös . E30 touringissa ja m3 käytetty alumiinisia tukivarsia onko ne ihan paskat? tolpasta saako e30 325 tolpasta tehtyä samanlaisen vai meneekö se uuden ostamiseen marmoriin? ja mitkä on rakenteeliset erot?:think
            Autot
            Bmw I8
            Mini cooper S

            Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

            IG: Irl_Customs

            Comment

            • Osku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2005
              • 3324
              • Kouvola,Pilkanmaa

              #21
              Originally posted by Jipsu View Post
              Nonii Elikkäs tälläinen kysymys.

              Mitä eroa nyt näillä on ja käytännön erot myös . E30 touringissa ja m3 käytetty alumiinisia tukivarsia onko ne ihan paskat? tolpasta saako e30 325 tolpasta tehtyä samanlaisen vai meneekö se uuden ostamiseen marmoriin? ja mitkä on rakenteeliset erot?:think
              En oo kyllä tavannut touringissa alumiinia tukivarsia missään :think
              vm.88-89-93 ja kaikissa on ollut samanlaiset valetut terästukivarret.

              Tolpissa ainakin se ero että toi itse tolppa on M3:ssa neljällä pultilla "pohjasta" kiinni olka-akselissa,vakaajan tanko tulee eri kohtaan kiinni (pitempi koiranluu).

              E36 Tolppa ois lähempänä tota E30 M3 tolppaa jos samantyylistä meinaa tehdä..
              Saa ton normi 325i tolpankin tehtyä 5 pulttiseksi mutta helpompaa laittaa E36 M3 3,2 Tolppa ja tukivarsi, sais ärtsymmät jarrutkin samaan rahaan.. jenkeissä myyvät noihin lollipoppeja jolla saa ton takahelan väärään kohtaan ja etupyörää eteenpäin siel kotelossa.. tiedä sitten miten vaikuttaa ajettavuuteen viisaammat kertokoot.
              Last edited by Osku; 25-07-2011, 20:42.
              E30 24V 5D "Vakio"

              Originally posted by ///Make
              1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #22
                Originally posted by Jipsu View Post
                Nonii Elikkäs tälläinen kysymys.

                Mitä eroa nyt näillä on ja käytännön erot myös . E30 touringissa ja m3 käytetty alumiinisia tukivarsia onko ne ihan paskat? tolpasta saako e30 325 tolpasta tehtyä samanlaisen vai meneekö se uuden ostamiseen marmoriin? ja mitkä on rakenteeliset erot?:think
                Alumiininen tukivarsi ei ole paska, se on vain kevyempi ja kalliimpi. Vanhemmissa M3:sissa on yhtälailla teräksisiä tukivarsia. Muutos tuli -90

                Vakio E30 tolpasta ei pysty tekemään M3-tolppaa, koska M3-tolpassa on "kääntövarsi" irrallinen (pultattu kiinni). Eli se osa, johon raidepää ja tukivarsi kiinnittyvät. Lisäksi jarrusatulan kiinnityskorvakot eri etäisyydellä. Pyörännapa/laakeri isompi M3:ssa, joten myös se akseli, mihin napa tökätään on isompi. Vakaajatangon kiinnitys eri kohdassa.

                Lyhyesti, ei onnistu.

                EDIT: Mulauttelin vilkkua, olin hidas.
                Last edited by T3; 25-07-2011, 20:44.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • Irl-Racing
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1755
                  • Naantali

                  #23
                  Originally posted by Osku View Post
                  En oo kyllä tavannut touringissa alumiinia tukivarsia missään :think
                  vm.88-89-93 ja kaikissa on ollut samanlaiset valetut terästukivarret.

                  Tolpissa ainakin se ero että toi itse tolppa on M3:ssa neljällä pultilla "pohjasta" kiinni olka-akselissa,vakaajan tanko tulee eri kohtaan kiinni (pitempi koiranluu).

                  E36 Tolppa ois lähempänä tota E30 M3 tolppaa jos samantyylistä meinaa tehdä..
                  Saa ton normi 325i tolpankin tehtyä 5 pulttiseksi mutta helpompaa laittaa E36 M3 3,2 Tolppa ja tukivarsi, sais ärtsymmät jarrutkin samaan rahaan.. jenkeissä myyvät noihin lollipoppeja jolla saa ton takahelan väärään kohtaan ja etupyörää eteenpäin siel kotelossa.. tiedä sitten miten vaikuttaa ajettavuuteen viisaammat kertokoot.
                  Jep noh automasteri marmorilla antaa touringiin ja m3 alumiiniset tukivarret en tiedä miksi . itse en tarvitse m3 jarruja mutta e36 m3 etuakselisto voisi olla järkevämpi kuin ton e30 oma .
                  Autot
                  Bmw I8
                  Mini cooper S

                  Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                  IG: Irl_Customs

                  Comment

                  • Irl-Racing
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1755
                    • Naantali

                    #24
                    Originally posted by T3 View Post
                    Alumiininen tukivarsi ei ole paska, se on vain kevyempi ja kalliimpi. Vanhemmissa M3:sissa on yhtälailla teräksisiä tukivarsia. Muutos tuli -90

                    Vakio E30 tolpasta ei pysty tekemään M3-tolppaa, koska M3-tolpassa on "kääntövarsi" irrallinen (pultattu kiinni). Eli se osa, johon raidepää ja tukivarsi kiinnittyvät. Lisäksi jarrusatulan kiinnityskorvakot eri etäisyydellä. Pyörännapa/laakeri isompi M3:ssa, joten myös se akseli, mihin napa tökätään on isompi. Vakaajatangon kiinnitys eri kohdassa.

                    Lyhyesti, ei onnistu.

                    EDIT: Mulauttelin vilkkua, olin hidas.
                    Juujuu kiitoksia infosta
                    Autot
                    Bmw I8
                    Mini cooper S

                    Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                    IG: Irl_Customs

                    Comment

                    • Eepo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 5388
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by Osku View Post
                      En oo kyllä tavannut touringissa alumiinia tukivarsia missään :think
                      vm.88-89-93 ja kaikissa on ollut samanlaiset valetut terästukivarret.
                      itselläni oli/on vielä alumiiniset tukivarret tossa sigun touringissa.
                      toiselle puolelle joutui laittamaan normaalivarren kun ilmeisesti näistä ei saa painettua alapalloa pois? vai olenko väärässä?
                      -Harley Davidson Sportster - 89-
                      -Harley Davidson softail -89-
                      -Suzuki PV50 -86-

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #26
                        -----------------
                        Last edited by jannmann; 27-02-2012, 02:44.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Bim
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2010
                          • 152
                          • Lahti

                          #27
                          T3 tuossa selostikin hyvin tolppien eroja, mutta tästä keskustelusta ei käy ilmi, että onko tolppien geometria täysin identtinen? Siis Jos laitan normaali e30:iin M3 etutolpat, niin pysyykö camber ja casterkulmat samoina?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎