Elikkä kattastusmiäs sanoi että väljä ja vaihtoon. Noh ei ole varsinainen ongelma mutta jos jollain on kokemusta ja hyviä vinkkejä niin otetaan vastaan. KL osilla tuo osa oli 15e että ei sinänsä paha. Niin ja sanohan se miäs vielä valkosista vilkuista ja valojen suuntauksesta mutta noi nyt on pientä.
e30 etu alapallonivelen irroitus.
Collapse
X
-
Mihin kohtaan tuossa nyt varsinaisesti haet vinkkejä? Ota tukivarsi irti, paina vanha nivel prässillä ulos, uusi tilalle ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Muista tutkia nivelen toiminta ja asento, ainakin iX:n alapallo oli "yksisuuntainen", eli sen olisi voinut laittaa 90 asteen verran väärään asentoon.Eioo penaria alla enää.. :(
-
No kävin kysymässä käyttöautolta koko systeemin hintaa joka oli 125e eli ei ihan omalle kukkarolle sopiva kun taas pelkkä pusla oli kl varaosissa 15e. ja prässi löytyy kunhan pääsee oikeeseen talliin laittamaan sitä kiinni.Originally posted by petepii View Posthelpommalla pääset kun ostat uudet tukivarret,niissä on molemmat pallot uusia ja varmasti säästät hermoja ja aikaa kun joskus nuo pallot meinaa olla melekosen tiukassa!sigpic
Comment
-
ja kl varaosissa alatukivarsi 83 euroa mut siihen ei ainakaan kuulu mukaan se takapään pusla joten senkin joutuu laittamaan uuden. eli jos nivel on 15 ja koko halvin alatukivarsi 60e, niin ei paljon kannata alkaa yhtä niveltä vaihtamaan kun voisi ajatella niin että kun on ajeltu jonnin aikaa yhdellä rikkinäisellä niin se on rasittanut sitä toistakin sen verran jotta joutuupi kohta vaihtamaan sen toisenkin...Originally posted by Juubi View PostMotonetissä tukivarsi palloineen 60e. Tuollaiseen kun vaihtaa kunnon rasvat palloihin niin pitkälle kestää.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
kyllä ne kaikki ovat yksi suuntaisia eli laittaa takaisin samoin päin kun vanhakin oli. alapuolella on kolot vastakkaisilla sivuilla jotka vaan laittaa samoin päin kuin vanhassa. en nyt heti satu muistamaan oliko ne pitkittäin vai poikittain autoon nähden.Originally posted by Meisseli View PostMihin kohtaan tuossa nyt varsinaisesti haet vinkkejä? Ota tukivarsi irti, paina vanha nivel prässillä ulos, uusi tilalle ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Muista tutkia nivelen toiminta ja asento, ainakin iX:n alapallo oli "yksisuuntainen", eli sen olisi voinut laittaa 90 asteen verran väärään asentoon.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
kysyitkö että kuuluuko siihen se taka pusla samaan pakettiin? voipi olla aika huono irrottaa se pusla ehjänä ja laittaa uuteen paikalleen, eikä kyllä järkeä jättää sitä vaihtamattakaan...Originally posted by e0300229 View PostJuu tilasin uuden koko tukivarren makso paikallisella varaosakauppiaalla 78e ja saa huomiseks sen. Notta näin tällä kertaa kiitokset kaikille taas
E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Itse sain eräältä autonkorjaajalta semmosen vinkin,että kannattaa unohtaa kokonaan se pelkän pallonivelen vaihto, on kuulema niin hankala saada se pysymään kiinni tässä e30 että suosiolla tukivarren ostoon niin pitkällä tähtäimellä säästät siinä rahhoo.
Itse asiassa BMW liikkeessä sanoivat että sen pallonivelen valmistus on lopetettu e30 kokonaan. itse laitatin tukivarren suosiolla, saapahan turvallisin mielin ajella.Vitutus------- Se ei lopu ikinä.
Comment
-
Originally posted by Ralliperuna View PostItse sain eräältä autonkorjaajalta semmosen vinkin,että kannattaa unohtaa kokonaan se pelkän pallonivelen vaihto, on kuulema niin hankala saada se pysymään kiinni tässä e30 että suosiolla tukivarren ostoon niin pitkällä tähtäimellä säästät siinä rahhoo.
En kyllä ymmärrä mitä hankalaa tossa kiinnipysymisessä on. Teräksisen tukivarren kanssa ei ainakaan ole ollu mitään onkelmia. Tiedä sitten onko alumiiniseen hankalampi vaihtaa niitä niveliä, saa siinä vähän tarkempana ehkä olla kun prässäilee niitä vanhoja irti.
Mutta jos on prässi käytössä niin vaihtaminen ei tosiaan ole paha homma. Prässin lisäksi kannattaa olla muutama sopivan kokoinen putkenpätkä tai hylsy. Kun lähtee painaa vanhoja palloja irti, laittaa takapuolelle hylsyn, jonka sisään pallonivel mahtuu putoamaan. Eipähän vahingossakaan paina tukivarsia poikki. Takaisinpäin laittaessa sama homma, tuetaan toiselta puolelta ja painetaan nivel paikalleen toiselta. Kunhan muistaa ettei paina suoraan pallonivelen pohjasta, vaan käyttää siinäkin hylsyä apuna ettei paina nivelen kuppia lyttyyn. Ja tosiaan, ennenkuin irrottaa vanhat pallonivelet, merkkaa oikea asento tukivarteen. Pallonivelen pohjassa pitäs olla hahlot sitä varten. Osat näky olevan reilu 30e motonetistä, säästön paikka siis tässäkin.
Comment
Comment