Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 316i m40b16 -90 vian paikannusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ralliperuna
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 128

    e30 316i m40b16 -90 vian paikannusta

    Elikkäs oireena edelleen:
    -Tyhjäkäynti seilaa KYLMÄNÄ 800-900-500 väliä. LÄMPIMÄNÄ ja KYLMÄNÄ meinaa sammua jos kiekat laskee liian nopeaan.
    -Liikkeelle lähdettäessä esim. valoista pitää herätellä konetta kierroksilla,muuten sammuu eli täysin hengetön siinä 1000rpm kohdilla.
    - Kylmänä käynnistettäessä käynti kuullostaa 6 koneelta ja on todella hengetön ja nykii paljon(röpöttää).

    Voisiko johtua muka ilmamäärämittarista, olen kokeillut kahta käytettyä ja molemmilla samat jutut, nykyisestä mittarista neula siirretty täysin uudelle uralle ja seokset säädetty bmwliikkeen toimesta. Ei edelleenkään vaikutusta.

    Tulpanjohdot,sytytyspuola, virranjak.kansi ja pyörijä,tulpat,pensansuod., nokka-akseli ja keinut uudet, kasa uusia letkuja,tyhjäkäyntimoottori, ilmansuodin vaaihdettu uusiin.

    Imuvuodot tutkittu päällisinpuolin starttisparyllä eikä löydy mittään.
    Silti oireet voisi olla ehkä todella pieni imuvuoto, koska päästöt ovat tavallista korkeammat eikä niitä kuulema saanut millään tuota alemmas(HC 360 tai 460 kun muistas).
    Kokeilin ottaa öljykorkin auki koneen käydessä ja heti rupes käymään oudosti(en tiiä merkkaako mitään tässä konemallissa).

    Moottorin etupuolelta öljyjä vaihtaessa huomasin että jostain kannen tai jakopään kohdilta on tullut öljyä siihen malliin että koko öljypohja on öljyssä ulkoapäin, en ole havainnut maahan tiputtamista eikä öljyä tarvitse lisätä.
    Voisiko mahd. saada ilmaa tuolta käsin.

    Imusarja pitäisi irrottaa ja vaihtaa tiivisteet,lämpötilaanturi ja kaikki mahdollinen ja tutkia vielä lisäilmaluistilta eteenpäin menevä letku jos olisi vuotoja mutta vaikka kuinka sinne suihkinut starttispraytä niin ei mitään vaikutusta käyntiin.


    Nyt ois tarvetta asiantuntijoille, että kaikki järkevät arvaukset ja vinkit kehiin vaan. Kiitos jo etukäteen.
    Last edited by Ralliperuna; 02-03-2007, 15:07.
    Vitutus------- Se ei lopu ikinä.
  • BME316
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 446

    #2
    Originally posted by Ralliperuna View Post
    Kokeilin ottaa öljykorkin auki koneen käydessä ja heti rupes käymään oudosti(en tiiä merkkaako mitään tässä konemallissa).
    Ainakin itselläni tekee aivan saman tempun, kun ottaa öljykorkin auki koneen käydessä, eli tuo on aivan normaalia.

    Comment

    • Ralliperuna
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 128

      #3
      Tutkinnan tässä vaiheessa voidaan todeta, että neuvot ovat ilmeisen vähissä ja mitä tulevaisuuteen tulee, laitetaan kaasuläppää sen verran auki että saadaan tyhjäkäynnilläkin kierrokset nousemaan 1200rpm jolloin katoaa tämä sammumisongelma.

      Eipä tuosta varmaan mitään haittaakaan ole, entinen omistaja oli tehny saman tempun, bensaahan se syö mutta ei tuolla nykyiseltäänkään alle 10litran kulutuksen pääse missään.

      Jos tuolla kesään asti pääsis niin sitte vois purkaa tuota imusarjaa, niin ja samalla vaihtais tuon vuotavan kennonkin niin alkais jotain noista ikkunoistakin näkemään
      Last edited by Ralliperuna; 01-03-2007, 11:20.
      Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

      Comment

      • |makke
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 847
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by Ralliperuna View Post
        Tutkinnan tässä vaiheessa voidaan todeta, että neuvot ovat ilmeisen vähissä ja mitä tulevaisuuteen tulee, laitetaan kaasuläppää sen verran auki että saadaan tyhjäkäynnilläkin kierrokset nousemaan 1200rpm jolloin katoaa tämä sammumisongelma.

        Eipä tuosta varmaan mitään haittaakaan ole, entinen omistaja oli tehny saman tempun, bensaahan se syö mutta ei tuolla nykyiseltäänkään alle 10litran kulutuksen pääse missään.

        Jos tuolla kesään asti pääsis niin sitte vois purkaa tuota imusarjaa, niin ja samalla vaihtais tuon vuotavan kennonkin niin alkais jotain noista ikkunoistakin näkemään
        Samat oireet oli, piti kaasuläpän mutterista säätää kiekkoja korkeemmalle et pysy ees käynnissä. Toinen tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaluisti kiinni ja kaikki toimii
        Tosin olit vissiin sen jo vaihtanut, mutta onko sekään ehjä?
        Ei mulla tosin kierrokset seilannut.
        Samalla koneella oma kuitenkin.

        Comment

        • Ralliperuna
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 128

          #5
          No juu tarkemmin ottaen nyt kovien pakkasten hellitettyä ei ole enää sitä kierrosten seilaamista ainakaan lämpimällä koneella, mutta pitää katsoa se kampurantunnistin josko siitä ois apua noihin toisiin oireisiin.

          Sen se tekee kylläin et jos kierrokset laskee liian nopsaan tyhjäkäynnille, niin meinaa sammua ja kovilla pakkasilla sammu joka helevatin valoihin jos ei jarruttanu vasemmalla jalalla ja oikeella polkenu kaasua samaan aikaan, vaihde vapaalla tietty
          Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

          Comment

          • jkm
            Newbiemmer
            • May 2007
            • 25

            #6
            ootko löytäny vuotokohdan itellä vuotaa kans aika reilusti samasta paikasta
            en vaan tiedä mistä välistä öljy tulee kone m40 1.8
            Last edited by jkm; 24-05-2007, 11:47.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎