Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 keskuslukko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MasaTDS
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1606
    • Tampere

    e30 keskuslukko

    onko tollasessa e30 touringissa jotain yleistä paikkaa joka menee?Ostin ton kärryn viikko sitten perjantaina ja sillon lukot toimi moitteetta,sitten olin viikon levillä,auto muijalla ja kas eipä enää lukot toimi kun tulin takas!Releessä ei ollu vika,koska koitin 6:lla eri releellä ja aina sama tulos,eli rele renksuttaa,mutta lukot ei liiku?
    Eli auto -88 325 touring
    E24 635csi
    M-B W140
    Citroen c4 coupe
    H-D sportster chopper

    Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
    Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
    Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
    www.mpanet.fi
  • nukkumatti
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 70

    #2
    Kröhöm lainaanpa topikkiasi MasaTDS. Oma keskarini heitti toimimasta sinä aikana kun auto oli remontissa tallissa. Eli sisäänajettaessa ei ollu vikaa, mutta viikko eteenpäin kun otin auton ajoon ei menny enää ovet lukkoon. Yleensä ku kääntää avaimesta niin jostain päin kuskinpuolelta kuuluu sellasta vaivautunutta "narinaa". Pari kertaa lukot on sitten yhtäkkiä taas päättäny toimiakkin. Missähän vika ja missä toi rele on?
    Last edited by nukkumatti; 05-03-2007, 20:22.
    "O! it is excellent/
    To have a giant's strength, but it is tyrannous/
    To use it like a giant."

    Comment

    • migg
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 40

      #3
      Kannattaa kattoo tuon keskuslukituksen ohjausboxin kunto, löytyy kuskin jalkotilasta vasemmalta puolen, "kaiutin" kotelosta.

      Comment

      • ////3
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 399
        • Lahti

        #4
        jonkinlainen kosketushäiriö. Itselläni oli e30:ssa ovien liittimissä sanomista.
        Usvaa putkeen

        Comment

        • MasaTDS
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1606
          • Tampere

          #5
          ok,pitää siis kattoo noi liittimet varmaan ensin,kun toi rele/ohjausboksi on poissuljettu
          E24 635csi
          M-B W140
          Citroen c4 coupe
          H-D sportster chopper

          Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
          Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
          Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
          www.mpanet.fi

          Comment

          • mekstrm
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 836
            • Vantaa

            #6
            Jep, ääni kuskin oven auton koripuolella olevalle liittimelle josta kaikki oven sähköt menee. Itselläni oli ainakin aikoinaan vika tuossa, pari johtoa/liitinpinniä hapettunut aivan tohjoksi.
            Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

            Comment

            • Ha2
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1786
              • Oulu

              #7
              Narina ja releen rutina oli eräitä opireista velipojan autossa, kun keskuslukko ei toiminut. Oven liittimestä oli virtajohdin pinni hapettunut poikki. Haulla löytää lisää topikkeja ja esim. mun A4 mittasen vianhaku- ja korjaussepostuksen.
              E61 525d LCI

              Comment

              • Tatsga
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 436
                • Vantaa

                #8
                Voisko joku pistää kuvaa tänne, jossa olis osoitettu mikä rele on keskuslukon? Tuli korjattua omasta touringista kanssa tuo hapettunu virtajohdon pinni. Ainut vaan, että ekalla kerralla ku laitoin, ni oli ohut eristeistä piuhaa(tosin samat mm2:t ku alkuperäses) ja se jotenki jäi sinne liittimen väliin. Seurauksena oli valon hehku liittimestä ja releen naksahdus, kun laitoin liittimen kiinni. Ko. operaation jälkeen keskuslukossa oli yhtä paljon elämää, ku ennen virtapiuhan laittamista, eli hiljasta oli. Nyt pitäs keksiä, notta mitä kärähti kun sulakkeet on ehjänä. Vois sitä relettä kattoa, notta onko sillä joku ongelma... Voiko tuon kuskinoven ohjausta jotenki tarkistaa esim. yleismittarilla siitä oven liittimestä? Voi olla hiljasta lukon toiminen, jos keskusyksikkä ei saa edes avaus/sulkusignaalia.
                E30 "318is 8v" touring

                E30 325cid 5.3 LS-V8

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #9
                  Se keskuslukon rele on siellä ohjausboksin kanssa samassa kotelossa kuskin jalkatilan verhoilupahvin alla kaiuttimen alapuolella. Siellä on kahdella ruuvilla kiinni sellanen mötikkä, joka ruuvien irroituksen jälkeen nousee ylös. Mötikässä on kiinni sekä ohjausboksi että rele. Rele muistaakseni ruuvilla kiinni mötikän rungossa. Releen kuorenkin saa kammettua pois ja katottua sisälle, että sielä ei oo mitään paskana.

                  Eikö sen ohitusjohdon saa vedettyä siitä liittimessä olevasta isosta reiästä läpi? Siitä minä sen laitoin. Napsaisin siis johdot poikki liittimen molemmin puolin liittimen juuresta ja kolvasin niiden väliin koko liittimen ohittavan uuden johdon. Ensin kolvasin liittimen auton puoleiseen puoliskoon tulevan pään kiinni (helppo kolvata ku repii sen liittimen auton puoleisen puoliskon esille sieltä pesästään). Sitten pujottelin johdon liittimien molempien puoliskojen ison reijän läpi. Lopuksi kolvasin johdon toisen pään ovesta tulevaan johtoon. Tietenki kutistesukat niskaan siihen. Hapettuneet liittimet johdonpätkinen sai jäädä sinne liittimien puoliskojen sisään miten haluaa. Lopuksi liittimen korinpuoleinen puolisko paikalleen pesäänsä ja sitten työnsin CRC-kylvyn jälkeen ovesta tulevan liittimen puoliskon paikalleen. Mikään johto ei sylttää eikä litisty mihinkään väliin. Ja natsaatoimii.

                  Sorry, ei tullu otettua kuvia operaatiosta. Mutta tuossa paras kirjallinen kuvailu, johon pystyn.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • Tatsga
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 436
                    • Vantaa

                    #10
                    Juu vedin kyl sen piuhan siitä isosta reiästä läpi. Tuli vaan ekalla kerralla kiirehdittyä liikaa. Joutoksienki suojaukset oli mitä oli... =) Tokalla kerralla tein kunnolla ja juotoksiin sähköteippiä kunnolla ja sit vedin kutistesukan sen johdon päälle viel suojaks. Taitaa +12v piuha se punamusta?

                    Saakeli ku olis kunnon Hayness... Nyt on vaan joku 3+5-sarja kirjanen. Alfamerillä ei ollu muutaku sitä tarjota ja netistä löytys kyl Bentleyn kirja kohtuu hintaan, mut o pre-faceliftille se kirja. Jos joku tietää mistä sais kunnon E30 manuskan, ni olis kiva kuulla. =)

                    Pitänee katella sitä boksia ja kattoa onko siinä mitään eloa...
                    E30 "318is 8v" touring

                    E30 325cid 5.3 LS-V8

                    Comment

                    • 324tdic2d
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 136
                      • Kemi, Oulu, Vaala

                      #11
                      Tästä voi olla jotain hyötyä. Ongelmia pohdittiin joulun aikaan ja jotain saatiin ratkottuakin.

                      325iA Cabriolet 3/1987
                      330d 6/2003

                      Comment

                      • peeämwee
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1825
                        • I sink hell

                        #12
                        Originally posted by Tatsga View Post
                        Juu vedin kyl sen piuhan siitä isosta reiästä läpi. Tuli vaan ekalla kerralla kiirehdittyä liikaa. Joutoksienki suojaukset oli mitä oli... =) Tokalla kerralla tein kunnolla ja juotoksiin sähköteippiä kunnolla ja sit vedin kutistesukan sen johdon päälle viel suojaks. Taitaa +12v piuha se punamusta?

                        Saakeli ku olis kunnon Hayness... Nyt on vaan joku 3+5-sarja kirjanen. Alfamerillä ei ollu muutaku sitä tarjota ja netistä löytys kyl Bentleyn kirja kohtuu hintaan, mut o pre-faceliftille se kirja. Jos joku tietää mistä sais kunnon E30 manuskan, ni olis kiva kuulla. =)

                        Pitänee katella sitä boksia ja kattoa onko siinä mitään eloa...
                        Mulla löytyy ylimääräisenä, sisältää e21 ja e30. Tosin kirja on painettu silloin kun m40 koneista ei ollut vielä älyttömästi tietoa eli koneen osalta on vähän puutteelinen. Laita privaa jos kiinnostaa.
                        Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                        Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                        A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                        http://velkakello.fi/

                        Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                        Comment

                        • MasaTDS
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1606
                          • Tampere

                          #13
                          jep,kiitoksia vinkeistä,perjantaina ehtii syvenyä vasta asiaan,jos sitten parin neuvoo antavan kera No mulla kaikki lukot toimii kyllä manuaalisesti,paitsi peräluukun lukkopesä ei toimi avaimella,pitää ottaa toi oven ja korin välinen liitos auki ensimmäisenä jos jotain avautuis,boksin otin pois jo sieltä ettei hajoo,jos on häiriötä,mutta siitä sitten lisää kun kerkeen kattoon mitä on syönyt.
                          E24 635csi
                          M-B W140
                          Citroen c4 coupe
                          H-D sportster chopper

                          Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                          Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                          Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                          www.mpanet.fi

                          Comment

                          • MasaTDS
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1606
                            • Tampere

                            #14
                            No nyt on selvitelty tilannetta,eli vika löytyi siitä kuskin oven ja korin välisestä liittimestä,ei ollut piuhat tai liitin paskana,vaan ui vedessä ja oli hapettunut vihreeksi asti lähes kaikki pinnit,mutta crc kylpy ja vähän jollain ruuvarilla rassasin niin alko toimia taas normaalisti,tiedä sitten kuinka kauan,mutta jos sitten vielä alkaa vittuileen,niin teen oman suojatun liittimen siihen,kun näytti olevan aikasta lailla kosteutta keräävää mallia,mutta pääasia että toimii
                            E24 635csi
                            M-B W140
                            Citroen c4 coupe
                            H-D sportster chopper

                            Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                            Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                            Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                            www.mpanet.fi

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎