.....
e30 alapallonivelen vaihdosta.
Collapse
X
-
-
Vähän sama ongelma oli aikoinaan itselläkin - sisempi nivel lähti vasta kun pääsi pitkän akselinpätkän välityksellä lekalla antamaan konehuoneen puolelta sille vähän vauhtia. Ei kauhean kivaa kone paikallaan, mutta onnistui. Kyseessä oli vasen puoli ja M10B18i moottori.Originally posted by Freak View PostPallonivelen irroitukseen tukivarresta siitä haarukasta ei ole paljoa apua tai itse en ainakaan ole onnistunut vielä irroittamaan sillä palloniveltä.
Haarukan (lyötävän) ongelma on se, että tuppaa tuhoamaan suojakumin nivelestä - vaihdettavan suhteenhan ei haittaa, mutta ehjien ja ehjänä pidettävien kanssa en käytä.
Comment
-
Heh. Ajattelin olla hauska ja selittää ettei haarukasta ole apua silloin, kun tukivarsi on jo irti. Mutta ei ole kyllä muuten tullut vielä eteen sitä sisemmän nivelen irroitusongelmaa joten en osaa sanoa.Originally posted by Tzeimi View PostVähän sama ongelma oli aikoinaan itselläkin - sisempi nivel lähti vasta kun pääsi pitkän akselinpätkän välityksellä lekalla antamaan konehuoneen puolelta sille vähän vauhtia. Ei kauhean kivaa kone paikallaan, mutta onnistui. Kyseessä oli vasen puoli ja M10B18i moottori.
Haarukan (lyötävän) ongelma on se, että tuppaa tuhoamaan suojakumin nivelestä - vaihdettavan suhteenhan ei haittaa, mutta ehjien ja ehjänä pidettävien kanssa en käytä.
Sen se kyllä tekee eli hajoittaa kumen, mutta korjaamo-olosuhteita ajateltuna on asiakkaallekin paaaaljon halvempaa maksaa euron kumi kuin parin tunnin irrotustyö.
Kyllä ainakin täällä saa tarvikeliikkeestä suojakumisarjoja joissa on vähän joka kokoa. Samoin niitä kiristysjousia saa.
Mutta mehän ollaankin täällä Etelä-Pohjanmaalla tunnetusti parempia kuin muut!Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Hmm, jos tuon koko tukivarren laittaa ku katselin tuossa nii huomasin että tuo pusla nro 8:sta oli jäljellä vain murto-osa. Miten se on ku tuossa sanottiin et tarvii prässin sen irrottamiseen, onko noin? Ku vaihdoin takakelkanpuslanki ilman mitää prässejä
http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=31&fg=05
Ps: Saakohan tuohon alkuperäis varaosaa ja paljonkohan maksaa?E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
mitä tarkoitat tolla saakohan....siinähän se on varaosanumero ja hintakin vielä muutat euroiksi ja alv ni on aika lähelläOriginally posted by Martti.Kaij View PostHmm, jos tuon koko tukivarren laittaa ku katselin tuossa nii huomasin että tuo pusla nro 8:sta oli jäljellä vain murto-osa. Miten se on ku tuossa sanottiin et tarvii prässin sen irrottamiseen, onko noin? Ku vaihdoin takakelkanpuslanki ilman mitää prässejä
http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=31&fg=05
Ps: Saakohan tuohon alkuperäis varaosaa ja paljonkohan maksaa?
vai enkö minä nyt ymmärtänyt jotain!!!
on sitte pari hintaG30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
Mä sain numeron 8 irti siten, että numero 7 irti tukivarresta. Sitten sulatin jäljellä olevat kumit, jolloin jäljelle jää sellainen metallirengas. Kyseiseen metallirenkaaseen sitten niin paljon iskuja, että se tippuu pois. Ja uusi pusla paikoilleen (mä laitoin powerflexin). Kannattaa kysyä merkkiliikkeestä vinkkiä, jos meinaat laittaa originaalin puslan. Originaali näyttää paljon vaikeammalta asentaa kuin powerflexin kaksiosainen pusla.
En tiedä saako orkkispuslaa laitettua itse paikoilleen, mutta powerflexin ainakin saa.e30 318i
Comment
-
Juu Poweflexin itekki aattelin vaihtaa ku ei ne nii paljoo kalliimpia oo. Joo itellä ei oo paljoo jälellä mitä sulatellaOriginally posted by jazma View PostMä sain numeron 8 irti siten, että numero 7 irti tukivarresta. Sitten sulatin jäljellä olevat kumit, jolloin jäljelle jää sellainen metallirengas. Kyseiseen metallirenkaaseen sitten niin paljon iskuja, että se tippuu pois. Ja uusi pusla paikoilleen (mä laitoin powerflexin). Kannattaa kysyä merkkiliikkeestä vinkkiä, jos meinaat laittaa originaalin puslan. Originaali näyttää paljon vaikeammalta asentaa kuin powerflexin kaksiosainen pusla.
En tiedä saako orkkispuslaa laitettua itse paikoilleen, mutta powerflexin ainakin saa.
siitä on vaa murto-osa jälellä niistä puslista et en usko et tuottaa kovinpaljoa ongelmia mut sulattamalla sen siitä irti suunnittelin ottaa.
E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
sen takapään puslan kumi osa ensin vaikka rauta sahalla poikki, tukivarren päälle jää se puslan sisä holkki joka irtoaa näppärästi 2 haaraisella ulos vetäjällä. sen ison rinkulan (rauta joka tulee pohjaan kiinni) sisältä saa sen puslan ulko kehän myöskin rauta sahalla irti, kun sahaan vain sen rinkulan poikki...Originally posted by Martti.Kaij View PostJuu Poweflexin itekki aattelin vaihtaa ku ei ne nii paljoo kalliimpia oo. Joo itellä ei oo paljoo jälellä mitä sulatella
siitä on vaa murto-osa jälellä niistä puslista et en usko et tuottaa kovinpaljoa ongelmia mut sulattamalla sen siitä irti suunnittelin ottaa.
kuinkahan kauan aikaa ne powerflexin puslat kestävät tuolla? itse en alkanut laittamaan nuita juurikin sen takia kun ne eivät voi kestää kovin kauan. nehän on muovia joihin kohdistuu kierto liikettä, eiköstä vaan? varmaan kuluvat aika nopeasti...:thinkE30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Siitä en tiedä mitä ne ovat, mutta kaksiosaisessa puslassa se musta osa on selkeästi jotain kovaa materiaalia ja sitten violetti osa on hieman pehmeämpää materiaalia.
Mä tein ostopäätökseni e30zonesta lukemani perusteella, jossa joillakin on viiden vuoden jälkeenkin vielä powerflexit hyvässä kunnossa. Saapa nähdä.
Se vaan mietityttää, että sitten kun taka-akselin puslista aika jättää niin sanotusti, niin laittaisko powerflexit vai orkkikset...:think Kun tietäis sen, että kuinka paljon takapuslat vaikuttaa ajettavuuteen? Etupäässä en kyllä ole mitään häiritseviä ilmiöitä huomannu. Aina välillä unohtaa että edessä on jäykemmät puslat kuin aiemmin.
e30 318i
Comment
-
Ne puslat on valmistettu poly uretaanista ja se on kuulemma kestävämpää ku normaalit puslat.....ja ne on jotain 25%-30% jäykempiä kun normaalit....mut kait semmoset on iha hyvät....Originally posted by jazma View PostSiitä en tiedä mitä ne ovat, mutta kaksiosaisessa puslassa se musta osa on selkeästi jotain kovaa materiaalia ja sitten violetti osa on hieman pehmeämpää materiaalia.
Mä tein ostopäätökseni e30zonesta lukemani perusteella, jossa joillakin on viiden vuoden jälkeenkin vielä powerflexit hyvässä kunnossa. Saapa nähdä.
Se vaan mietityttää, että sitten kun taka-akselin puslista aika jättää niin sanotusti, niin laittaisko powerflexit vai orkkikset...:think Kun tietäis sen, että kuinka paljon takapuslat vaikuttaa ajettavuuteen? Etupäässä en kyllä ole mitään häiritseviä ilmiöitä huomannu. Aina välillä unohtaa että edessä on jäykemmät puslat kuin aiemmin.
E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
tässä nyt onkin pähkäilty sitä että ei oikeestaan oo mitään järkeä alkaa vaihtamaan pallloniveliä erikseen jos siitä vaihdosta joutuu vielä maksamaan jollekkin jos itellä ei ole prässiä. pallonivel 15-20e kappale ja halvin tukivarsi noin 60 euroa...:thinkOriginally posted by Sami E30 View Postkannataa sinne korjaamolle viedä jossa on prässi ihan mielellään säästä hermoja aika paljon.
nimimerkillä: pallonivelet itse vaihtanut
E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Tuossa selailin pro-streetin nettisivuja ( www.prostreet.fi ) ja löysin sieltä "M3" puslat, pitäis olla viel vähä noita normeja jäykemmät, hintaa niillä oli 32€/kpl kun taas noiden normien hinta oli 27€/kpl. Onkohan noi sit mistäänkotosin, et onkoha noi "M3" puslat parempia ku noi tavalliset? Onko porukalla kokemuksia et mistä saa halvimmat powerflexin puslat ja sit sen tukivarren, mut siin tukivarsi jutussa onkoha niissä suuria laatueroja ku esim vertaa hintoja?E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
Kuten tuolla hinnastossa mainitaan, on m3 pusla epäkesko, muuttaa hieman etupyörän paikkaa ja sen takia lisää myös casteria, muistathan että "normaalista" epäkeskeiseen puslaan siirtymisen jälkeen on aiheellista säätää tai ainakin tarkistaa auraus.Originally posted by Martti.Kaij View PostTuossa selailin pro-streetin nettisivuja ( www.prostreet.fi ) ja löysin sieltä "M3" puslat, pitäis olla viel vähä noita normeja jäykemmät, hintaa niillä oli 32€/kpl kun taas noiden normien hinta oli 27€/kpl. Onkohan noi sit mistäänkotosin, et onkoha noi "M3" puslat parempia ku noi tavalliset? Onko porukalla kokemuksia et mistä saa halvimmat powerflexin puslat ja sit sen tukivarren, mut siin tukivarsi jutussa onkoha niissä suuria laatueroja ku esim vertaa hintoja?Olli.
Comment
-
Jep. Mut onko toi sit niiku hyvä vai huono juttu et se lisää casteria, aurauskulmat menee muutenki säätöön tässä pian ni se ei sillee haittaa. Elkää ampuko mut mitä eroa on epäkeskeisellä ja "normaalilla" puslalla, kestävämpi, "parempi"?Originally posted by Rocla View PostKuten tuolla hinnastossa mainitaan, on m3 pusla epäkesko, muuttaa hieman etupyörän paikkaa ja sen takia lisää myös casteria, muistathan että "normaalista" epäkeskeiseen puslaan siirtymisen jälkeen on aiheellista säätää tai ainakin tarkistaa auraus.
Ja onko siit hyötyy jos toi lisää tot casteria?
E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment


Comment