Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 alapallonivelen vaihdosta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nemesis
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 617
    • kymenlaakso

    #31
    joo'o..

    ei nyt varsinaisesti koske tota nivelen vaihtoa/topickia mutta pitääpä laittaa omia kokemuksia kuitenkin vastaavasta tilanteesta..

    itsellä tuossa pari vuotta sitten katsuri löysi väljän alatukivarren nivelen, olisko ollut se sisempi -> nivelvaihdettava + uusintakatsastus. Noh, nuukana vaihdoin sitten koko tukivarren (oli tallissa käytetty ehjä tuivarsi nivelineen) ja tyytyväisenä uudestaan leimalle...
    Sitten alkoikin se hauskuus meinaan että tää auto on jo tekniikan vaihto, jossa onnistuneesti keplottelin että ei mennyt prosentteja alatukivarsista (kuten ei pidäkään mennä)... Niin, ukkeli katsoi alatukivartta ja sanoi että ei tätä niveltä ole vaihdettu (siis ei ollut jälkiä vaihdosta, paskakerros päällä/ruoste koskematon). Hän halusi että siitä otetaan sitten prosentteja kun on koko tukivarsi menty vaihtamaan perskeles... En tiennyt silloin tuosta että irtoniveliä maahantuojakaan ei toimita, jolloin hällä ei olisi edes ollut edellytyksiä ottaa prosentteja sen vuoksi kun itse määräsi nivelen vaihdettavaksi. Noh selitystä kehiin että mää vein sen vanhan tuivarren korjaamolle ja sanoin että laittakaa kuntoon, mukaan annoin toisen tukivarren (käytetyn, jossa tämä vaihdettava nivel oli ainoa ehjä jäljellä, eli tehdään 2sta paskasta 1 ehjä)..
    Ihme kyllä, meni täydestä kuin väärä raha, tietty parin kulmakarvojen kohotuksen kera.. mutta näin meillä jyväskylässä, konttorina K1 keljo. Että sillain

    kuitenkin, sitä vain että osaa olla välistä veitikoita reissuja konttoreilla...
    E30 kesä-autona

    Comment

    • Martti.Kaij
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 356
      • Oulu

      #32
      No kertoisko nyt joku et mitä eroa on epäkeskeisellä ja normaalilla puslalla ku tuossa tuli jotain juttuu niistä? :think
      E46 328i

      REDLINE OILS
      UUC Motorwerks

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #33
        Originally posted by Martti.Kaij View Post
        No kertoisko nyt joku et mitä eroa on epäkeskeisellä ja normaalilla puslalla ku tuossa tuli jotain juttuu niistä? :think
        noprmaalissa puslassahan tulee se tukivarren pää keskelle ja epäkesko mallisessa puslassa sitä alatukivarren asentoa voi muuttaa kun pyörittää haluamaan asentoon sen puslan... mielestäni "turhaa hifistelyä" noi epäkesko puslat
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • bandit
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2002
          • 489
          • oulu

          #34
          itse vaihtaisin koko tukivarren...
          NHF- Nerd Home Function

          Comment

          • Martti.Kaij
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 356
            • Oulu

            #35
            No tää on jo kyl iha off topic mut kysympäs silti et mistäköhä noita powerflexin puslia sais halvimmalla. Tai mistä ootte ite tilanneet?
            E46 328i

            REDLINE OILS
            UUC Motorwerks

            Comment

            • zJark
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 740
              • Ylöjärvi

              #36
              Originally posted by Martti.Kaij View Post
              No kertoisko nyt joku et mitä eroa on epäkeskeisellä ja normaalilla puslalla ku tuossa tuli jotain juttuu niistä? :think
              Epäkesko (e30 m3 / e36 m3 3.0)


              Original (e30 /e36)


              Ite korvasin ton oman e30 orkkiksen e36 m3 3.2 puslalla. Se on symmetrinen kuten orkkis ja mukavuuden kannalta huomattavasti järkevämpi vaihtoehto kuin nuo powerflexit.
              Silti kuitenkin melkosesti jämäkämpi kun orkkis koska miltei umpikumia.
              Kuva


              Edit ... ja minulla on takapenkillä viä pari uutta BMW ORGINAALE E36 M3 3.2 puslaa jos tarvetta on
              Last edited by zJark; 11-03-2007, 21:28.
              MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
              +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎