Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 mittariston johdoista ja bensalinjoista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    E30 mittariston johdoista ja bensalinjoista?

    Eli varhaisdementia alkamassa, kun laitoin tuossa kojetaulun paikalleen ja mittaristoa laittaessa huomasin, että mittaristossa on paikat kolmelle isolle liittimelle, mutta paikkoihin kuuluvia isoja liittimiä löysin vain kaksi.
    Ainoat johdot mitä ei sitten tullut merkittyä purkamisvaiheessa Muistelisin, että siihen keskellä olevaan keltaiseen liitinpaikkaan ei tullut liitintä, mutta en ole varma? Onkohan jäänyt kojetaulun väliin jonnekkin vai mikähän se keskimmäinen liitinpaikka yleensä edes on.
    Ja kaikki e30-miehethän tietää, että tarkoitan niitä ISOJA ainoita liittimiä johtonippujen päässä. Eli kaksi vai kolme? (check-panel?)

    Sitten toinen homma... bensanpaineen säädin tulee käsittääkseni vanhan säätimen jälkeen paluupuolelle, mutta kun pitää ns. ryöstää bensaa t-haaralla, niin mihinköhän letkuun sen laitan? Ennen oli helppoa vanhojen autojen kanssa, kun tankilta tuli yksi letku ja se siitä. 325:sessa taisi olla nelisen letkua. Mikähän niistä edes on suoraan pumpulta. Loogiselta tuntuisi varastaa bensa heti toisesta isolta putsarilta lähtevästä letkusta, mutta tuleeko se pumpulta? Nyt meni yli hilseen :think
    Kiitos jo etukäteen mahdollisista selvennyksistä.
    (M20B25 325i -88)
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    Se keltainen on mahdolliselle ajotietokoneelle (pieni ja iso)
    Eli jos autossasi on jompi kumpi niin silloin mittaristoon pitäisi tulla 3-isoa liitintä,keltainen,valkoinen ja sininen!
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      mittariston vasemmalle puolelle valkoinen liitin ja oikealle sininen liitin(eivät taida yltääkkään väärinpäin) ja tosiaan keskelle ei tuu mitään jos ei oo mitään ajotietokone härdelliä...

      paneeli tuli jo tänään, kiitoksia kaupoista
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Rockford View Post
        . Mikähän niistä edes on suoraan pumpulta. Loogiselta tuntuisi varastaa bensa heti toisesta isolta putsarilta lähtevästä letkusta, mutta tuleeko se pumpulta? Nyt meni yli hilseen :think
        Kiitos jo etukäteen mahdollisista selvennyksistä.
        (M20B25 325i -88)
        Niin meni mullakin, käsittääkseni nuo säätimet asennetaan juuri paluulinjaan ja niihin ei johdeta tankista paineistettua polttoainetta, ainoastaan polttoainekiskosta.

        Noh kerrottakoon nyt kuitenkin että se letku joka tulee filtteriin auton alta tulee tankilta pumpun kautta.
        Olli.

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          #5
          Originally posted by GOOFY View Post
          mittariston vasemmalle puolelle valkoinen liitin ja oikealle sininen liitin(eivät taida yltääkkään väärinpäin) ja tosiaan keskelle ei tuu mitään jos ei oo mitään ajotietokone härdelliä...

          paneeli tuli jo tänään, kiitoksia kaupoista
          Kiitos itsellesi Jep, nyt selveni mittaristo-homma. Vastedes merkitsen jokaikisen johdon ja liittimen minkä irroitan

          Originally posted by Rocla View Post
          Niin meni mullakin, käsittääkseni nuo säätimet asennetaan juuri paluulinjaan ja niihin ei johdeta tankista paineistettua polttoainetta, ainoastaan polttoainekiskosta.

          Noh kerrottakoon nyt kuitenkin että se letku joka tulee filtteriin auton alta tulee tankilta pumpun kautta.
          Eli hommana on ilokaasulaitteiston bensasolenoidille saada polttoaine syötettyä, joten ajattelin loogisena kytkeä t-haaran heti putsarilta lähtevään letkuun jos kerran se nyt suoraan tulee pumpulta. Syöttää siis silloin bensaa? Säätimen laitan siis orginellin säätimen perään.
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by Rockford View Post
            Kiitos itsellesi Jep, nyt selveni mittaristo-homma. Vastedes merkitsen jokaikisen johdon ja liittimen minkä irroitan



            Eli hommana on ilokaasulaitteiston bensasolenoidille saada polttoaine syötettyä, joten ajattelin loogisena kytkeä t-haaran heti putsarilta lähtevään letkuun jos kerran se nyt suoraan tulee pumpulta. Syöttää siis silloin bensaa? Säätimen laitan siis orginellin säätimen perään.
            Joo, nyt selvisi, siitä filtterin konehuoneeseen päin olevasta letkusta sen voi napata, rippuu tietysti missä bensa solenodi sijaitsee, mutta voisi sen lähempää kiskoakin haaroittaa.
            Olli.

            Comment

            • Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

              #7
              Asiat selveni, kiitos kaikille
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

              Comment

              • Rockford
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 8028
                • Pinsiö

                #8
                Paineensäätimen asennuksen jälkeen piti ryöstää samalla sitä bensaa t-haaralla solenoidille. Se iso putsariämpäri (jonka alaosa on sellaista vaahtomuovijuttua) konehuoneessa pystysuorassa, niin siihenhän tulee auton alta yksi normaali letku, mutta se toinen letku mihin ajattelin haaran laittaa on hieman pienempi ja menee suoraan imusarjan alapuolelle jonkun sähköliittimen kanssa. Ei taida bensa mennä siinä letkussa?
                Se ei taida edes olla mikään putsari, kun ainakin ennen noita nähneenä on ollut kokonaan umpinaisia, eikä tuollaisia kummia pohja auki olevia :think
                Suutintukin toisessa päässä on se orginelli säädin ja tulipellin puolelle suutitukin toiseen päähän tulee myös bensaletku. Mistähän tämä letku tulee? Luulisi sen tankilta tulevan paineen kera, joten siitä voisin ryöstää litkua. En vain ole enään mistään varma.
                Heti kun yrittää seurailla letkua, että mihin johtaa ja mistä tulee, niin takuulla hukkuu jonnekkin imusarjan alle ja näkyvyys 0. Muutenkin letkuja ja johtoja on ~200, niin tiedä siitä sitten mikä on mikin. Pian vedän tankilta suoraan kohta oman letkun
                -Dodge Charger -73
                -Mercedes-Benz GLK
                -VW Transporter

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎