Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325 ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    E30 325 ongelmia

    Jepulista, elikkä seuraavanlaista ongelmaa ois tarjolla:

    1) tyhjäkäynti aaltoilee, kuulostaa ihan kasikoneelta kun "heiluu" tyhjäkäynti, ei kuitenkaan montaa kymmentä kiekkaa. Toisekseen, kun tyhjäkäynnillä polkaisee kiekat parin tonnin kieppeille ( tai ylemmäksikin ) niin kiekat laskee noin 500:dan tietämille ja sen jälkeen nousee vasta sinne 750:nen pintaan.

    2) pintakaasulla / pienellä kaasulla kun kiekat 1500:dan paikkeilla auto nykii helvetisti, elikkä ihan kuin ei jaksaisi vetää vaikka pienemmlillä kiekoilla jaksaa hyvin..

    3) täristää prkleesti jarruttaessa, muuten ei mitään ongelmaa / ei täristä, ainoastaan jarruttaessa etupää tärisee prkleesti.. jarrulevyt on uudet..

    4) ohjaustehostin vuotaa jostain, ilmeisesti yleisin vuotokohta on itse hammastanko jota ei voi paikata..?

    5) tuulilasinpyyhkijöiden suhteen semmonen ongelma, että kuivalla / einiinliukkaalla lasilla oikea pyyhkijä jää hemmetin ylös (vasen menee ihan ok), ja sitten taas liukkaalla lasilla oikea pyyhkijä menee lasin tiivisteen alapuolelle asti... onko vika moottorissa vai missä?

    6) käsijarrukenkiä ei saa tarpeeksi "sisään" (se säätöhommeli ihan minimissä), vaan ne jäävät laahaamaan (vaijeriakin on löysennetty aikalailla paljon..

    Tyhjäkäyntiongelmaan luultavasti auttaisi ilmamäärämittarin putsaus.. pitääpä eka katella johdot ja sitten availla sitä..


    Hmmm.. eiköhän siinä ollut noin alkuun... autona siis '89 325 cabrio, katillinen.
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    kuulostais aika lailla imuvuodolta.. mult petti yks letku ja alko tyhjäkäynti vaeltelemaa :?
    muista en ossoo sannoo :shock:
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • dunkelblau
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 1151
      • Uusimaa

      #3
      Re: E30 325 ongelmia

      Originally posted by Jonsku
      Jepulista, elikkä seuraavanlaista ongelmaa ois tarjolla:

      1) tyhjäkäynti aaltoilee, kuulostaa ihan kasikoneelta kun "heiluu" tyhjäkäynti, ei kuitenkaan montaa kymmentä kiekkaa. Toisekseen, kun tyhjäkäynnillä polkaisee kiekat parin tonnin kieppeille ( tai ylemmäksikin ) niin kiekat laskee noin 500:dan tietämille ja sen jälkeen nousee vasta sinne 750:nen pintaan.

      2) pintakaasulla / pienellä kaasulla kun kiekat 1500:dan paikkeilla auto nykii helvetisti, elikkä ihan kuin ei jaksaisi vetää vaikka pienemmlillä kiekoilla jaksaa hyvin..
      Kuulostaa edelliset todella joko imuvuodolta, tai sitten ilmamäärämittarin takertelulta. Vanhemmassa bemarissahan on pikemminkin sääntö, kuin poikkeus että kun kaasun päästää, putoaa kiekat aluks hyvinkin alas, sit vasta nousee ja tasaantuu.
      Originally posted by Jonsku
      3) täristää prkleesti jarruttaessa, muuten ei mitään ongelmaa / ei täristä, ainoastaan jarruttaessa etupää tärisee prkleesti.. jarrulevyt on uudet..
      Etutukivarren kumipuslat, tarkasta samalla takaakin, myös se perää kannattava.
      Originally posted by Jonsku
      4) ohjaustehostin vuotaa jostain, ilmeisesti yleisin vuotokohta on itse hammastanko jota ei voi paikata..?
      En tiä?
      Originally posted by Jonsku
      5) tuulilasinpyyhkijöiden suhteen semmonen ongelma, että kuivalla / einiinliukkaalla lasilla oikea pyyhkijä jää hemmetin ylös (vasen menee ihan ok), ja sitten taas liukkaalla lasilla oikea pyyhkijä menee lasin tiivisteen alapuolelle asti... onko vika moottorissa vai missä?
      Onhan pyyhkijän varsi akselissa riittävän hyvin kiinni? Seuraava klappikohta onkin sitte mahdollisesti juuri konehuoneen puolella.
      Originally posted by Jonsku
      6) käsijarrukenkiä ei saa tarpeeksi "sisään" (se säätöhommeli ihan minimissä), vaan ne jäävät laahaamaan (vaijeriakin on löysennetty aikalailla paljon..
      Eip ossoo tähänkään sanoo...
      Originally posted by Jonsku
      Tyhjäkäyntiongelmaan luultavasti auttaisi ilmamäärämittarin putsaus.. pitääpä eka katella johdot ja sitten availla sitä..


      Hmmm.. eiköhän siinä ollut noin alkuun... autona siis '89 325 cabrio, katillinen.
      "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #4
        jos puslat on loppu, niin eikö ne ravistaisi muutenkin kuin ainoastaan jarruttaessa?
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • sqxo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 902
          • no man's land

          #5
          Nykiminen ja tyhjäkäynnin aaltoilu viittaa aika selvästi imuvuotoon. Kato tarkkaan kaikki imupuolen letkut ja liitokset, vaihda uusiin jos niissä on mitään sanomista. Älä sikaflexaa niitä, ei semmoset viritykset mitään pidä. :wink:

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17845
            • PKS

            #6
            Re: E30 325 ongelmia

            Originally posted by Jonsku
            Jepulista, elikkä seuraavanlaista ongelmaa ois tarjolla:

            1) tyhjäkäynti aaltoilee, kuulostaa ihan kasikoneelta kun "heiluu" tyhjäkäynti, ei kuitenkaan montaa kymmentä kiekkaa. Toisekseen, kun tyhjäkäynnillä polkaisee kiekat parin tonnin kieppeille ( tai ylemmäksikin ) niin kiekat laskee noin 500:dan tietämille ja sen jälkeen nousee vasta sinne 750:nen pintaan.
            Welcome to the club:


            Tänään ohjelmassa jälleen uusia jippoja. Koitappa piruuttain miten se alkaa toimia normaalisti kun nollaat Motronicin :lol: Sitten ajat kaksi iltaa ja taas sellanen fiilis että eikun :juo
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
            ½
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • tihuovin
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1422
              • Oulu

              #7
              Niistä jarruista, laitoit uudet levyt, mutta vaihdoitko uudet palatkin? Monesti nääs käy että vaikka uusit levyt ja laitat vanhat palat (no ku ne ei ollu ku 1000km ajetut), jarrut täristää paikat hampaista tai ei toppaa ollenkaan. Ainak un uusii levyt, pitää uusia myös palat, oli sitten vanhat tai melkein uudet. Näin ainakin kokemus opettanut.

              t: Timo

              Comment

              • RiiQuu
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 1367

                #8
                Paljonko on autolla ajettu?? Täristys etupäässä voi myös johtua kuluneesta hammastangosta, etenkin jos auto vaeltelee urissa ja ratissa tuntuu pientä välystä. Hammastankoon voi hankkia tehtaan korjaussarjan (lue: tiivistesarja) mutta pelkkiä uusia välityksiä orkkisosina ei ilmeisesti saa.

                Tyhjäkäynti/pintakaasulla ongelmaan vastakysymys toimiiko moottorijarrutus eli meneekö kulutusmittari aina nollaan kun päästät kaasun?

                Yleensä jos näin ei tapahdu kaasu ikäänkuin hirttää lievästi kiinni, motronicci ei tunnista että oot päästäny kaasun (ei katkaise = lue: minimoi bensansyöttöä), eli kaasuläpän asentotunnistin on joko väärin säädetty, takertuu vähän tai on kulunut, rikki tai huono kontakti liittimessä.

                Aiheuttaa myös epämääräistä tyhjäkäyntiä (kokemusta on :lol: ) jos tossa feeluu. Aiheutti myös sen että auto nyki aina välillä kun oli päästäny kaasun ja oli aikeissa käyttää moottorijarrutusta.
                "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                - - -
                E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                Cäbi©

                E36 M3 Coupé 1996
                G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                Comment

                • Pluto
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1860
                  • Raisio

                  #9
                  Originally posted by Bmw_e30
                  kuulostais aika lailla imuvuodolta.. mult petti yks letku ja alko tyhjäkäynti vaeltelemaa :?
                  Mulla motronicilla sai liikaa kakkua tyhjäkäynnillä ni se vaelteli. Otti imusarjasta jonkun pienen letkun irti, (esim bensanpainesäätimeen menevän) että se imi ilmaa sitäkautta niin käynti tuli hyväksi. Elikkä ilmamäärämittari jotenkin antaa väärää tietoa.
                  BMW F32 435d

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎