Originally posted by jvakeva
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW E30 virittäminen
Collapse
X
-
2.5-->3.5
Originally posted by pmvOis kyllä hyvä jos bmwe30325i kertoisi mitä siellä rekisteriotteessa sanotaan. Onko auto leimattu tälle M30 koneelle? Mielestäni kaikkein helpoin ja turvallisin(siltä kantilta ettei jää kiinni) olisi vaihtaa 2.5:n tilalle 2.8 kone vaikka 528i:stä. Ennen kuin koneen on asentanut, laittaa siihen vaikka tämän 2.5:n virinokan ja käyttää kannen jollakkin koneistamolla joka osaa asiansa. Siitä pitäisi irrota niillä töin sellaiset 200 heppaa ja kone on ulkonäöltään sama kuin 2.5.
Tietty tuo 3.5:ksi modaaminen on kai mahdollista, sitten tehot voi nousta sinne 260 hv:n tasolle, mutta sekään ei ole halpaa. Ylipäätänsä järin halvalla ei voi selvitä.
Comment
-
-
Kun tarkemmin ajattelee, niin eikö 3.5:n lohko ole valultaan erilainen kuin pienemmät. Isomman porauksen takia vesikanavat taitaa olla pienemmät ja siksi pienemmästä koneesta ei voi poraamaalla tehdä isoa. Joku joka oikeasti tietää, vois vastata tähän pähkäilyyn.
Toisaalta helpoimmalla ja halvimmalla taitaa päästä kun pitää lohkon ja sen sisuskalut vakioina. 2.8:ssa ois se etu, että imusarjassa lukee 2.5/2.8. Ei tarvis rälläköidä mitään ja näkyvimmällä paikalla(imusarjassa) ois oikea merkintä koneen tilavuudesta.
Toi 2.8 kone on ihan kiva kampe kevyehkössä autossa. 3.5:ssä vääntö on merkittävästi parempi, mutta tehoissa ei vakiokunnossa ole välttämättä niin paljoa eroa(184 vs. 219). 2.8:n etu on kierrosherkkyys ja pehmeä käynti.
Comment
-
-
Re: 2.5l kuutonen ja garretti kylkee vaan
Originally posted by TONI_VAANse on kuulles varmaan kaikesta paras ratkaisu ku isket garretin t04 2.5 litrasen kylkeen ja sille kaveriksi kunnon välijäähdytin :juoVW 1.8T Mk4 Golf -99
ex E30 325i -88
Comment
-
-
Originally posted by bmwe30325iMites ton katsastuksen kanssa ku hommasin ton 2.5 koneen tilalle 2.8 ja lohkossa lukee 2.5/2.8 nii meneekö se edelleen 2.5?? vai pitääkö muutos katsastaa?
Comment
-
Comment