Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E30 virittäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qizmo
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 234

    #16
    Originally posted by jvakeva
    voihan sinne nakata minkä vain m30 moottoriperheen jäsenen, rälläkällä numerot pois ja avot.

    itte meinasin keväällä vielä nakata m30b33.. mutta jäi suunnittelutasolle, kun ei heti löytynyt konetta..
    Mä arvelin tosta m20 hinkata sen 84 merkinän kun sais olla vaa 2litranen. mut eikö ne rupee katastuksesssa ihmettelee jos rälläköi numerosarjat?

    Comment

    • TONI_VAAN
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 210

      #17
      2.5-->3.5

      Originally posted by pmv
      Ois kyllä hyvä jos bmwe30325i kertoisi mitä siellä rekisteriotteessa sanotaan. Onko auto leimattu tälle M30 koneelle? Mielestäni kaikkein helpoin ja turvallisin(siltä kantilta ettei jää kiinni) olisi vaihtaa 2.5:n tilalle 2.8 kone vaikka 528i:stä. Ennen kuin koneen on asentanut, laittaa siihen vaikka tämän 2.5:n virinokan ja käyttää kannen jollakkin koneistamolla joka osaa asiansa. Siitä pitäisi irrota niillä töin sellaiset 200 heppaa ja kone on ulkonäöltään sama kuin 2.5.

      Tietty tuo 3.5:ksi modaaminen on kai mahdollista, sitten tehot voi nousta sinne 260 hv:n tasolle, mutta sekään ei ole halpaa. Ylipäätänsä järin halvalla ei voi selvitä.
      ei maha paljo jäähä ennää poraus/hoonaus varaa jos nuin isoks pitäs modata ku 3.5 litaseks menee seinämät aika ohkasiks vai mitä sanotte?

      Comment

      • pmv
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2032
        • tornio

        #18
        Kun tarkemmin ajattelee, niin eikö 3.5:n lohko ole valultaan erilainen kuin pienemmät. Isomman porauksen takia vesikanavat taitaa olla pienemmät ja siksi pienemmästä koneesta ei voi poraamaalla tehdä isoa. Joku joka oikeasti tietää, vois vastata tähän pähkäilyyn.

        Toisaalta helpoimmalla ja halvimmalla taitaa päästä kun pitää lohkon ja sen sisuskalut vakioina. 2.8:ssa ois se etu, että imusarjassa lukee 2.5/2.8. Ei tarvis rälläköidä mitään ja näkyvimmällä paikalla(imusarjassa) ois oikea merkintä koneen tilavuudesta.

        Toi 2.8 kone on ihan kiva kampe kevyehkössä autossa. 3.5:ssä vääntö on merkittävästi parempi, mutta tehoissa ei vakiokunnossa ole välttämättä niin paljoa eroa(184 vs. 219). 2.8:n etu on kierrosherkkyys ja pehmeä käynti.

        Comment

        • TONI_VAAN
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 210

          #19
          2.5l kuutonen ja garretti kylkee vaan

          se on kuulles varmaan kaikesta paras ratkaisu ku isket garretin t04 2.5 litrasen kylkeen ja sille kaveriksi kunnon välijäähdytin :juo

          Comment

          • biimer325
            Bimmer Rookie
            • Nov 2002
            • 126
            • Lohja

            #20
            Re: 2.5l kuutonen ja garretti kylkee vaan

            Originally posted by TONI_VAAN
            se on kuulles varmaan kaikesta paras ratkaisu ku isket garretin t04 2.5 litrasen kylkeen ja sille kaveriksi kunnon välijäähdytin :juo
            itse oon kans miettinyt vastaavaa vaihtoehtoa. mitäs kaikkea sisuskaluja sitä kannattais vaihtaa/tarkistaa sit samalla kun koneen joutuu kuitenkin avaamaan että saa kestävän paketin? :roll:
            VW 1.8T Mk4 Golf -99
            ex E30 325i -88

            Comment

            • TONI_VAAN
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 210

              #21
              m20b33??

              mikähän kone mahtanee olla kyseessä
              ku puhutaan m20b30 koneesta tai b33??

              Comment

              • bmwe30325i
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 21

                #22
                Mites ton katsastuksen kanssa ku hommasin ton 2.5 koneen tilalle 2.8 ja lohkossa lukee 2.5/2.8 nii meneekö se edelleen 2.5?? vai pitääkö muutos katsastaa?

                Comment

                • muuris
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 3501
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by bmwe30325i
                  Mites ton katsastuksen kanssa ku hommasin ton 2.5 koneen tilalle 2.8 ja lohkossa lukee 2.5/2.8 nii meneekö se edelleen 2.5?? vai pitääkö muutos katsastaa?
                  Eiköhän tuo täydestä mene, mutta varman päälle pelattaessa kannattaa muutoskatsastaa, tehothan pysyy sallituissa rajoissa ja prossia ei mene sen enempää jne, kustantaa vain siis muutoskatsastuksen.
                  E30 325iX '86
                  Instagram

                  Comment

                  • bmwe30325i
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2004
                    • 21

                    #24
                    Aattelin et jos rälläköis ton 2.8 vaan pois mutta ei kai sitä sit tarvi! :juo

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎