Announcement

Collapse
No announcement yet.

pätkimistä 325ix -86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 535i
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 113
    • espoo

    pätkimistä 325ix -86

    Eli ongelmana olis satunnaisia pätkäisyjä (pari kolme kappaletta 30min ajon aikana). Eli yhtäkkiä kesken ajon rundari tipahtaa nolliin ja moottori sammuu korkeintaan 2 sekunniksi ja sit taas käynnistyy ja meno jatkuu... bensa pumpun ja pumpun releen oon uusinu ja ei auttannu mitään. Myöskin kuumaksi kun ajaa auton ja sammuttaa niin lähtee heti käyntiin mutta jos antaa seistä noin 10min niin saa sahata toista kymmentä sekunttia. Kylmänä taas lähtee heti... Epäilin myös öljypaineita mutta kokeilin ottaa johdon irti anturista, eikä vaikutusta. (joissain malleissa ei anna kipinää ennen öljypaineita)
    Että semmosta. Ja kyllä olen käyttänyt Hakua, eli mitään semmoisia vastauksia en kaipaa. Kiitos
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

    #2
    Originally posted by 535i View Post
    Myöskin kuumaksi kun ajaa auton ja sammuttaa niin lähtee heti käyntiin mutta jos antaa seistä noin 10min niin saa sahata toista kymmentä sekunttia. Kylmänä taas lähtee heti..
    Pätkimisvikaan en osaa apuja antaa, mutta tämä oire johtuu vuotavista suuttimista.
    Eioo penaria alla enää.. :(

    Comment

    • [pmp]
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 650
      • Vantaa

      #3
      Oisko suuttimien puhdistus, tulpat, tulpanjohdot, bensasuodatin, ilmansuodatin virranjakajan kansi + pyörijä, elikkä perussetit kuntoon ja ihmetellään sit lisää?
      F31 335dx m-sport
      Ex F10 535d m-sport
      Ex E30 325i
      Ex E36 325td
      Ex E30 320i

      Comment

      • Meisseli
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1003
        • Kotka

        #4
        Originally posted by [pmp] View Post
        Oisko suuttimien puhdistus, tulpat, tulpanjohdot, bensasuodatin, ilmansuodatin virranjakajan kansi + pyörijä, elikkä perussetit kuntoon ja ihmetellään sit lisää?
        Kyllähän noista pätkimistä voi aiheutua, mutta en kyllä äkkiseltään keksi mikä noista voisi pätkäistä sähköt pois niin totaalisesti että rundikellokin tippuu nollille?
        Eioo penaria alla enää.. :(

        Comment

        • [pmp]
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 650
          • Vantaa

          #5
          ^En minäkään. Maadoitus?
          F31 335dx m-sport
          Ex F10 535d m-sport
          Ex E30 325i
          Ex E36 325td
          Ex E30 320i

          Comment

          • 535i
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 113
            • espoo

            #6
            Originally posted by [pmp] View Post
            Oisko suuttimien puhdistus, tulpat, tulpanjohdot, bensasuodatin, ilmansuodatin virranjakajan kansi + pyörijä, elikkä perussetit kuntoon ja ihmetellään sit lisää?
            No siis sit pitää vaan kattoa nuo suuttimet. Kaikki muut onkin uutta. Pitää tarkastaa maadoitukset ja boksiin tulevat syötöt.

            -Antte

            Comment

            • 535i
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 113
              • espoo

              #7
              Noniin... nyt on sit ideat loppu... Eli nyt se kadottaa kipinän niin pahasti että sammuu kokonaan ajosta. Mutta lähtee kyllä saman tien käyntiin kun starttaa. Edelleen on myös ongelmana että jos sammuuttaa auton lämpösenä ja odottaa noin 5min, niin konetta saa sahata joku 15s että lähtee...(jos sen jättää siihen 2 tunniksi, lähtee taas kuin palmun alta)
              Ykk- ja moottorin nopeusanturi irroitettu ja putsattu. Toinen antureista näytti lievästi kärsineeltä ja vielä vaihdoin niitten paikkoja(ja tietysti johtojenkin paikkoja). Ei vaikutusta. Voiko kokeilla muulla 325 motronicin boksilla joka ei ole ix? Itsellä on tuo 027 loppuinen boksi....

              Comment

              • Janssoni
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 371
                • Helsinki

                #8
                Suuttimista vuotava E30 käynnistetään oikeaoppisesti puolikylmänä siten että eka 1-2 sekuntia, sekunnin tauko ja sit palmun alta..
                .



                sigpic

                Comment

                • Heguli
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 815
                  • www.e30m3.fi

                  #9
                  [quote=535i;892509]Eli yhtäkkiä kesken ajon rundari tipahtaa nolliin ja moottori sammuu korkeintaan 2 sekunniksi ja sit taas käynnistyy ja meno jatkuu...


                  Mulla oli aivan samalaiset oireet -89 ix:ssä, vaihdoin ekaksi virranjakajan kannen ja pyörijän, sitä tehdessäni huomasin että, se sytytyskaapeli missä on se (induktio?)anturi kiinni, oli täysin päreinä. Liitin joka meni virranjakajaan kiinni oli niin hapettunut/ päreinä ettei edes kiinittynyt "naksahtaen" virranjakajaan.

                  Koeajolla uuden virranjakajan kanssa oireet jatkuivat, vaihdoin kokonaan uuden sytytysjohtosarjan ja pätkiminen ja nykiminen poistuivat.


                  Tuo sahaamisongelmakin on mutta sekin pieneni ym. operaation jälkeen.
                  Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                  Comment

                  • 535i
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 113
                    • espoo

                    #10
                    Noniin.... auto kunnossa, vika löytyi rpm anturista. Kävin hakemassa uuden tarvike anturin ja johan pelittää. Vielä selvennykseksi että kun noita samanlaisia antureita on tuossa laatikon kyljessä kaksin kappalein, on alempi ykk ja ylempi rpm anturi (motronicin, ei rundarin). Ykk anturia tarvitaan vain käynnistäessä, eli ei vaikuta jos nyppäsee johdon irti kun auto käynnissä)
                    Kiitos vastanneille.

                    -Antte

                    Comment

                    • 535i
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 113
                      • espoo

                      #11
                      Originally posted by 535i View Post
                      Noniin.... auto kunnossa, vika löytyi rpm anturista. Kävin hakemassa uuden tarvike anturin ja johan pelittää. Vielä selvennykseksi että kun noita samanlaisia antureita on tuossa laatikon kyljessä kaksin kappalein, on alempi ykk ja ylempi rpm anturi (motronicin, ei rundarin). Ykk anturia tarvitaan vain käynnistäessä, eli ei vaikuta jos nyppäsee johdon irti kun auto käynnissä)
                      Kiitos vastanneille.

                      -Antte

                      Voi helvetin helvetti. Just kun pääs hehkuttamaan että oli päässy viasta eroon niin ei. Mua kävi hämään tuo järjestelmä että bensa pumppu lähtee pyöriin vasta kun auto on käynnissä, joten kytkin sen hyppy johdolla niin että pumppu pyöriii kun virrat päällä. Tämä taas toimi hyvin melkein kokopäivän. Sitten tuo nykiminen ja auton sammuminen tuli taas takas, ja nyt se ei lähde enää niin helposti käyntiin kun kerran sammuu, eli saa sahaa joku 4-5 kertaa että hörähtää taas tulille(pumppu pyörii kokoajan). Vaihdoin uuden järjestelmä releenkin... Mulla on nyt niin iso jorma otsassa asiasta ku saa hävetä silmät päästä kun se tekee tän tempun aina pahimpaan ruuhka aikaan. Onko mulla nyt tuo motronic boksi risana? käykö normi 325 boksi?

                      nimimerkki: kypsä tähän hommaan

                      Comment

                      • Patrolli
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 552
                        • Kempester

                        #12
                        Mulla on ollut parissakin autossa samanlaista vikaa kun koneen maadoitukset tai koneen ja korin välinen maadoituskaapeli olivat jääneet kiristämättä/löystyneet tai muuten vaan eivät maadoittaneet tarpeeksi hyvin.. Silloin itsekin vaihtelin bensapumpun relettä, jakajaa jne..
                        projekten:
                        3xxTTiX e30 2d 6gang
                        316 e30 2d ”kaljan auto”

                        Chevy K3500 Dually 6.5td 4x4 "Cowboy Cadillac"
                        Corsa A 1.2ässä
                        trucks: Scania 141 tukkiyhdistelmä, Kontio-Sisu turpoleukulla, paloautosauna Dodge
                        TRX300 "Big Red"
                        nauhahiomakoneet: Ski-Doo Alpine II, kaljakori-okkeli, Sno-Tric SC12

                        "Jemand bekommt alles in den Arsch gesteckt"

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎