Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 takapyöränlaakeri *KIIRE*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |makke
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 847
    • Vaasa

    E30 takapyöränlaakeri *KIIRE*

    Saatanan saatana.

    Eli laakeria taakse vaihtamassa, mutta eihän se käynytkään noin vaan.
    Ei oo lähtemässä ihan iisisti se laakeri irti.
    Eli siinähän on sellaiset lukitusprikat molemmilla puolilla, joista toinen kyllä lähti irti, mutta toinen ei. Se on ruostunut siihen kiinni eikä siitä saa mitään otetta millään pihdeillä.
    Millä vitulla se lähtee pois? Eikö vasara ja hylsynpää jolla hakata riitä, vai pitääkö hakea metrin pitkä leka? Eli siis se osa missä on ne boorit johon vetari tulee, ei lähe laakerin sisältä sitte vitullakaan irti, eikä myöskään laakerikaan lähde.
    On koitettu lämmittää kaasulla ja hakata lekalla.
    Hakataanko kovempaa vai miten vitussa toi lähtee pois?

    Olis hienoa jos nopeita vastauksia löytis, koska en pääse kotia, ennen kuin tuo on vaihdettu

    -Markus
  • masi300
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 262
    • Pori

    #2
    Se napa on ihan vaan prässillä painettu siihen laakerin sisälle, ja laakeri on prässillä vedetty tukivarteen. Ne sokat jotka tulevat laakerin molemmin puolin, voi olla tiukassa, joko ruostuneet uraansa tai joskus painettu laakeri liian kovin sokkaa vasten. Mullakin toinen sokka katkes ku talttapää meisselillä ja vasaralla naputtelin...hellästi

    Varmasti helpoimmalla pääset kun otat koko tukivarren irti ja etit jonkun paikan josta prässi löytyy.
    Last edited by masi300; 14-04-2007, 23:33.
    - Muutamia riisejä
    - Muutamia saksalaisia
    - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
    - Ex E30 320i -84

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Ilman prässiä en lähtisi yrittämään, kokemusta on....

      Comment

      • impius
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 66
        • helsinki

        #4
        juu

        itse viime vkloppuna vaihdoin kaverinkaa ilman prässiä hirvee homma meni noin. 3-4h hommassa, eli kannattaa tukivarsi ottaa kokonaan irti ja prässiin suosittelen
        (ex:315-83,316-85,2x518i-88,316i-89,318i-88,320i-88,316i(n.125hv)-85,520i-89),318i-88, 316i-90, 520i-91

        Comment

        • |makke
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 847
          • Vaasa

          #5
          Originally posted by impius View Post
          itse viime vkloppuna vaihdoin kaverinkaa ilman prässiä hirvee homma meni noin. 3-4h hommassa, eli kannattaa tukivarsi ottaa kokonaan irti ja prässiin suosittelen
          Miten sitten sait sen irti? Mulla on tukivarsi irti ja ruuvipenkissä tällä hetkellä.

          On taas saksalaisilla välähtänyt, kun on pitänyt noin vaikeeksi asiat tehdä

          Comment

          • Amd-man
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 211
            • Pertteli

            #6
            Sopiva iso hylsy päälle ja alkaa lekalla naputtelemaan irti.
            Auto tykkää kun sille annetaan kenkää

            Comment

            • impius
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 66
              • helsinki

              #7
              Originally posted by |makke View Post
              Miten sitten sait sen irti? Mulla on tukivarsi irti ja ruuvipenkissä tällä hetkellä.

              On taas saksalaisilla välähtänyt, kun on pitänyt noin vaikeeksi asiat tehdä

              juu siin piti hieman viritellä hieman omalaatuinen ulos vetäjä sen verran että sai navan hieman liikkumaan , ja samalla antaa lekaa, ensiksi napa ja samanlailla myös laakeriin , oli kyllä aikamoiset viritelmät ,
              jos sulla on tukivarsi irti niin kannattaisi varmaan viedä johonkin prässättäväksi jos ei itsellä ole prässiä , tuskin hirveästi maksaa
              (ex:315-83,316-85,2x518i-88,316i-89,318i-88,320i-88,316i(n.125hv)-85,520i-89),318i-88, 316i-90, 520i-91

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎