Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 puhallin nostaa lämpöjä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jon1
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 270
    • Tampere

    e30 puhallin nostaa lämpöjä?

    Elikkäs nyt kun on ollu pari lämmintä päivää niin oon pitäny lämppäriä kylmällä ja huomasin että jos puhallin puhaltaa ihan kylmää niin lämmöt nousee jonkin verran.
    Sit jos laittaa ihan lämpöselle niin puhallin alkaa selvästi puhaltaan hitaammin ja lämmöt laskee taas normaaliks... Ja jos ajelee esim kaupungissa niin ei oikee tuu kunnolla lämmitä, mutta jos taas ajaa esim moottoritietä niin johan tulee autoon lämmin.
    Eli mistä kannattas lähtee vikaa etsiin?:think

    Eli uutta ongelmaa tuli lämppärin kanssa... niistä lisää viimesissä viesteissä
    Last edited by jon1; 29-04-2007, 10:04. Reason: E: Uusi vika ilmennyt...
  • Lötkö
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 644
    • Keskisuomi

    #2
    termostaatti jumittaa,visko ei toimi,kannentiiviste vuotaa? Ootko seurannu viekö miten nestettä? Searchilla löytyy asiasta vaikka kuinka paljon tietoa.

    Comment

    • jon1
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 270
      • Tampere

      #3
      Äkkiseltään en löytäny searchilla vastausta.... Mutta nesteitä ei kyllä tunnu syövän.

      Comment

      • Lötkö
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 644
        • Keskisuomi

        #4
        Kannattaa ekana vaikka kokeilla vaihtaa uusi termostaatti,ei oo iso homma vaihtaa eikä maksakaan kun jonkun kymmenen euroa.

        Comment

        • jon1
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 270
          • Tampere

          #5
          Joo no pitää käydä hakemas uus termostaatti ja kattoo josko auttais asiaan. Kiitos neuvosta ja jos jollain tulee jotain muuta mieleen niin neuvoja otetaan ilolla vastaan...

          Comment

          • MarQu
            Moderator
            • Mar 2006
            • 5520
            • Vaasa

            #6
            Kokeiles piruuttas ilmata jäähdytysvesi järjestelmä, kuulostais äkkiseltään että olis ilmaa veden seassa
            sigpic

            Comment

            • maverick999
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 919
              • Rauma

              #7
              Täällähän on nyt paljon näitä topicceja, varmaan 3 ainakin, kaikilla sama ongelma, oon jo muihin kommentoinu ni laitetaan tähänkin, eli itel sama juttu, termostaatti kunnossa, anturi vaihdettu, ropeli pyörii, vesipumppu kunnossa, huolella ilmattu, ei syö nestettä, kansi rempattu, mutta silti... seuraavaks koitan vahtaa mittariston akut

              OT: MarQ83 komee peli sulla kuvassa =)
              Last edited by maverick999; 20-04-2007, 16:48.
              Respect your elders

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                #8
                Originally posted by jon1 View Post
                Elikkäs nyt kun on ollu pari lämmintä päivää niin oon pitäny lämppäriä kylmällä ja huomasin että jos puhallin puhaltaa ihan kylmää niin lämmöt nousee jonkin verran.
                Sit jos laittaa ihan lämpöselle niin puhallin alkaa selvästi puhaltaan hitaammin ja lämmöt laskee taas normaaliks... Ja jos ajelee esim kaupungissa niin ei oikee tuu kunnolla lämmitä, mutta jos taas ajaa esim moottoritietä niin johan tulee autoon lämmin.
                Eli mistä kannattas lähtee vikaa etsiin?:think
                en mä nää tässä kyllä mitään ongelmaa... ton jutun mukaan kaikki tuntuu pelaavan niinkuin pitääkin...

                -tottakai lämpöviisari nousee hieman kun vesi heittää kiertämästä sisä kennolla, kun lämpötila hanikka väännetään lämpimältä kylmälle...
                -puhallin tietenkin puhaltaa kylmää ilmaa lujemmasti kuin lämmintä ilmaa kun se kylmä ilma tulee koppiin vapaammin ja esim. kädellä koitettaessa ilmaa niin sen kylmän tuntee helpommin kuin lämpimän, se on sellainen harha vaan
                -kaupunki ajossa moottorin kierrokset ovat pienempiä kuin matka ajossa jolloin vesi pumppukin pyörii eri tahtiin joten siitäkin voi päätellä että miksi lämpöä riittää enemmän 120km/h vauhdissa...

                eikä tämä tarina ole palturia... (eikä myöskään faktaa, vaan oma teoriani asiasta...)
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • maverick999
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 919
                  • Rauma

                  #9
                  voihan se sit olla että pemarilla on jotai mielenkiintosia teknisiä ratkasuita tohonkin aikaan ollu, ainakin saman ikäluokan japsit toimii vesikierron puolelta ihan hyvin, ainakin omien kokemusten mukaan... näitä lämpöjuttuja en ite ole kuullut kun näistä autoista vaan =) on se pemari silti hyvä peli
                  Respect your elders

                  Comment

                  • GOOFY
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 4139
                    • .

                    #10
                    ohjekirjassakin on muistaakseni kohta jossa lukee että mihin se lämpöviisari saa nousta ulkoilman lämmön ja auton käytön mukaan... sit kun se on ihan lähellä punaista niin jo vois alkaa huolestumaan mut sitä ennen kovaa ajoa vaan. nää on 20 vuotta vanhoja vehkeitä ja toimivat sen mukaan ja koitetaan elää sen kanssa

                    ja ei näissä ole mitään pahoja ongelmia kunhan vain ei itse niistä tee sellaisia...
                    Last edited by GOOFY; 20-04-2007, 18:15.
                    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                    Comment

                    • MarQu
                      Moderator
                      • Mar 2006
                      • 5520
                      • Vaasa

                      #11
                      OT: MarQ83 komee peli sulla kuvassa =)[/QUOTE]

                      heheeh niinhän se on nyt tosin kesälevolla
                      sigpic

                      Comment

                      • jon1
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 270
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by GOOFY View Post
                        ohjekirjassakin on muistaakseni kohta jossa lukee että mihin se lämpöviisari saa nousta ulkoilman lämmön ja auton käytön mukaan... sit kun se on ihan lähellä punaista niin jo vois alkaa huolestumaan mut sitä ennen kovaa ajoa vaan. nää on 20 vuotta vanhoja vehkeitä ja toimivat sen mukaan ja koitetaan elää sen kanssa

                        ja ei näissä ole mitään pahoja ongelmia kunhan vain ei itse niistä tee sellaisia...
                        Okei ehkä mä panikoin turhasta pitää sit puuttua asiaan uudestaan jos rupee enemmänkin nostaan lämpöjä. Nii ja vois sen tossa kummiski ilmailla. Kiitos kaikille viisaammille jokka valas tyhmää

                        Comment

                        • jon1
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 270
                          • Tampere

                          #13
                          Pisestetään nyt tähän kun ei viitti uutta topiccia alottaa. Niin ja autohan on -88 vuoden e30.

                          Eli auto oli ~5min paikallaan tyhjäkäynnillä ja yht'äkkiä auton sisältä tulee mieletön määrä vesihöyryä. No auto sammuksiin ja konepelti auki... Ei ei höyryjä tai mitää. Ja kuuntelin niin lämppärissä vesi kiehu! Katoin auton sisälle niin melkein kaikki jäähdytysnesteet kuskin ja repsikan jalkatilassa. Eli ilmeisesti lämppärin kenno paskana vai? Mitä muuta kannattaa lähtee tutkiin että onko hajonnu?:think

                          Comment

                          • impius
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 66
                            • helsinki

                            #14
                            Originally posted by jon1 View Post
                            Pisestetään nyt tähän kun ei viitti uutta topiccia alottaa. Niin ja autohan on -88 vuoden e30.

                            Eli auto oli ~5min paikallaan tyhjäkäynnillä ja yht'äkkiä auton sisältä tulee mieletön määrä vesihöyryä. No auto sammuksiin ja konepelti auki... Ei ei höyryjä tai mitää. Ja kuuntelin niin lämppärissä vesi kiehu! Katoin auton sisälle niin melkein kaikki jäähdytysnesteet kuskin ja repsikan jalkatilassa. Eli ilmeisesti lämppärin kenno paskana vai? Mitä muuta kannattaa lähtee tutkiin että onko hajonnu?:think
                            kyl se kenno taitaa paskana olla , kaipa se kannattaa samalla vaihtaa termari siin samassa kun kennonkin , ja ilmata se
                            (ex:315-83,316-85,2x518i-88,316i-89,318i-88,320i-88,316i(n.125hv)-85,520i-89),318i-88, 316i-90, 520i-91

                            Comment

                            • jon1
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 270
                              • Tampere

                              #15
                              Nyt tästä tulikin sit vähä mielenkiintosempi tapaus. Eli laitoin elien ne putket yhteen ettei vesi kierrä ollenkaan lämppärin kautta jotta sain siirrettyä auton kotipihaan. No auto oli siinä pihassa varmaa tunnin pari ja lähin tutkiin sitä paremmin ja koitin käynnistää ni ei ihandustakaan:think Olisko siä käyny nyt sit sillain että se vesi mikä tuli sisälle olis kastellu jotain sähköjä jokka olis sit saanu aikaan oikosulun ja hajottanu lisää jotain/ tyhjentäny vaan akun?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎